Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Mens & Maatschappij » Recht » Arbeidsrecht » Arbeidsrecht-Zuid Holland
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Arbeidsrecht-Zuid Holland en krijg online een antwoord van de specialist in Arbeidsrecht-Zuid Holland

Zelf een vraag over Arbeidsrecht-Zuid Holland? Klik hier.
Meer vragen over Arbeidsrecht-Zuid Holland.
De huidige beheerder van de rubriek Arbeidsrecht-Zuid Holland:
Naam: UwJurist.nl mr. Monique Doomernik
Bedrijf: Uwjurist.nl
Reactiesnelheid: 5 uur
Waardering: 8.0 (van max. 10)
Meer informatie over UwJurist.nl mr. Monique Doomernik vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Arbeidsrecht-Zuid HollandVragen over Arbeidsrecht-Zuid Holland via RSS. Klik hier.
RSS over Arbeidsrecht-Zuid Holland op jouw website?Vragen over Arbeidsrecht-Zuid Holland op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Arbeidsrecht-Zuid HollandVragen over Arbeidsrecht-Zuid Holland via E-mail. Klik hier.

ontvangen van salaris als zzp verpleegkundige

[Gesteld op: 13-05-2009]

Toelichting:
Ik werk als zzp-er bij een client thuis. Ik heb mijn salaris van maart en april tot op heden(13-5) niet ontvangen. Ik heb meerdere malen zelf contact opgenomen met mevr haar vertegenwoordiger maar deze geeft iedere keer aan dat het geld er binnen enkele dagen is. volgens de vertegenw is er een probleem met het PGB-butget van mevr en kan ik daarom niet worden uitbetaald. De ouders van mijn client hebben toegezegd mijn salaris te betalen maar ook zij hebben dit tot op heden niet gedaan. Vorige week is er 100 euro overgemaakt maar het gaat om 3000 euro excl de maand mei(er zijn meerdere verzorgenden werkzaam bij mevr en die hebben allen hun geld niet gehad of niet volledig.)In mijn contact staan wel de tarieven maar niet de uitbetalingstermijn.
Momenteel ben ik 'goedheid' nog aan het werk maar zie dit niet meer zitten omdat dit al de 3e maand is/wordt zonder het ontvangen van salaris.
Welke stappen kan ik ondernemen om mijn salaris alsnog te krijgen? (ik kwam er vanmorgen achter dat ik geen rechtsbijstandverzekering heb of iets van een incassocontract bij SAS. Ik heb dit alleen voor het geval ik wordt aangeklaagd)

Vriendelijke groeten Joany
Antwoord:
Joany,

Je hebt een vordering op je klant.
Ik begrijp dat je niet in loondienst bij de client werkt.
Er is dus geen arbeidsciontract tussen jou en client.
Waarschijnlijk heb je een VAR-wuo ( correct ?)

Advies
-stuur een aangetekende brief aan client en aan haar vertenwoordiger
-inhoud:
Geachte ..........

Ik verricht op basis van een overeenkomst werkzaamheden voor..........
(naam client).
Terzake van de periode .............t/m ...............heb ik geen betaling ontvangen.
Het te vorderen bedrag bedraagt .............

Terzake stel ik u in gebreke.

Ik verzoek u bovengenoemd bedrag binnen 8 dagen na datum van deze brief
te voldoen op rekening ..................

Hoogachtend


-na 8 dagen geen geld ?
-procedure bginnen bij kantonrechter.
Is relatief eenvoiudig en snel en goedkoop.
Doe ik vaak voor klanten. Ik help je wel.

Is er een contract ?

Laat maar weten of je mijn hulp wilt
 
Reactie vraagsteller:
Hallo,
Ik heb inderdaad een contact getekend. Daarin staan de werkzaamheden, redenen om het contract te beeindigen en de uurtarieven.(zonder betalingstermijn)
Ik zou graag gebruik willen maken van je hulp.

groeten joany
 
Antwoord Beheerder:
Nog hulpnodig ? (18.5) ?

Vraag is of in het contract terzake van de betaling is bepaald:
1. of je eerst krijgt uitbetaald nadat de opdracht is afgerond; of
2.nadat de afgesproken periode is verstreken; of
3.niets is bepaald

Ik begrijp van je dat niets is bepaald over betalingstermijn.(optie 3)
Wet bepaalt dat dan onmiddellijk betaling kan worden gevorderd.

Tenslotte is de vraag of je de opdracht kan opzeggen omdt betaling niet of veel te laat plaatsvindt.
Van belang daarbij is of in het contract staat dat het contract slechts geldt voor een bepaalde periode.
Indien niet in contract: opzegging mogelijk
Indien wel in contract voor bepaalde periode: opzegging slehts onder voorwaarden mogelijk.

Mijn advies
1. schrijf de aangetekende brief aan je client en zijn vertegenwoordiger
2. geef ze 8 dagen om te betalen
3. geen betaling na 8 dagen ? procedure bij kantonrechter starten
Doel: je geld krijgen +schadevrgoeding voor kosten die je maakt omdat je geld niet krijgt

verdere informatie: adviesbureau@juridischkampioen.vpweb.nl



Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan ontvangen van salaris als zzp verpleegkundige:

Door fouten meerder maanden geen salaris ontvangen
      [Gesteld in Salarisadministratie]
2009-09-07 15:15:47
Minder salaris ontvangen dan op loonstrook staat?
      [Gesteld in Salarisadministratie]
2011-01-03 17:28:44
Geen salaris, geen salarisstroken
      [Gesteld in Salarisadministratie]
2010-02-04 14:03:28
Mag werkgever na langdurig ziekte salaris inhouden
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Noord Brabant]
2009-06-02 11:35:14
Functiebeschrijvingen en functie- indelingen
      [Gesteld in Personeel & Organisatie-Noord Brabant]
2011-04-18 19:24:40

Gemiddelde score Arbeidsrecht-Zuid Holland: 7.0 (97x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257264
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+