Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Krachtsport
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Krachtsport en krijg online een antwoord van de specialist in Krachtsport

Zelf een vraag over Krachtsport? Klik hier.
Meer vragen over Krachtsport.

Beheerder worden?

De rubriek Krachtsport heeft momenteel nog geen beheerder.

Meld je aan als beheerder voor de rubriek Krachtsport Klik hier.

RSS over  KrachtsportVragen over Krachtsport via RSS. Klik hier.
RSS over  Krachtsport op jouw website?Vragen over Krachtsport op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over  KrachtsportVragen over Krachtsport via E-mail. Klik hier.

Optrekken en opdrukken

[Gesteld op: 22-04-2009]

Toelichting:
soms heb ik geen tijd om naar de sportschool te gaan. Ik wil dan een combinatie maken tussen opdrukken, en optrekken (optrekstang). Hebben jullie tips hoe ik me zo een beetje kan vermaken, en dit tegelijk op een goed en verantwoorde manier te doen? Wat ik onder andere wil weten hoe lang de series en rustpauzes moeten zijn. En kan ik daarnaast nog meer simpele oefneningen als optrekken en opdrukken ernaast doen? Het hoeft bij elkaar maar een half uur a drie kwartier te duren.

Alvast bedankt

Jelmer
Antwoord:
Opdrukken en optrekken kan je varieren door smal (dus met je handen dichter bij elkaar) te drukken en breder te drukken of te trekken. Je belast dan je spieren op een andere manier en je zal dan vooruitgang merken. Verder kan je heel goed trainen met losse dumbels. Losse dumbels zijn niet zo duur en als je verstelbare van ongeveer 20 kilo koopt kan je er je hele lichaam mee trainen.
Hoelang je rustpauzes en je sets en reps moeten zijn hangt totaal af van wat je wilt bereiken. Als je sterker wilt worden moet je met een bijna maximaal gewicht trainen met korte sets en reps. Als je traint voor spieropbouw kan je het beste beginnen met het pyramide systeem: licht beginnen, daarna opbouwen tot 70% van je maximale gewicht en daarna weer afbouwen totdat je een paar kilo bijna niet meer omhoog krijg.
succes
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Krachtsport:
BodybuildingFitnessTouwtrekken


Gerelateerde vragen aan Optrekken en opdrukken:

Buikspieren, borstpieren, armspieren
      [Gesteld in Fitness]
2010-06-25 21:13:26
normaal??????
      [Gesteld in Fitness]
2009-09-01 20:05:47
hoe moet ik aan snelheid werken?
      [Gesteld in Kickboksen]
2010-03-26 22:52:28
Wat zijn effecten van touw springen en opdrukken?
      [Gesteld in Fitness]
2010-12-18 01:31:16
Advies rechterkant??
      [Gesteld in Fitness]
2008-12-24 14:37:55

Gemiddelde score Krachtsport: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+