Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Midden- & Kleinbedrijf
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Midden- & Kleinbedrijf en krijg online een antwoord van de specialist in Midden- & Kleinbedrijf

Zelf een vraag over Midden- & Kleinbedrijf? Klik hier.
Meer vragen over Midden- & Kleinbedrijf.
De huidige beheerder van de rubriek Midden- & Kleinbedrijf:
Naam: Dirkjan
Bedrijf: Zietuwel.nl
Reactiesnelheid: 38 uur
Waardering: 8.1 (van max. 10)
Meer informatie over Dirkjan vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Midden- & KleinbedrijfVragen over Midden- & Kleinbedrijf via RSS. Klik hier.
RSS over Midden- & Kleinbedrijf op jouw website?Vragen over Midden- & Kleinbedrijf op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Midden- & KleinbedrijfVragen over Midden- & Kleinbedrijf via E-mail. Klik hier.

Drukker wilt verkeerd drukwerk niet vergoeden

[Gesteld op: 06-05-2009]

Toelichting:
Wij hebben bij een drukker flyers laten drukken en stansen. Deze zijn verkeerd geproduceerd. De drukker zegt dat hem geen blaam treft. Wij hebben echter emails waarin de juiste bestanden instaan en waaruit blijkt dat de drukker de verkeerde bestanden heeft gebruikt. Kunnen wij nu onze geld terugeisen wat wij al hebben betaald? Opnieuw drukken/leveren vertikt hij namelijk... Hij stelt ook dat we de order mondeling hebben geplaatst, terwijl dat niet waar is, want wij hebben een mail.
Antwoord:

Vreemd. Persoonlijk zou ik denken dat als je de bestelling digitaal hebt gedaan, je zei per e-mail? Dan is de drukker wettelijk verplicht om je het geld retour te sturen indien het produkt niet voldoet aan je wensen en je dit kunt aantonen (colportagewetgeving 8 dagen). Wie de fout heeft gemaakt doet er dan niet toe. 

Heb je de algemene voorwaarden van de drukker nog eens goed doorgelezen?

 
Reactie vraagsteller:
De bestelling is digitaal gedaan, maar de drukker beweert dat ik mondeling de order heb doorgegeven wat lariekoek is.

Ik heb geen Algemene Voorwaarden van hem ontvangen, maar deze staan wel op de website. Ik heb deze doorgelezen en daar staat alleen in dat klachten alleen binnen 8 dagen na ontvangst van de goederen in behandeling worden genomen. Dat is gebeurd en zij hebben daar ook steeds op gereageerd. Inmiddels heb ik wel alles netjes betaald, maar eiste van hem dat hij het opnieuw aanlevert. Dat weigert hij, maar wilt wel een nieuwe oplage drukken tegen een korting van 10%. Daar ben ik uiteraard niet op in gegaan. Aangezien onze klant vandaag de deadline had, zijn we gedwongen om drukwerk te leveren, wat niet aan onze wensen voldoet. Meerdere mails waarin wij op deze deadline aansturen, negeert de drukker structureel. Sterker nog: hij reageert helemaal niet meer op mails...

Is het wijs deze drukker nu een sommatie te sturen om het bedrag binnen een x-aantal dagen terug te laten storten?
 
Antwoord Beheerder:
Als je vind dat je je geld terug moet krijgen omdat er simpelweg geen acceptabel werk is geleverd kun je dit altijd proberen. Bijv. via een 'no-cure-no-pay' incassokantoor. www.123incasso.com is er bijv. eentje. Dat kan altijd.

Je vraag was volgens mij of je het juridisch af kunt dwingen. Daarbij zit je net een beetje op de grens. Aan de ene kant neig ik naar de colportagewetgeving. Hij zegt hier blijkbaar niets over in zijn algemene voorwaarden maar dit is wettelijk bepaald. Overigens zijn die voorwaarden niet geldig als hij deze niet op een of andere manier aan jou heeft laten zien. Bijv. bij het tonen en afvinken dat je deze gelezen hebt tijdens het bestellen. Enkel op de website plaatsen is onvoldoende.

Ik snap eigenlijk niet dat de drukker zo moeilijk doet om simpelweg nog eens te drukken binnen die deadline voor je. Hebben ze geen telefoonnummer of adres zodat je het eens vriendelijk tijdens een kop koffie kunt uitpraten? Jij wat water bij de wijn, en hij ook? Bijv 75% van het geld retour zodat zijn onkosten enigsinds zijn gedekt? Het is nooit aan te raden om kleinere zaken zoals deze (het lijkt me dat het niet om tienduizenden euros gaat) juridisch af te dwingen.

Persoonlijk zou ik eerst bellen en proberen een afspraak te maken, lukt dat niet dan zou ik in jouw geval waarschijnlijk ook via incasso het proberen terug te vorderen.
Beantwoord door:
Dirkjan
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Midden- & Kleinbedrijf:
Bedrijfsoprichting
Dienstverlening
Opvolging & Overname
Starters



Gerelateerde vragen aan Drukker wilt verkeerd drukwerk niet vergoeden:

Hoe kom ik over me ex heen.
      [Gesteld in Relaties]
2008-10-14 21:20:28
Mis communicatie.
      [Gesteld in Prostitutie]
2009-12-15 14:00:47
hoe kom ik uit me 2de leven (prositutie)
      [Gesteld in Prostitutie]
2010-05-10 22:05:25
ik zoek een baan in de prostitutie.
      [Gesteld in Prostitutie]
2010-11-18 17:52:40
aansprakelijkheid drukwerk
      [Gesteld in Advocaten-Overijssel]
2011-01-05 12:40:37

Gemiddelde score Midden- & Kleinbedrijf: 8.0 (260x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+