Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Advocaten » Ondernemers Advocaat
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Ondernemers advocaat en krijg online een antwoord van de specialist in Ondernemers advocaat

Zelf een vraag over Ondernemers advocaat? Klik hier.
Meer vragen over Ondernemers advocaat.

Beheerder worden?

De rubriek Ondernemers advocaat heeft momenteel nog geen beheerder.

Meld je aan als beheerder voor de rubriek Ondernemers advocaat Klik hier.

RSS over Ondernemers advocaatVragen over Ondernemers advocaat via RSS. Klik hier.
RSS over Ondernemers advocaat op jouw website?Vragen over Ondernemers advocaat op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Ondernemers advocaatVragen over Ondernemers advocaat via E-mail. Klik hier.

Levering goederen kwalitatief onvoldoende

[Gesteld op: 15-09-2009]

Toelichting:
Een Portugese leverancier heeft plastic folie geleverd die niet voldoet aan de eisen. De folie zou "druk voorbehandeld"zijn en dat is het niet. Dat houdt in dat de folie niet te bedrukken is ofwel dat de bedrukking loslaat. Deze folie zou bedrukt moeten en verkocht als bloemenverpakking, hetgeen nu niet met deze zending niet mogelijk is.
De leverancier is hiervan op de hoogte gesteld , deze zegt dat de kwaliteit van de folie wel voldoet en stuurt nu een incassoburo.
Nu is mijn vraag: met de agent die voor de Portugese fabriek verkoopt en bij wie ik de folie heb besteld, ben ik nog in onderhandeling hierover.Zolang deze discussie nog gaande is, mag het Portugese bedrijf toch geen incassoburo sturen met alle gevolgen van dien?
En wat moeten wij nu doen?
Antwoord:

Ik adviseer u het incassoburo te berichten dat u in onderhandeling bent met de agent van de leverancier in verband met het feit dat de folie niet met de afgesproken kwaliteit overeen komt. Mocht de wederpartij toch gaan dagvaarden dan zal, naar ik aanneem deze procedure in Nederland worden gevoerd. Ik adviseer u nu reeds bewijstmateriaal te verzamelen waaruit blijkt dat de folie niet de gewenste kwaliteit heeft. Dit kan bijvoorbeeld een rapportage zijn van een deskundige.

Tevens dient u nu reeds de leverancier aansprakelijk te stellen voor uw schade omdat niet de overeengekomen kwaliteit is geleverd. U geeft de leverancier middels een ingebrekestelling een laatste termijn van veertien dagen alsnog de overeengekomen kwaliteit folie te leveren.  U dient tevens aan te geven dat u uw betalingsverplichtingen ex art 6: 262 BW opschort zolang de overeengekomen kwaliteit folie niet is geleverd.

Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen via: teambussink@houkes.nl

M.vr.gr. Mr W.H. Bussink  

 

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Levering goederen kwalitatief onvoldoende:

Leeftijd dat kind zelf mag bepalen waar hij woont
      [Gesteld in Kinderbescherming]
2009-02-14 12:35:16
Mijn eerste huwelijk met gescheiden man...
      [Gesteld in Huwelijk]
2009-02-04 09:36:46
Goederen retour naar niet in NL gevestigde bedrijf
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-12-09 10:12:14
import uit armenie
      [Gesteld in Import & Export]
2010-10-25 16:36:13
koper ontevreden over aankoop van marktplaats
      [Gesteld in Consumenteninformatie]
2012-04-16 21:47:23

Gemiddelde score Ondernemers advocaat: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+