Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Hoe word ik Sterker en minder Dik?

[Gesteld op: 15-08-2009]

Toelichting:
Hallo, ik ben 13 en ik heb een paar vrienden van dezelfde leeftijd en die hebben een sixpack.
ikzelf zou dat ook willen alleen ben ik een beetje dik en weeg 56k, en ik heb ook niet echt fantastisch doorzettingsvermogen. kan daar wat aan gedaan worden? aan het sterker worden,doorzetten en mijn dikke buik?
Antwoord:
Doorzettingsvermogen is iets dat je zelf moet opbrengen, daar zijn geen foefjes of hulpmiddelen voor.

Aan je buik kun je dit doen:

1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet
zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in
je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de
grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet
loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat
je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Vervolgens hetzelfde aan de andere kant.
Doe dit één tot drie keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

Eventueel kun je daarna nog zo'n 100 situps doen.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.

Om wat sterker te worden kun je deze oefeningen doen:
Borst:
1. Opdrukken.
10 x 10 keer.

2. Houdt je handen vlak voor je borst tegen elkaar. Draai één hand om zodat je vingers naar je toe wijzen. Nu zitten de onderarmen als het ware tegenover elkaar. Druk nu zo hard als je kunt je handen tegen elkaar. Houdt dat 15 seconden vol. Doe dit in totaal 5 á 6 keer.

3. Laat je handen nu zakken tot navelhoogte en doe hetzelfde nog eens 5 a 6 keer.

Schouders:
1. Doe hetzelfde, maar nu met je handen ter hoogte van je voorhoofd.
Nogmaals, maar nu met je handen boven je hoofd.
Houdt je handen ter hoogte van je navel en haak je handen nu in elkaar. Trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel af door dan de ene hand boven te houden, vervolgens de andere.

Biceps en triceps:
1. Houdt je ene hand voor je buik alsof er iets op die hand ligt.
Leg je andere hand erop.
Duw nu met de boven liggende hand de andere naar beneden, maar probeer die hand tegen te houden. Je drukt dus beide handen zo hard mogelijk op elkaar. Hou die druk vast en beweeg beide handen nu op en neer, zo ver als je kunt. Doe dit 30 keer.
Vervolgens draai je je handen om en doe hetzelfde nog eens.
op deze manier pak je je biceps, maar, ook belangrijk voor steviger bovenarmen, je triceps.

Rug:
1. Optrekken, zowel met de handen smal (duimen naar buiten) en breed (duimen naar binnen).
10 x 10 keer.

2. Haak je nu je handen voor je borst in elkaar en trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel je handen om.

Voor de oefeningen anders dan opdrukken en optrekken geldt: houdt dat 15 seconden vol. Doe elke oefening in totaal 5 á 6 keer.

Benen:
Kniebuigen.
10 x 10 keer.

Algemeen:
Doe dit om de dag.
Hou er ook rekening mee dat je dit maanden moet volhouden!

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Hoe word ik Sterker en minder Dik?:

risico's bilvergroting
      [Gesteld in Plastische Chirurgie]
2008-02-28 19:39:51
wanneer loon na ontslag?
      [Gesteld in Advocaten-Friesland]
2008-07-18 11:00:06
Voogdij minderjarig kind na overlijden moeder
      [Gesteld in Familierecht]
2011-10-27 15:57:20
Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
Niet genoeg werk
      [Gesteld in Arbeidsvoorwaarden]
2014-01-06 15:24:08

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257311
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+