Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franÁaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiůn espaŮola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Voeding » DiŽtetiek
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek DiŽtetiek en krijg online een antwoord van de specialist in DiŽtetiek

Zelf een vraag over DiŽtetiek? Klik hier.
Meer vragen over DiŽtetiek.
De huidige beheerder van de rubriek DiŽtetiek:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via RSS. Klik hier.
RSS over DiŽtetiek op jouw website?Vragen over DiŽtetiek op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via E-mail. Klik hier.

dikker worden

[Gesteld op: 15-05-2009]

Toelichting:
goedenavond,
ik ben een vrouw van 24 jaar en ben 1.78 lang
ik woog altijd 60 kilo en vond dit te weinig.
Ik werd zwanger en kwam eindelijk 23 kilo aan ik wilde hier 10 kilo van overhouden zodat ik rond de 70 bleef.
Ik eet veel alleen ben ik weer 59 kilo.
Kunt uw mij asjeblieft helpen ik ben ten einde raad..
Groetjes fiona
Antwoord:
Na een inleiding, specifiek gericht op jouw situatie, vind je algemeen voedingsadvies en op het einde verwijs ik naar enkele goede hulpmiddelen.

Ik heb natuurlijk weinig zicht op je voorgeschiedenis en levensstijl.
Als je gezond en regelmatig eet en je blijft mager, dan kan dat het gevolg zijn van je aanleg, je levensstijl in je kinderjaren en puberteit, maar ook iets in je gezondheidstoestand. Het kan dat er iets van een ziekte is blijven hangen. Ook na een zwangerschap is een metabole storing best mogelijk. Best is om ernstig werk te maken van natuurlijke lichaamsreiniging en weerstandsverhoging. Dat kan met wat extra verse probiotica en kombucha (zie ook verder). Verder kan je veel bereiken met geschikte voeding. Dat is wel erg veelzijdig en complex en er wordt in de gangbare literatuur niet veel zinnigs over verteld.

In jouw situtatie kunnen er verstoringen zijn van bepaalde evenwichten in mineralen, koolhydraten, vetten, eiwitten en stofwisselingsproducten. Met goede voeding (zie verder onder algemeen voedingsadvies) kan je dit herstellen. Dagelijks een portie levende fermenten (probiotic regulator: zie achteraan) is echter ook noodzakelijk. Met dagelijks wat probiotische voeding zal je drastisch je weerstand verhogen.

Vermijd inname van droge probiotica, want die werken tegengesteld! Levende actieve bacteriën brengen leven in je lichaam en schenken het weg. Droge slapende bacteriën zuigen leven uit je lichaam om zelf te kunnen leven.

Je constitutie hangt natuurlijk samen met je voedingspatroon. Als je op een natuurlijke wijze wil werken (en dat is de beste keuze), kan dat alleen door drastisch je voedingspatroon aan te passen.
Een goede gewoonte is om met een stevig granenontbijt te starten en het warm eten 's middags te nemen. Als dat niet kan, zou je best na de warme maaltijd een goede "kombucha" drinken om de maaltijd te helpen verteren en de opname te verbeteren. Na 20.00u kan je best nog zo weinig mogelijk eten. Die gewoonte kan je maar langzaam en geleidelijk veranderen. Vele keren een gezonde kleinigheid eten is beter dan een beperkt aantal stevige maaltijden.
Veel eten kan overbelastend zijn en doen vermageren. Evenwichtige gezonde voeding en hulpmiddelen voor de vertering en opname kan dit voorkomen.

De beste koolhydraten vind je in vol graan. De slechtste koolhydraten zitten in aardappelen en geraffineerde suiker. Je moet dus niet alleen zoeken naar VEEL koolhydraten, maar vooral naar KWALITEITS koolhydraten. Koeken, gebak, sausen en zoete dranken zitten vol koolhydraten die je best niet gebruikt. Ontbijtgranen zoals muesli, havermout, maar vooral kiesjell (zie verder) en granen (zoals rijst maar ook gerst, gierst, rogge, haver, maïs, spelt, ...) in vervanging van aardappelen zullen je de beste basis geven.

Eerst volgt nog wat algemeen voedingsadvies.
Gezond dikker worden kan je best via de gewone voeding. Je zou supplementen of medicatie kunnen inzetten, maar dan is het risico op schadelijke neveneffecten zeer reëel. Verdikkingsproducten zijn meestal gebaseerd op Arseen. Je raakt daar aan gewend, gaat dat graag eten (werkt verslavend) en je wordt daar levenslang afhankelijk van. Als je daar ooit mee stopt, verzwakt je gezondheid snel en kan dit zelfs tot de dood leiden. Vele mensen die ooit supplementen namen, specifiek om dikker te worden, zijn later gaan lijden aan een "geheimzinnige" longziekte. Daar is niets geheimzinnig aan. Dat is puur een arseenvergiftiging.
Gezonde voeding wijkt sterk af van wat we tegenwoordig gewoon zijn. Meer eten betekent niet zomaar meer opname en gewichtswinst. Je postuur bestaat grofweg uit twee basisgegevens: eiwitten vormen de basis en vetten zorgen voor de opvulling. Als de basis zwak is, is sterke opvulling niet mogelijk. Suikers bepalen eerder de vormen, maar minder de postuur. Suikers zorgen wel voor vitaliteit en vurigheid.

Je zou dus eerst de eiwitbalans moeten optimaliseren.
Het best geschikte eiwit vind je in vruchten, dus niet in vlees. Het komt niet aan op grote hoeveelheden, maar op goede kwaliteit. Te veel eiwitrijke voeding veroorzaakt een verrottingsproces in de darmen en daardoor winderigheid die stinkt naar rotte eieren (H2S). Die verrotting veroorzaakt gifstoffen die je lichaam nog meer belasten en je mager houden.
Vruchten zijn zowel alle fruitsoorten als noten en granen. Van de granen moet je dan wel volle granen gebruiken, met pel en kiem. Ideaal is Kiesjell, gefermenteerd vol graan (zie www.thylbert.be). Volle granen kan je ook zelf verwerken in vervanging van brood of muesli, maar ook bij warme maaltijden in vervanging van aardappelen. Notenpasta's van Monki (in natuurvoedingszaken) heb je te kies en te keur: hazelnoot met rozijnen, amandel, cashew, carob, maar ook zonnebloem en tahin. Alleen pinda's moet je vermijden (te zware vetten).
Daarnaast moet je aandacht geven aan de vetten. Ook daar ben je veel beter met plantaardige vetten dan dierlijke. Ook nu is kwaliteit veel belangrijker dan hoeveelheid. De beste vetkwaliteit vind je in bladgewassen en stengelgewassen: sla, andijvie, waterkers, koolsoorten, venkel, snijbiet, ... maar ook in graan.
Als je gewoon bent om veel vlees te eten, kan je dat niet zomaar stoppen, maar je kan het best afbouwen. Melk en honing kan je wel best blijven gebruiken.
De beste koolhydraten vind je in volle granen en honing, de slechtste in aardappelen en geraffineerde suiker.
De beste mineralenkwaliteit vind je in wortelgewassen (wortel, rode biet, pastinaak, raap, topinamboer, bataat, knolselder, ...), ook weer in vol graan en in enkele specifieke kruiden (zie verder mineral regulator)

Ondersteunende middelen:
Zelf produceer ik een aantal veelzijdig ondersteunende middelen.
Je kunt zeer lang zoeken naar wat je precies zo mager houdt. Met lede ogen aanzie ik hoe patiënten fortuinen hebben uitgegeven aan tal van supplementen zonder uiteindelijk resultaat of met schadelijke nevenwerkingen. Zelf heb ik enkele totaal veilige breedspectrum supplementen (regulatoren) uit de natuur geselecteerd.
Al mijn producten (zie www.thylbert.be) zijn levende probiotica. Uit dat gamma kan ik één of ander vrijblijvend adviseren aan de beste prijs/kwaliteit verhouding. Voor een paar euro per dag kan je het hele gamma gebruiken.

Omdat in onze tijd en cultuur iedereen een tekort heeft aan darmflorabacteriën is eerst een goed probioticum noodzakelijk. Daarvoor hebben wij de probiotic regulator.
Voor mineralen is er onze mineral regulator. Dit bevat alle mineralen in natuurlijke verhoudingen en allen organisch gebonden. Dat laatste is belangrijk voor de opneembaarheid.
Voor de stofwisselingsproducten heb ik in onze enzyme regulator persvocht gebruikt van kombuchaferment. In de levende natuur vinden we van eencelligen tot en met de mens bijna allemaal dezelfde stofwisselingsproducten. In mijn preparaat zitten die dus ook allemaal en gaan op een soort homeopatische wijze je lichaam aansporen om gestoorde processen te herstellen. Hiermee heb ik al tal van patiënten kunnen helpen.
Kombucha drank (maar dan echte!) kan voor jou ook erg werkzaam zijn, gezien het de lever ondersteunt, de vertering sterk verbetert, daardoor de opname van bouwstoffen stimuleert en ophoping van gif uit verrottingen en vergistingen in de darmen voorkomt.

Mager zijn kan ook samenhangen met gifophoping in je lichaam, verzwakte lever, ontregelingen in de darmen. Daarom kan je best echte kombucha drinken (zie ook www.thylbert.be). Kombucha helpt heel veelzijdig, ook de voedselvertering en opname en dus het rendement dat je uit je voeding haalt. Let op, want de makkelijkst te vinden kombucha (carpe diem) is namaak en totaal ongeschikt.

Wees voorzichtig met huid- en lichaamsverzorging. Zorg voor gezonde, natuurlijke producten. Jouw huid neemt ook veel stoffen op uit de omgeving. Goede stoffen helpen je lichaamsopbouw, giftige stoffen belasten het lichaam en kunnen doen vermageren. Ook roken kan magerzucht veroorzaken of versterken.

Veel succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan dikker worden:

Hoe word ik dikker?
      [Gesteld in DiŽtetiek]
2008-06-25 19:02:47
Dikker of dunner?
      [Gesteld in Fitness]
2009-02-19 17:01:15
Dikker worden + Bredere/Dikkere Bovenbenen
      [Gesteld in Fitness]
2010-01-23 17:51:49
ik wil dikkere wangen krijgen en dikkere polsen
      [Gesteld in Voeding]
2011-06-13 16:08:38
dunne benen
      [Gesteld in Figuurcorrectie]
2008-04-18 05:30:47

Gemiddelde score DiŽtetiek: 7.4 (44x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+