Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franÁaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiůn espaŮola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Voeding » DiŽtetiek
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek DiŽtetiek en krijg online een antwoord van de specialist in DiŽtetiek

Zelf een vraag over DiŽtetiek? Klik hier.
Meer vragen over DiŽtetiek.
De huidige beheerder van de rubriek DiŽtetiek:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via RSS. Klik hier.
RSS over DiŽtetiek op jouw website?Vragen over DiŽtetiek op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via E-mail. Klik hier.

Hoe word ik dikker??

[Gesteld op: 02-06-2009]

Toelichting:
Hallo, ik ben Renate, ben 18 jaar en weeg 44 kg.
Ik ben 1.68 m lang en ben dus echt te mager.

Ik eet voldoende, smorgens ontbijt, smiddags warm eten en s avonds weer paar broodjes en wat tussendoortjes.

Maar toch kom ik niet aan,
ik walg er zelf heel erg van, broeken passen niet want alles is te groot dus kom je meestal bij kinderkleding uit waardoor de lengte niet goed is.

Voor de rest heb ik vitamine B12 tekort, en ben ik heel erg bleek en krijg ik nooit meer een mooi bruin kleurtje.

Ik hoop dat u mij kunt helpen,
alvast bedankt

Renate
Antwoord:
Na een inleiding, specifiek gericht op jouw situatie, vind je algemeen voedingsadvies en op het einde verwijs ik naar enkele goede hulpmiddelen.

Op jouw leeftijd kan nog veel veranderen. Tussen 21 en 28 jaar krijg je pas je definitieve postuur. Vooral geneesmiddelen en genotsmiddelen (alcohol, roken, snoep, drugs, synthetische dranken) kunnen een harmonische vormgeving erg in de war sturen.

Het vitamine B12 tekort en het niet bruin worden vallen mij op. Heb je ooit vitaminepreparaten gebruikt? Weet dat er haast geen goede in de handel zijn, zeker niet voor B12. Zelfs veganisten hebben zelden of nooit B12 te kort, tenzij na een kuur met vitaminepillen. Het bruin worden hangt nauw samen met vitamine A.

Ik raad iedereen af om vitaminepreparaten te gebruiken omdat je lichaam ZELF vitaminen aanmaakt uitgaande van gezonde voeding waar zelfs nog maar zeer kleine hoeveelheden natuurlijke vitaminen inzitten. Je lichaam kopieert als het ware ECHTE natuurlijke vitaminen en moet ze alleen dagelijks als "voorbeeld" of "model" in je voeding vinden. De preparaten overladen je lichaam met namaakvitaminen die wel de plaats van echte zelfgemaakte vitaminen bezetten, maar niet het werk van de echte vitaminen overnemen! Zo veroorzaken vitaminepillen vitaminetekorten.

Als dit bij jou het geval is, kan je dat maar met één middel herstellen: de enzymeregulator van Thylbert (www.thylbert.be). Deze zal de overlast aan valse vitaminen uit je lichaam verdrijven en voert echte natuurlijke vitaminen als voorbeeld aan. Herstel kan naargelang de ernst enkele maanden of jaren duren, maar de enzymeregulator is goedkoper in gebruik dan vitaminepillen.

Er kunnen ook verstoringen zijn van bepaalde evenwichten in mineralen, koolhydraten, vetten, eiwitten en stofwisselingsproducten. Met goede voeding (zie verder onder algemeen voedingsadvies) kan je dit herstellen. Dagelijks een portie levende fermenten (probiotic regulator: zie achteraan) is echter ook noodzakelijk en zal je weerstand zeer verhogen.

Je constitutie hangt natuurlijk samen met je voeding. Als je op een natuurlijke wijze wil werken (en dat is de beste keuze), kan dat alleen door drastisch je voedingsgewoonten aan te passen. De verdeling van je maaltijden zit goed lijkt me. Wat de hoeveelheid betreft kan te veel eten overbelastend zijn en doen vermageren. De kwaliteit van wat je eet is ook erg bepalend. Daarover vind je hierna meer details.

Eerst volgt wat algemeen voedingsadvies.
Gezond dikker worden kan je best via de gewone voeding. Je zou supplementen of medicatie kunnen inzetten, maar dan is het risico op schadelijke neveneffecten zeer reëel. Verdikkingsproducten zijn meestal gebaseerd op Arseen. Je raakt daar aan gewend, gaat dat graag eten (werkt verslavend) en je wordt daar levenslang afhankelijk van. Als je daar ooit mee stopt, verzwakt je gezondheid snel en kan dit zelfs tot de dood leiden. Vele mensen die ooit supplementen namen, specifiek om dikker te worden, zijn later gaan lijden aan een "geheimzinnige" longziekte. Daar is niets geheimzinnig aan. Dat is puur een arseenvergiftiging.
Gezonde voeding wijkt sterk af van wat we tegenwoordig gewoon zijn. Meer eten betekent niet zomaar meer opname en gewichtswinst. Je postuur bestaat grofweg uit twee basisgegevens: eiwitten vormen de basis en vetten zorgen voor de opvulling. Als de basis zwak is, is sterke opvulling niet mogelijk. Suikers bepalen eerder de vormen, maar minder de postuur. Suikers zorgen wel voor vitaliteit en vurigheid.

Je zou dus eerst de eiwitbalans moeten optimaliseren.
Het best geschikte eiwit vind je in vruchten, dus niet in vlees. Het komt niet aan op grote hoeveelheden, maar op goede kwaliteit. Te veel eiwitrijke voeding veroorzaakt een verrottingsproces in de darmen en daardoor winderigheid die stinkt naar rotte eieren (H2S). Die verrotting veroorzaakt gifstoffen die je lichaam nog meer belasten en je mager houden.
Vruchten zijn zowel alle fruitsoorten als noten en granen. Van de granen moet je dan wel volle granen gebruiken, met pel en kiem. Ideaal is Kiesjell, gefermenteerd vol graan (zie www.thylbert.be). Volle granen kan je ook zelf verwerken in vervanging van brood of muesli, maar ook bij warme maaltijden in vervanging van aardappelen. Notenpasta's van Monki (in natuurvoedingszaken) heb je te kies en te keur: hazelnoot met rozijnen, amandel, cashew, carob, maar ook zonnebloem en tahin. Alleen pinda's moet je vermijden (te zware vetten).
Daarnaast moet je aandacht geven aan de vetten. Ook daar ben je veel beter met plantaardige vetten dan dierlijke. Ook nu is kwaliteit veel belangrijker dan hoeveelheid. De beste vetkwaliteit vind je in bladgewassen en stengelgewassen: sla, andijvie, waterkers, koolsoorten, venkel, snijbiet, ... maar ook in graan.
Als je gewoon bent om veel vlees te eten, kan je dat niet zomaar stoppen, maar je kan het best afbouwen. Melk en honing kan je wel best blijven gebruiken.
De beste koolhydraten vind je in volle granen en honing, de slechtste in aardappelen en geraffineerde suiker.
De beste mineralenkwaliteit vind je in wortelgewassen (wortel, rode biet, pastinaak, raap, topinamboer, bataat, knolselder, ...), ook weer in vol graan en in enkele specifieke kruiden (zie verder mineral regulator)

Ondersteunende middelen:
Zelf produceer ik een aantal veelzijdig ondersteunende middelen.
Je kunt zeer lang zoeken naar wat je precies zo mager houdt. Met lede ogen aanzie ik hoe patiënten fortuinen hebben uitgegeven aan tal van supplementen zonder uiteindelijk resultaat of met schadelijke nevenwerkingen. Zelf heb ik enkele totaal veilige breedspectrum supplementen (regulatoren) uit de natuur geselecteerd.
Al mijn producten (zie www.thylbert.be) zijn levende probiotica. Uit dat gamma kan ik één of ander vrijblijvend adviseren aan de beste prijs/kwaliteit verhouding. Voor een paar euro per dag kan je het hele gamma gebruiken.

Omdat in onze tijd en cultuur iedereen een tekort heeft aan darmflorabacteriën is eerst een goed probioticum noodzakelijk. Daarvoor hebben wij de probiotic regulator.
Voor mineralen is er onze mineral regulator. Dit bevat alle mineralen in natuurlijke verhoudingen en allen organisch gebonden. Dat laatste is belangrijk voor de opneembaarheid.
Voor de stofwisselingsproducten heb ik in onze enzyme regulator persvocht gebruikt van kombuchaferment. In de levende natuur vinden we van eencelligen tot en met de mens bijna allemaal dezelfde vitaminen en andere stofwisselingsproducten. In mijn preparaat zitten die dus ook allemaal en gaan op een soort homeopatische wijze je lichaam aansporen om gestoorde processen te herstellen. Hiermee heb ik al tal van patiënten kunnen helpen.

Kombucha drank (maar dan echte!) kan voor jou ook erg werkzaam zijn. Het ondersteunt de lever, verbetert de vertering en de opname van bouwstoffen en voorkomt en elimineert ophoping van gif (ook uit verrottingen en vergistingen in de darmen). Mager zijn kan samenhangen met gifophoping in je lichaam, verzwakte lever, ontregelingen in de darmen.

Zoek wel echte kombucha (zie ook www.thylbert.be). Kombucha helpt heel veelzijdig, ook het rendement dat je uit je voeding haalt. Let op, want de makkelijkst te vinden kombucha (carpe diem) is namaak en totaal ongeschikt.

Wees voorzichtig met huid- en lichaamsverzorging. Zorg voor gezonde, natuurlijke producten. Jouw huid neemt ook veel stoffen op uit de omgeving. Goede stoffen helpen je lichaamsopbouw, giftige stoffen belasten het lichaam en kunnen doen vermageren. Ook roken kan magerzucht veroorzaken of versterken.

Veel succes!
 
  
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Hoe word ik dikker??:

dunne benen
      [Gesteld in Figuurcorrectie]
2008-04-18 05:30:47
Hoe word ik dikker?
      [Gesteld in DiŽtetiek]
2008-06-25 19:02:47
Dikker of dunner?
      [Gesteld in Fitness]
2009-02-19 17:01:15
Dikker worden + Bredere/Dikkere Bovenbenen
      [Gesteld in Fitness]
2010-01-23 17:51:49
ik wil dikkere wangen krijgen en dikkere polsen
      [Gesteld in Voeding]
2011-06-13 16:08:38

Gemiddelde score DiŽtetiek: 7.4 (44x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+