Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Hoe kan ik het beste trainen?

[Gesteld op: 30-06-2009]

Toelichting:
Hey, Ik ben Lara. Ik ga heel snel beginnen met trainen. Maar de probleem is als ik ga sporten dan val ik het eerst af bij mij gezicht. Zou ik dit kunnen vermijden? Ook wou ik weten ik wil een platte buik hebben en het vet bij mijn heupen weg hebben (lovehandles) hoe kan ik dit weg krijgen? Daarnaast wou ik een trainingsprogramma waarmee ik niet dik wordt als ik er mee stof of rustig aan ga doen. Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Mvg,

Lara
1,60 m
60 kg
v
18
Antwoord:
Dat gaat niet lukken. Je lichaam is een gesloten systeem en wanneer je vet gaat verliezen verlies je dat, in verhouding, overal evenveel. Dus meer op plaatsen met veel vet, minder op plaatsen met weinig vet. Het is onmogelijk plaatselijk af te vallen zonder dat je ergens anders óók afvalt.

Om een strakkere buyik te krijgen kun je dit doen:
1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet
zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in
je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de
grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet
loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat
je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Vervolgens hetzelfde aan de andere kant.
Doe dit één tot drie keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.

Dit zal je buik vlakker en strakker maken, maar dat wil dan niet zeggen dat je daar vet hebt verbrand: sterke buikspieren houden een uitpuilende bak namelijk beter "binnenboord".

Een trainingsprogramma waarbij je niet dik wordt als je stopt ken ik helaas niet. Als je stopt verbruik je namelijk veel minder energie die dan als vet wordt opgeslagen. Het enige wat je dan kunt doen om dat te voorkomen is: minder eten = minder energie binnenkrijgen, dat geldt voor èlk trainingschema.

 
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan Hoe kan ik het beste trainen?:

Is het goed om 5 dagen in een week te trainen?
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2009-10-13 11:17:23
17, begonnen met fitnessen/gewichtstraining.
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2010-10-08 20:40:36
Hary Vissersboot
      [Gesteld in Boksen]
2007-12-11 15:15:00
Aantal vragen over training
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-13 22:58:57
help me help me help me
      [Gesteld in Fitness]
2009-02-03 23:45:18

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257248
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+