Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Debiteurenbeheer
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Debiteurenbeheer en krijg online een antwoord van de specialist in Debiteurenbeheer

Zelf een vraag over Debiteurenbeheer? Klik hier.
Meer vragen over Debiteurenbeheer.
De huidige beheerder van de rubriek Debiteurenbeheer:
Naam: Geert leusman
Bedrijf: St.bureau voor schuldenpreventie
Reactiesnelheid: 116 uur
Waardering: 7.5 (van max. 10)
Meer informatie over Geert leusman vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DebiteurenbeheerVragen over Debiteurenbeheer via RSS. Klik hier.
RSS over Debiteurenbeheer op jouw website?Vragen over Debiteurenbeheer op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DebiteurenbeheerVragen over Debiteurenbeheer via E-mail. Klik hier.

Staan wij in ons recht of de klant??

[Gesteld op: 08-05-2009]

Toelichting:
Wij hebben een aannemersbedr. Wij hebben een nieuw huis gebouwt voor onze klant.Contact altijd goed geweest, termijnen altijd op tijd betaald.Oplevering door faalen van de nuon 1 maand later dan mondeling afgesproken. was april 2008. mijn man heeft meerdere malen getracht af te spreken over de afrekening betreffende het meerwerk. de eindnota is op 12dec 2008 verstuurt. eind januari geen reactie gehad en ook geen geld.Ik heb toen gebeld en kreeg te horen dat er nog van alles niet klaar zou zijn en daarom werdt er niet betaald.Mijn man is toen geweest en er werdt een lijst opgesteld van een aantal nog uit te voeren werkzaamheden. Die hebben wij binnen 1 week uitgevoerdt naar tevredenheid van de klant.Alleen had hij een probleem met de hoogte van de nota. dit komt neer op 10.000 euro incl BTW.Hij heeft een lijst gemaakt waarmee hij begint kosten die gemaakt zijn door de latere oplevering. te weten 900 euro huur voor 1 maand. maar daarna gaat het lijstje over een houten vloer die eruit geklap is doodat ze te hard met de vloerverwarming hebben gestookt terwijl de parket leverancier heeft gewaarschuwt niet te hard te stoken. al deze kosten zouden nu voorons zijn. ook is er een verschil van mening over de kosten van de tegelzetter. en een tuinmuur. Kunt U ons hierin advies geven? wij hebben dit in onze 10 jarig bestaan nog nooit mee gemaakt... Met vriendelijke Groet Astrid Kieft
Antwoord:

Geachte mevrouw Kieft, beste Astrid,

Bij problemen als deze gaat het altijd om details in de contracten en afspraken. Het antwoord moet dan ook worden beschouwd als een denkrichting.

Voor een bindend antwoord zal u zich moeten wenden tot een jurist/advocaat die de stukken kan bestuderen en u kan adviseren over uw rechtspositie.

Bij de oplevering van een huis maakt de aannemer en nieuwe eigenaar een eindronde om alle opmerkingen/gebreken in het opgeleverde perceel in kaart te brengen. De lijst van opmerkingen/gebreken moet door beide partijen worden ondertekend en heet een PVO (Proces-verbaal van Oplevering) Hier vloeit uit voort dat de aannemer de opgenomen opmerkingen/gebreken binnen een bepaalde periode moet oplossen. De zaken die niet zijn opgenomen in de PVO, worden door de eigenaar stilzwijgend accepteert.

Overigens komt de nieuwe eigenaar wel heel laat met al zijn “problemen en bezwaren”.

Dit geeft toch ook wel een gevoel af, dat het mede gericht is om een leuke meevaller te creëren in de vorm van een lagere eindafrekening.

Daarnaast zijn jullie nooit op de hoogte gesteld, of in de gelegenheid gesteld om deze vermeende schades op te lossen op het moment dat deze plaats vonden. Hierdoor ben je niet in verzuim, en kan je daar ook niet zomaar voor aansprakelijk worden gesteld.

In uw geval zou ik de eigenaar direct sommeren om het gedeelte waar geen klacht op rust per omgaande te betalen.

Over het gedeelte dat betwist is moet dan een oplossing worden gevonden. Kom je er samen niet uit, dan is een advocaat de aangewezen partij om jullie rechtspositie te bekijken en oplossing af te dwingen via de rechter.

Ik hoop u hierbij een volledig en duidelijk antwoord te hebben gegeven, zijn er nog vragen dan kunt u contact met mij opnemen via EersteHulpBijIncasso@incassopedia.nl.


Met een hartelijke groet,

Incassopedia.nl

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Debiteurenbeheer:
Creditmanagement


Gerelateerde vragen aan Staan wij in ons recht of de klant??:

Leeftijd dat kind zelf mag bepalen waar hij woont
      [Gesteld in Kinderbescherming]
2009-02-14 12:35:16
Van wie zijn nu de uitzendrechten van het voetbal?
      [Gesteld in Sportrecht]
2009-12-02 20:49:21
Mag een foto ongevraagd gepubliceerd worden?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-10 16:44:04
portretrecht ja of nee?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-19 16:48:08
Woonland Belgie ww uitkering Nederland.
      [Gesteld in Europees recht]
2011-01-27 12:25:31

Gemiddelde score Debiteurenbeheer: 7.5 (2x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+