Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Ik wil graag een "strakker" lichaam.

[Gesteld op: 23-07-2009]

Toelichting:
Naam: Monique
Lengte: 172
Gewicht: 68 kg
Leeftijd 25
Sport: 3x in de week voetbal op redelijk hoog niveau,. sinds een week buik en arm oefeningen (weet alleen niet hoeveel herh. goed voor mij zijn)

Ik zou graag een strakker lijf hebben. Het is niet dat ik veel te zwaar ben alleen is het alles behalve strak, graag zou ik een schema hebben om thuis te kunnen uitvoeren, ik heb verder geen materialen tot mijn beschikking.

Ik hoop dat u mij kunt helpen
Antwoord:
Wat lichaamsbeweging betreft kom je niets te kort.

Voor je buik zou je dit moeten doen:
1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet
zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in
je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de
grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet
loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat
je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Doe dit één tot drie
keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe
zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.

Voor je billen:
1. Ga op je knieën liggen met je ellebogen op de vloer.
Maak je rug bol (belangrijk!) en strek één been naar achteren. Beweeg nu het gestrekte been langzaam op en neer en zorg dat je rug bol blijft. Zo zorg je ervoor dat de beweging vanuit je billen wordt gemaakt en niet vanuit je onderrug. Doe dit 40 tot 60 keer.
Doe nu met je andere been hetzelfde.

2. Ga op je knieën liggen met je ellebogen op de vloer.
Til één knie los van de vloer en strek je been langzaam naar achteren en buig het dan weer langzaam terug. Doe ook dit 40 tot 60 keer.
Doe nu hetzelfde met het andere been.

Verder kun je veel spieren trainen zonder gewichten:

Borst:
1. Opdrukken.
10 x 10 keer.

2. Houdt je handen vlak voor je borst tegen elkaar. Draai één hand om zodat je vingers naar je toe wijzen. Nu zitten de onderarmen als het ware tegenover elkaar. Druk nu zo hard als je kunt je handen tegen elkaar. Houdt dat 15 seconden vol. Doe dit in totaal 5 á 6 keer.

3. Laat je handen nu zakken tot navelhoogte en doe hetzelfde nog eens 5 a 6 keer.

Schouders:
1. Doe hetzelfde, maar nu met je handen ter hoogte van je voorhoofd.
Nogmaals, maar nu met je handen boven je hoofd.
Houdt je handen ter hoogte van je navel en haak je handen nu in elkaar. Trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel af door dan de ene hand boven te houden, vervolgens de andere.

Biceps en triceps:
1. Houdt je ene hand voor je buik alsof er iets op die hand ligt.
Leg je andere hand erop.
Duw nu met de boven liggende hand de andere naar beneden, maar probeer die hand tegen te houden. Je drukt dus beide handen zo hard mogelijk op elkaar. Hou die druk vast en beweeg beide handen nu op en neer, zo ver als je kunt. Doe dit 30 keer.
Vervolgens draai je je handen om en doe hetzelfde nog eens.
op deze manier pak je je biceps, maar, ook belangrijk voor steviger bovenarmen, je triceps.

Rug:

1. Optrekken, zowel met de handen smal (duimen naar buiten) en breed (duimen naar binnen).
10 x 10 keer.

2. Haak je nu je handen voor je borst in elkaar en trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel je handen om.

Voor de oefeningen anders dan opdrukken en optrekken geldt: houdt dat 15 seconden vol. Doe elke oefening in totaal 5 á 6 keer.

Benen:
Kniebuigen.
10 x 10 keer.

Doe alles om de dag zodat je spieren voldoende rust krijgen. En bij voorkeur niet op de dag dat je aan voetballen doet.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan Ik wil graag een "strakker" lichaam.:

hoe krijg ik meer massa en spieromvang?
      [Gesteld in Fitness]
2008-07-05 17:07:32
€ 4000 schuld door niet betalen ziekenfondspremie.
      [Gesteld in schulden & inkomen]
2010-04-12 13:09:47
Hulp bij opstellen brief opzeg immo.
      [Gesteld in Vastgoed]
2011-01-10 15:17:36
Ik ben bang dat ik MS heb.
      [Gesteld in Hyperventilatie]
2013-05-26 19:49:15
is het mogenlijk het kind van een kennis te adopte
      [Gesteld in Advocaten-Noord Brabant]
2013-11-22 00:51:01

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+