Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franÁaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiůn espaŮola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Voeding » DiŽtetiek
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek DiŽtetiek en krijg online een antwoord van de specialist in DiŽtetiek

Zelf een vraag over DiŽtetiek? Klik hier.
Meer vragen over DiŽtetiek.
De huidige beheerder van de rubriek DiŽtetiek:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via RSS. Klik hier.
RSS over DiŽtetiek op jouw website?Vragen over DiŽtetiek op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via E-mail. Klik hier.

Afvallen.

[Gesteld op: 25-07-2009]

Toelichting:
Hallo, ik ben een jongen van 14 jaar oud ( Bijna 15 jaar ). IK ben nu ongeveer 1 meter 70. En weeg 74 kilo, daar ben ik niet te vreden mee. Dus ik vraag me af of jullie me kunnen helpen? Zoals wat ik ongeveer per dag moet eten om op een normale gewicht te komen e.d. Alvaast hartstikke bedankt.
Antwoord:
Na een inleiding, specifiek gericht op jouw situatie, vind je algemeen voedingsadvies en op het einde verwijs ik naar enkele goede hulpmiddelen.
Op jouw leeftijd kan nog veel veranderen. Het is niet omdat je nu nog te zwaar bent dat je aanleg zal hebben om te zwaar te blijven. Tussen 21 en 28 jaar krijg je als jongeling pas je definitieve postuur. Vooral geneesmiddelen en genotsmiddelen (alcohol, roken, snoep, drugs, synthetische dranken) kunnen een harmonische vormgeving erg in de war sturen.
Je geeft natuurlijk weinig informatie over je voorgeschiedenis en levensstijl.
Als je gezond en regelmatig eet en je blijft te zwaar, dan kan dat je aanleg zijn maar eerder je levensstijl en voedingsgewoonte in je kinderjaren. Best is om ernstig werk te maken van natuurlijke lichaamsreiniging en weerstandsverhoging. Dit kan in hoofdzaak met geschikte voeding. Dat is wel erg veelzijdig en complex en er wordt in de gangbare literatuur niet veel zinnigs over verteld. Met onderstaand advies kan je al heel ver komen.

Er kunnen verstoringen zijn van bepaalde evenwichten in mineralen, koolhydraten, vetten, eiwitten en stofwisselingsproducten. Met goede voeding (zie verder onder algemeen voedingsadvies) kan je dit herstellen. Dagelijks een portie levende fermenten (probiotic regulator: zie achteraan) is echter ook noodzakelijk. Met dagelijks wat probiotische voeding zal je drastisch je spijsvertering en weerstand verhogen.

Vermijd inname van droge probiotica, want die werken tegengesteld! Levende actieve bacteriën brengen leven in je lichaam en schenken het weg. Droge slapende bacteriën zuigen leven uit je lichaam om zelf te kunnen leven.

Je constitutie hangt natuurlijk samen met je voedingspatroon. Als je op een natuurlijke wijze wil werken (en dat is de beste keuze), kan dat alleen door drastisch je voedingspatroon aan te passen.
Een goede gewoonte is om met een granenontbijt te starten en het warm eten 's middags te nemen. Als dat niet kan, zou je best na de warme maaltijd een goede "kombucha" drinken om de maaltijd te helpen verteren. Na 20.00u kan je best nog zo weinig mogelijk eten. Die gewoonte kan je maar langzaam en geleidelijk veranderen. Vele keren een gezonde kleinigheid eten is beter dan een beperkt aantal stevige maaltijden.
Om te vermageren is aanhoudend beperkte hoeveelheid evenwichtige gezonde voeding nodig. Je zal enige tijd met honger rondlopen. Hulpmiddelen voor de vertering en opname kan dit verzachten. Als je aktief leeft en verveling voorkomt, leid je de aandacht af van de honger.

Eerst volgt wat algemeen voedingsadvies.
Gezond vermageren kan je best via de gewone voeding. Je zou supplementen of medicatie kunnen inzetten, maar dan is het risico op schadelijke neveneffecten zeer reëel.

Gezonde voeding wijkt sterk af van wat we tegenwoordig gewoon zijn. Je postuur bestaat grofweg uit twee basisgegevens: eiwitten vormen de basis en vetten zorgen voor de opvulling. Suikers bepalen eerder de vormen, maar minder de postuur. Suikers zorgen wel voor vitaliteit en vurigheid. Bij overgewicht heb je van alle drie te veel. Te veel eiwit merk je aan stinkende winderigheid. Te veel suiker merk je aan winderigheid die minder ruikt. Te veel vet merk je niet meteen. Ophoping van vet kan je voorkomen door meer beweging te nemen. Dat hoeft geen zware sport te zijn.

Je zou eerst de eiwitbalans moeten optimaliseren.
Het best geschikte eiwit vind je in vruchten, dus niet in vlees. In vruchten heb je kleinere hoeveelheden, en van de beste kwaliteit. Te veel eiwitrijke voeding veroorzaakt een verrottingsproces in de darmen en daardoor winderigheid die stinkt naar rotte eieren (H2S). Die verrotting veroorzaakt gifstoffen die je lichaam extra belasten.
Vruchten zijn zowel alle fruitsoorten als noten en granen. Van de granen moet je dan wel volle granen gebruiken, met pel en kiem. Ideaal is Kiesjell, gefermenteerd vol graan (zie www.thylbert.be). Volle granen kan je ook zelf verwerken in vervanging van brood of muesli, maar ook bij warme maaltijden in vervanging van aardappelen. Notenpasta's van Monki (in natuurvoedingszaken) heb je te kies en te keur: hazelnoot met rozijnen, amandel, cashew, carob, maar ook zonnebloem en tahin. Alleen pinda's moet je vermijden (te zware vetten).

Daarnaast moet je aandacht geven aan de vetten. Ook daar ben je veel beter met plantaardige vetten dan dierlijke. Ook weer veel betere kwaliteit en kleinere hoeveelheid. De beste vetkwaliteit vind je in bladgewassen en stengelgewassen: sla, andijvie, waterkers, koolsoorten, venkel, snijbiet, ... maar ook in graan.
Als je gewoon bent om veel vlees te eten, kan je dat niet zomaar stoppen, maar je kan het best afbouwen. Melk en honing kan je wel best blijven gebruiken.

De beste koolhydraten vind je in volle granen en honing, de slechtste in aardappelen en geraffineerde suiker.
De beste mineralenkwaliteit vind je in wortelgewassen (wortel, rode biet, pastinaak, raap, topinamboer, bataat, knolselder, ...), ook weer in vol graan en in enkele specifieke kruiden (zie verder mineral regulator)

Ondersteunende middelen:
Zelf produceer ik een aantal veelzijdig ondersteunende middelen.
Met lede ogen aanzie ik hoe patiënten fortuinen hebben uitgegeven aan tal van supplementen zonder uiteindelijk resultaat of met schadelijke nevenwerkingen. Zelf heb ik enkele totaal veilige breedspectrum supplementen (regulatoren) uit de natuur geselecteerd.
Al mijn producten (zie www.thylbert.be) zijn levende probiotica. Uit dat gamma kan ik één of ander vrijblijvend adviseren aan de beste prijs/kwaliteit verhouding. Voor een paar euro per dag kan je het hele gamma gebruiken.

Omdat in onze tijd en cultuur iedereen een tekort heeft aan darmflorabacteriën is eerst een goed probioticum noodzakelijk. Daarvoor hebben wij de probiotic regulator.
Voor mineralen is er onze mineral regulator. Dit bevat alle mineralen in natuurlijke verhoudingen en allen organisch gebonden. Dat laatste is belangrijk voor de opneembaarheid.
Voor de stofwisselingsproducten heb ik in onze enzyme regulator persvocht gebruikt van kombuchaferment. In de levende natuur vinden we van eencelligen tot en met de mens bijna allemaal dezelfde stofwisselingsproducten. In mijn preparaat zitten die dus ook allemaal en gaan op een soort homeopatische wijze je lichaam aansporen om gestoorde processen te herstellen. Tijdens een vermageringsdieet geeft dit veel kracht en helpt je opgeslagen reserves te verteren.

Tijdens het vermageren komen gifophoping in je lichaam vrij en moeten je darmen en lever harder werken. Daarom kan je best echte kombucha drinken (zie ook www.thylbert.be). Kombucha helpt heel veelzijdig, ook de voedselvertering en opname en dus het rendement dat je uit je voeding haalt. Let op, want de makkelijkst te vinden kombucha (carpe diem) is namaak en bevat overdreven veel suiker, wat nog doet verzwaren.

Veel succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Afvallen.:

Afvallen: vetrollen op mijn bovenrug/zijkant?
      [Gesteld in Afvallen-Utrecht]
2008-05-12 10:13:27
Ik voel me dik
      [Gesteld in NLP]
2009-07-27 22:01:41
Dikke bovenbenen hoe kom je daar vanaf
      [Gesteld in Fitness]
2009-11-01 22:39:44
Te dik?
      [Gesteld in Afvallen-Gelderland]
2010-07-07 00:32:13
kun je van bisacodyl laxermiddel afvallen?
      [Gesteld in Afvallen-Gelderland]
2010-09-27 15:40:53

Gemiddelde score DiŽtetiek: 7.4 (44x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Ad Appel
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  258137
    Beheerders:  1029

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+