Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Geneeskunde
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Geneeskunde en krijg online een antwoord van de specialist in Geneeskunde

Zelf een vraag over Geneeskunde? Klik hier.
Meer vragen over Geneeskunde.
De huidige beheerder van de rubriek Geneeskunde:
Naam: DrVana
Bedrijf: /
Reactiesnelheid: uur
Waardering: 0.0 (van max. 10)
Meer informatie over DrVana vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over GeneeskundeVragen over Geneeskunde via RSS. Klik hier.
RSS over Geneeskunde op jouw website?Vragen over Geneeskunde op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over GeneeskundeVragen over Geneeskunde via E-mail. Klik hier.

na behandeling kans op arthrose?

[Gesteld op: 16-08-2009]

Toelichting:
Ik gebruik na operaties, AC-kuren en radiotherapie nu anderhalf jaar Tamoxifen en nu heb ik last van pijnlijke gewrichten (nekwervels, handen, e.d.).
De diagnose na r÷ntgenfoto artrose. Is er een verband tussen dit en mijn behandeling of is dit iets wat los staat?
Antwoord:
Tamoxifen heeft zelfs een beschermende werking op het optreden van osteoporose (botontkalking) en het optreden van klachten van het bewegingsapparaat. Dus ik kan me niet goed voorstellen dat de klachten ermee samenhangen. Indien u nog menstrueerde voor de behandeling kunnen de klachten nu veroorzaakt worden door een tekort aan hormonen. Door de chemotherapie kan de resterende eierstokfunctie uitgevallen zijn. Gewrichtpijn is een vaak gehoorde klacht bij vrouwen in de menopauze. Wellicht is er ook een onderliggende slijtage van het gewricht. Indien er geen klachten waren voor de chemotherapie zal het oestrogeentekort wellicht de hoofdoorzaak zijn van de gewrichtslast. Dit kan er indirect door veroorzaakt worden door het intreden van de menopauze. 10 tot 20 % van de patiënten die Tamoxifen krijgen, klagen over gewrichtspijnen . Naast arthrose is dit misschien een bijkomende verklaring voor toename gewrichtspijnen.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Geneeskunde:
Luchtvaartgeneeskunde
Bedrijfsgeneeskunde
Beeldvorming
Dermatologie & Venerologie
Filosofie Van De Geneeskunde
Gynaecologie & Verloskunde
Heelkunde
Huisartsgeneeskunde
Immuunsysteem
Inwendige Geneeskunde
Kindergeneeskunde
Laboratoriumgeneeskunde
Microbiologie En Infectieziekten
Neurologie
Pathologie
Psychiatrie
Revalidatie
Sportgeneeskunde
Tandheelkunde



Gerelateerde vragen aan na behandeling kans op arthrose?:

hoeveel behandelingen nodig?
      [Gesteld in Chiropractie]
2007-01-17 17:07:19
graag ontvang ik meer info over schaamlipverkleing
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2007-03-15 22:11:00
risico's bilvergroting
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2008-02-28 19:39:51
Wat zijn mijn rechten bij ooglaseren? (deel 2)
      [Gesteld in Ooglaseren]
2010-09-01 13:44:44
2 maal een wortelkanaalbehan.aan dezelfde kies
      [Gesteld in Tandheelkunde]
2014-11-20 17:56:03

Gemiddelde score Geneeskunde: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257258
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+