Antwoord:
Ik adviseer u het incassoburo te berichten dat u in onderhandeling bent met de agent van de leverancier in verband met het feit dat de folie niet met de afgesproken kwaliteit overeen komt. Mocht de wederpartij toch gaan dagvaarden dan zal, naar ik aanneem deze procedure in Nederland worden gevoerd. Ik adviseer u nu reeds bewijstmateriaal te verzamelen waaruit blijkt dat de folie niet de gewenste kwaliteit heeft. Dit kan bijvoorbeeld een rapportage zijn van een deskundige. Tevens dient u nu reeds de leverancier aansprakelijk te stellen voor uw schade omdat niet de overeengekomen kwaliteit is geleverd. U geeft de leverancier middels een ingebrekestelling een laatste termijn van veertien dagen alsnog de overeengekomen kwaliteit folie te leveren. U dient tevens aan te geven dat u uw betalingsverplichtingen ex art 6: 262 BW opschort zolang de overeengekomen kwaliteit folie niet is geleverd. Indien u vragen heeft kunt u contact opnemen via: teambussink@houkes.nl M.vr.gr. Mr W.H. Bussink |