Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Huis & Tuin » Consumenteninformatie » Kabel
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Kabel en krijg online een antwoord van de specialist in Kabel

Zelf een vraag over Kabel? Klik hier.
Meer vragen over Kabel.
De huidige beheerder van de rubriek Kabel:
Naam: E. Bosch ing.
Bedrijf: Bosch consultants
Reactiesnelheid: 497 uur
Waardering: 7.9 (van max. 10)
Meer informatie over E. Bosch ing. vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over KabelVragen over Kabel via RSS. Klik hier.
RSS over Kabel op jouw website?Vragen over Kabel op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over KabelVragen over Kabel via E-mail. Klik hier.

Aanvraag Ziggo op gezamelijke meterkast

[Gesteld op: 19-05-2009]

Toelichting:
Hallo,

Ik heb onlangs een appartement gekocht waarin een gezamelijke meterkast in de voorportiek zit. Hier is ÚÚn kabel (TV signaal) naar binnen gelust die weer gesplitst wordt naar de 4 appartementen. De kabel komt in mijn kamer doormiddel van een wandcontactdoos.

Nu wil ik Ziggo hebben met modem en heb een aanvraag gedaan. De kabel staat blijkbaar op een ander huisnummer want in eerste instantie kende ze het niet. De wil ik de modem aansluiten maar ziggo moet dat direct doen in de meterkast beneden en niet in mijn kamer want hij moet direct aangesloten worden waar de kabel binnenkomt.

Nu zou ik graag willen weten of de aannemer niet verplicht is om 4 verschillende (CAI)kabels aan moet leggen die direct binnen komen in de meterkast in mijn appartement.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Groeten,

Paul

Heb tevens slecht beeld op de 2e tv door matig signaal. Ben ook de enige die op deze kabel Ziggo heeft aangevraagd.
Antwoord:

Goede avond,

Normaal gesproken heeft ieder appartement of woonhuis een eigen meterkast met daarin een elektriciteits-, gas- en water aansluiting, kabeltelevisie en een isra punt (telefonie). Het komt echter voor dat appartementen gebruik maken van één hoofaansluiting en het verbruik van de bewoners d.m.v. een verdeelsleutel verdeeld en betaald wordt (vaak is er dan ook een vereniging van eigenaren). Een verdeelsleutel kan dan bijvoorbeeld bepaald worden naar grootte van het appartement, aantal bewoners óf er wordt gebruik gemaakt van tussenmeters zodat het verbruik van ieder appartement gemeten wordt.

Ik vermoed dat het laatste het geval is. Eén hoofdaansluiting voor gas, elektra, water, kabeltelevisie en telefonie. Als dit het geval is zal de installatie aangepast moeten worden om Ziggo (internet) mogelijk te maken. Verderop meer.

Als dit niet het geval is en ieder appartement eigen verbruiksmeters heeft behalve dan voor kabeltelevisie, is er een fout gemaakt in de aanleg. Er moet dan inderdaad voor ieder appartement een aparte aansluiting aangebracht worden voor kabeltelevisie in de meterkast. U zal de aannemer hierover aan kunnen spreken.    Dit is zeker het geval wanneer u zelf een abonnement op kabeltelevisie heeft afgesloten.

Mocht het geval zijn dat er één hoofdaansluiting is dan zult u de installatie moeten laten aanpassen. De modem moet inderdaad aan het begin van de installatie (in de meterkast) aangebracht moeten worden. Er moet een splitter geplaatst worden om enerzijds de modem te bekabelen en anderzijds het signaal voor kabeltelevisie het gebouw in te brengen. Om dit te doen moet u wel enig verstand hebben van een dergelijke installatie. Tevens dient u er rekening mee te houden dat uw buren ook een abonnement kunnen / willen afsluiten. De installatie moet dan wel op de juiste manier aangelegd worden.

U kunt ook uitzoeken onder welke voorwaarden u het appartement gekocht heeft. In de technische omschrijving is wellicht over de meterkast-aansluitingen en CAI-installatie geschreven.

Als u slecht beeld heeft moet u een versterker plaatsen. De versterker kan het beste geplaatst worden in de meterkast, dus aan het begin van de kabel. Als u de versterker in uw woning plaatst versterkt u een reeds verzwakt signaal en houd u slecht beeld. De kwaliteit van de versterker is sterk afhankelijk van de prijs. Een goedkope versterker levert een slechter signaal dan een wat duurdere versterker. Een regelbare versterker (min 20 dB versterking) vind ik zelf het beste en prettigste werken. Door het signaal af te regelen (proefondervindelijk) krijgt u het beste resultaat. Te weinig signaal geeft slecht beeld, te veel signaal ook.

Ik hoop dat ik u geholpen heb, als u meer vragen heeft stel ze gerust.

Met vriendelijke groet,

 

Beantwoord door:
E. Bosch ing.
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Aanvraag Ziggo op gezamelijke meterkast:

Aanvraag Ziggo op gezamelijke meterkast Deel 2
      [Gesteld in Kabel]
2009-05-20 11:31:10
Objecten in domotica systeem
      [Gesteld in Domotica]
2009-09-12 11:43:11
Betalen voor internet die ik opgezegd heb??
      [Gesteld in Geschillencommissies]
2010-01-13 20:07:55
Abonnementen Ziggo opgezegd
      [Gesteld in Consumenteninformatie]
2010-04-20 19:04:34
Ik wil ook ziggo op mijn adres
      [Gesteld in Kabel]
2011-06-24 12:40:15

Gemiddelde score Kabel: 8.2 (30x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+