Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Financieel » Incasso
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Incasso en krijg online een antwoord van de specialist in Incasso

Zelf een vraag over Incasso? Klik hier.
Meer vragen over Incasso.
De huidige beheerder van de rubriek Incasso:
Naam: Merlon
Bedrijf: Merlon b.v.
Reactiesnelheid: 41 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Merlon vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over IncassoVragen over Incasso via RSS. Klik hier.
RSS over Incasso op jouw website?Vragen over Incasso op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over IncassoVragen over Incasso via E-mail. Klik hier.

Wat te doen?

[Gesteld op: 15-09-2009]

Toelichting:
Ik heb een abbo gehad bij Alice, wat vanaf dag 1 niet heeft gewerkt. Heb eerst 2 wkn moeten wachten voordat het werkte, dit heeft 3wkn geduurd en toen viel weer alles weg. Heb gelijk alles opgezegt en er werd mij mede gedeeld (ivm in gebreke blijven) dat de laatste factuur kwam te vervallen. Nu heb ik (7 mnd later!) een brief ontvangen waarin staat dat ik ben afgesloten en dat het uit hande word gegeven aan een incassoburo. Heb gebeld en werd gelijk doorverwezen naar het incassoburo. Heb gebeld en deze meneer liet mij weten dat ik dat badrag moest betalen ivm gemaakte gesprekskosten ed. Ben het er absoluut niet mee eens daar Alice mij iets anders heeft toegzegt. Maar goed, wil dan die onkosten wel betalen maar GEEN incasso kosten. Volgens meneer moet ik dat wel doen en weet ik wat de gevolgen zijn bij het uitblijven van een betaling. Mij was verteld dat de laatste factuur zou vervallen!! Heb meneer geconfronteerd dat Alice ook in gebreken is gebleven door geen herinnering te sturen. Dat was volgens hem niet verplicht en daarbij had Alice een machtiging om automatische af te schrijven. Dus meneer weer geconfronteerd met het feit dat ook Alice in gebreken is gebleven en wederom geen herinnering heeft gestuurd. Volgens meneer zijn zij dit niet verplicht?! Ik zit nu bij Ziggo een als een automatische incasso niet lukt heb ik binnen 3 dgn een brief op de deurmat liggen dat de incassering niet is gelukt. Wat kan ik doen in deze situatie?
Met vriendelijke groet,
Mellanie Poot
Antwoord:

Beste vragensteller,

U kunt het e.e.a. nog een keer schriftelijk uitleggen aan het incassonbureau - het zou bijzonder goed zijn als u bewijzen heeft van de toezegging van Alice en het ingebreke blijven van alice.

Als u dit niet kunt bewijzen ben ik bang (hoe onterecht ook) dat u aan het korste eind trekt en u de incassokosten moet voldoen - zonder bewijs zal ook een rechter u in het ongelijk stellen!

Dus zorg bewijs! en anders overweeg de betaling!

Met vriendelijke groet,

Incassopedia.nl 

 

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Incasso:
Incasso Belgie


Gemiddelde score Incasso: 8.9 (65x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+