Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Huis & Tuin » Consumenteninformatie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Consumenteninformatie en krijg online een antwoord van de specialist in Consumenteninformatie

Zelf een vraag over Consumenteninformatie? Klik hier.
Meer vragen over Consumenteninformatie.
De huidige beheerder van de rubriek Consumenteninformatie:
Naam: Marc van Rosmalen
Bedrijf: Nbii b.v.
Reactiesnelheid: 19 uur
Waardering: 8.6 (van max. 10)
Meer informatie over Marc van Rosmalen vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via RSS. Klik hier.
RSS over Consumenteninformatie op jouw website?Vragen over Consumenteninformatie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via E-mail. Klik hier.

Meubels besteld met vraagteken? op de Bon, HELP...

[Gesteld op: 06-04-2009]

Toelichting:
We hebben een paar weken geleden meubels besteld in een winkel, we gaven duidelijk aan dat het hoogglans wit moest zijn. De filiaalmanager hielp ons. Hij wist niet zeker of de hangschap (plankje) hoogglans wit of mat wit was, dus zou hij uitzoeken, daardoor had hij een vraagteken op de bon gezet achter de code van de hangschap, de code was daardoor ook niet compleet omdat er nog een code moest komen van de kleur. Hij wist dat wij hoogglans wit wouden, daardoor had hij een vraagteken achter gezet. We hebben de bon getekend en een beetje betaald. Volgende dag hebben we gebeld of de plank hoogglans is of niet, want dat was nog niet aangegeven. Hij gaf aan dat het niet hoogglans wit was maar dat hij er niks meer aan kon doen omdat wij al getekend hadden, moesten wij het maar gewoon accepteren volgens hem. Hij wist dat wij hoogglans wouden en daardoor stond er ook een vraagteken? op de bon achter die productnummer. volgens hem konden ze zelfs rood of blouw leveren net wat hun wilden omdat er een ? staat en omdat wij getekent hebben. zowieso een zielege winkel ( HACO ), een klant heeft wensen maar voor hun is het anders. Wat kan ik hier aan doen? Kan iemand mij A.U.B. helpen, er staat een vraagteken achter de product nummer. Kan ik de hele bestelling nog annuleren? Of dat ene plankje? Of wat kan ik er anders aan doen en hoe? Het liefst heb ik niks meer via hun, want ze zijn niet eerlijk en betrouwbaar, ik hoop dat iemand me kan helpen. Je kan me ook mailen op fevzi_1984@hotmail.com . alvast bedankt.
Antwoord:

Het afgeleverde hangschap moet aan de overeenkomst beantwoorden. U hebt afgesproken dat de kleur van de plank hoogglans wit is. De plank is niet hoogglans wit, dus het hangschap beantwoordt niet aan de overeenkomst. U hebt aangegeven dat u als kleur hoogglans wit wilt, dus de opmerking van de verkoper inhoudende dat hij het hangschap in elke willekeurige kleur mag afleveren, slaat nergens op. U kunt eisen dat de verkoper het hangschap vervangt door een hangschap met de afgesproken kleur. Als de verkoper niet voldoet aan deze verplichting om het hangschap te vervangen, kunt u prijsvermindering eisen of de overeenkomst ontbinden. Dit zijn uw wettelijke rechten. Er is sprake van dwingend recht. De verkoper mag u niet in uw rechten beperken. Bovendien is de overeenkomst vernietigbaar vanwege bedrog. Dit is de juridische theorie.

Maar de praktijk wijst uit dat de verkoper zich niet aan de afspraak en niet aan de wet houdt. U kunt opbellen en eisen dat ze het hangschap vervangen door een van de goede kleur. Misschien is het een goed idee om in de winkel uw rechten op te eisen. De verkoper geeft dan misschien toe, omdat hij niet wil dat de andere klanten zien dat hij zijn klanten niet goed behandelt. Als de verkoper u dan nog niet het goede hangschap geeft of uw geld teruggeeft, dan kunt u vertellen dat u weet wat uw rechten zijn (recht op vervanging, recht op prijsvermindering, recht de overeenkomst te ontbinden) en dat u bereid bent naar een advocaat of naar de rechter te gaan als u niet krijgt waar u recht op hebt. De kans is aanwezig dat de verkoper inziet dat hij u niet zomaar kan afschepen met een onzinverhaal. Bovendien heeft hij waarschijnlijk geen zin in een rechtszaak om een plank. Als de verkoper toch niet toegeeft, dan kunt u voor uzelf de vraag beantwoorden of u het de moeite waard vindt om hiervoor naar een advocaat en/of naar de rechter te stappen. Ik denk dat u een grote kans hebt op succes, maar is dat nog meer gezeur waard?

In ieder geval is deze winkel een klant kwijtgeraakt (en het zal me niet verbazen als ze nog meer mensen wegjagen). Ik hoop dat u hebt geleerd dat er helaas ook verkopers zijn die zich niet netjes aan de regels houden. De volgende keer dat u iets koopt, kunt u daarom beter wachten met tekenen en betalen totdat u het product heeft kunnen bestuderen. Dit om dit soort problemen voor te zijn.

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Consumenteninformatie:
Computers & Internet
Consumentenelektronica
Energie
FinanciŰn
Haarproblemen
Kabel
Kinderen
Milieu
Posterijen
Reizen
Veiligheid


Gerelateerde vragen aan Meubels besteld met vraagteken? op de Bon, HELP...:

In hoeverre sta ik in mijn recht?
      [Gesteld in Consumenteninformatie]
2011-01-12 22:39:12
Meubels gekocht, HELP...
      [Gesteld in Advocaten-Gelderland]
2009-04-06 11:44:36
Meubels besteld, Help...
      [Gesteld in Import & Export]
2009-04-06 10:20:32
Kan men van mij geld vorderen na een aantal jaar?
      [Gesteld in Rechtshulp-Noord Brabant]
2009-07-21 15:38:40
adres receptplichtig medicatie zonder recept waar?
      [Gesteld in Zelfdoding]
2010-03-26 15:01:19

Gemiddelde score Consumenteninformatie: 9.2 (15x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257311
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+