Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Effectief spieren kweken

[Gesteld op: 23-09-2009]

Toelichting:
Hallo, ik ben Marc.
Man, 18 jaar, 71kg, 185m lang.
Doe twee keer per week aan atletiek.

Ik wil graag door thuis te trainen werken aan een gespierde buik (sixpack), en bredere schouders. Ik ben niet echt dik, maar heb wel een lichte laag vet over mn buik. Als ik mn buikspieren aanspan zie je al wel de 2 verticale buikspieren (weet de moeilijke naam niet). Ik wil graag weten hoe ik het effectiefste dit vet kwijt kan raken, zodat blokjes zichtbaar worden. Ook zou ik graag willen weten hoe ik thuis het effectiefste mn buikspieren kan trainen, zodat het effect van vet kwijtraken gecombineerd wordt met meer buikspieren.

Daarnaast zou ik graag bredere schouders krijgen. Wat is de beste manier om dit thuis te bereiken? Ik ben bereid tot aanschaf van halters o.i.d, die ik momenteel niet heb.

Alvast bedankt, met vriendelijke groet
Marc.
Antwoord:
Je moet bedenken dat gezonde mensen met een gezond gewicht vrijwel altijd een dun laagje vet hebben. Dat is een heel normale toestand. Alleen in extreme gevallen hebben mensen helemaal geen vetlaagje, en zijn ze dan ook meestal extreem mager.
Ook wedstrijdbodybuilders die zich voorbereiden op een wedstrijd zullen proberen om elke gram vet, maar ook vocht, uit hun lichaam te krijgen om een zo goed mogelijke aftekening van de spieren te krijgen tijdens de wedstrijd. Dit is in feite een ongezonde toestand die dan ook tijdens de lange periodes tussen wedstrijden wordt vermeden.

Wil je echt alle vet kwijt dan moet je minder eten en (nog) meer bewegen. Maar bedenk dat je dan ook vrijwel onmogelijk spieren kunt kweken! Daar is immers energie (voeding) voor nodig.

Dan je vraag over schouders en buik.
Voor je schouders:
Met ongeveer 5 kilo (later mag je dat langzaam opvoeren) per dumbell (handgewicht). Ga staan met in elke hand een dumbell. Houdt beide dumbells met gebogen armen bij je schouders. Duw ze vervolgens omhoog. Om te zorgen dat je schouders het gewicht verplaatsen en niet je triceps moet je letten op je onderarm: die moeten tijdens het omhoog bewegen en weer laten zakken exact verticaal, dus recht omhoog staan. Je handen bevinden zich dan ook precies boven je ellebogen. Je handen met dumbells maken dan een gebogen baan. Doe de oefening 3 x 10 keer, en om de dag.
Dit is voor de voorkant van je schouders.

Voor de buitenkant van de schouders is de volgende, erg lastige oefening.
De dumbells wegen nu maar 2 kilo.
Ga staan, liefst voor een spiegel (een spiegel is altijd handig!) en buig je armen tot je ellebogen een hoek van 100° maken. Beweeg de gebogen armen nu zijwaarts omhoog, MAAR ZORG DAT JE HANDEN STEEDS IETS ONDER JE ELLEBOGEN BLIJVEN. Dit is in het begin nogal moeilijk, vandaar die spiegel om jezelf te controleren. De onderarmen wijzen dus iets naar beneden. Maar niet te veel: een klein beetje is al genoeg!
Door deze stand van je onderarm kun je de buitenkant van je schouders isoleren van de voorkant. Komen je handen hoger dan je ellebogen, dan pak je de voorkant van je schouders, en die heb je al met de vorige oefening gedaan. Terug rustig laten zakken en eindig met het beginpunt van de oefening. Doe deze oefening ook 3 X 10 keer.

Voor de achterkant ga je op een stoel zitten. Je buigt voorover tot je bovenlichaam onder een hoek van 45° staat. Laat je armen met in je handen de dumbels van nog steeds 2 kilo losjes naar beneden hangen, maar niet gestrekt: een heel klein beetje gebogen zodat de armspieren actief mee kunnen helpen je ellebogen te assisteren.
Nu beweeg je je armen zijwaarts omhoog waarbij je, als je het goed doet, bovenaan met je beide handen één lijn vormt met je hoofd. Ook zul je merken dat je niet heel hoog kunt komen. Dat betekent dat je de oefening correct uitvoert.
Ook deze oefening 3 x 10 keer.

Voor je buik:
1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet
zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in
je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de
grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet
loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat
je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Vervolgens hetzelfde aan de andere kant.
Doe dit één tot drie keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

Doe hierna nog 100 tot 200 situps.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.


Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Effectief spieren kweken:

Hoe worden mijn borstspieren groter?
      [Gesteld in Fitness]
2007-02-12 09:57:23
Hoe worden mijn buikspieren sneller zichtbaar?
      [Gesteld in Fitness]
2007-03-20 05:48:03
buikspieren
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-01-15 18:26:14
Opdrukken en Buikspieren
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-03-25 22:44:15
hoe krijg ik dunne benen en een patte buik ?
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-06-25 17:35:32

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+