Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Bedrijfsformules
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Bedrijfsformules en krijg online een antwoord van de specialist in Bedrijfsformules

Zelf een vraag over Bedrijfsformules? Klik hier.
Meer vragen over Bedrijfsformules.
De huidige beheerder van de rubriek Bedrijfsformules:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over BedrijfsformulesVragen over Bedrijfsformules via RSS. Klik hier.
RSS over Bedrijfsformules op jouw website?Vragen over Bedrijfsformules op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over BedrijfsformulesVragen over Bedrijfsformules via E-mail. Klik hier.

Rekening komt na falliesement bedrijf?

[Gesteld op: 28-09-2009]

Toelichting:
Hallo, ik heb een eenmanszaak. Ik heb spullen besteld en deze voor een gedeelte geleverd gekregen, het bedrijf is inmiddels falliet en nu bellen ze mij, het bedrijf is opnieuwd gestart, waar ze de factuur naar toe moeten sturen? Moet ik deze betalen? Garantie is er denk ik ook niet meer? Gr
Antwoord:

De eerste vraag is: de spullen die u heeft ontvangen, heeft u die al betaald? Zo nee, dan moet dat natuurlijk alsnog gebeuren. Het feit dat de leverancier failliet is gegaan betekent niet dat u geen schulden heeft.

De volgende vraag is dan: u zegt dat het bedrijf opnieuw is gestart, maar is dat een compleet nieuwe onderneming, of is dat hetzelfde bedrijf, op dezelfde lokatie, met dezelfde mensen? Het kan namelijk best zijn dat het bedrijf een doorstart heeft gemaakt (weliswaar met een nieuwe B.V.), en dat daarbij met de curator van het oude bedrijf de afspraak is gemaakt dat alle activiteiten, voorraden en vorderingen tegen betaling van een koopsom zijn overgenomen door het nieuwe bedrijf.
Als dit het geval is betekent dit dat u inderdaad aan het nieuwe bedrijf moet betalen. Het betekent ook dat de garantie wordtverleedn door het nieuwe bedrijf. Uiteraard moet u dan wel een brief ontvangen over deze overdracht.

Als u twijfelt of u moet betalen aan het oude bedrijf, of aan het nieuwe bedrijf, dan raad ik u aan contact op te nemen met de curator. U kunt in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel zijn contactgegevens vinden.

Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Bedrijfsformules:
AlliantiesFranchisingMulti-level-marketing


Gerelateerde vragen aan Rekening komt na falliesement bedrijf?:

Kan ik huurcontract vervroegd opzeggen?
      [Gesteld in Horeca en Toerisme]
2008-11-04 03:11:39
eigen kleding zaak beginnen
      [Gesteld in Detailhandel]
2009-05-04 15:51:43
Kan ik een woining met bedrijfsruimte financieren?
      [Gesteld in Accountancy]
2010-02-14 23:05:49
hypotheekvoor een huis met boerderij als onderpanc
      [Gesteld in Erfrecht]
2011-01-19 19:00:32
Contract zonder kennisgeving overgezet
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Noord Holland]
2015-02-13 11:32:35

Gemiddelde score Bedrijfsformules: 8.3 (619x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+