Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Financieel
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Financieel en krijg online een antwoord van de specialist in Financieel

Zelf een vraag over Financieel? Klik hier.
Meer vragen over Financieel.
De huidige beheerder van de rubriek Financieel:
Naam: Adri de Bruyn
Bedrijf: Administratiekantoor de bruyn
Reactiesnelheid: 75 uur
Waardering: 6.6 (van max. 10)
Meer informatie over Adri de Bruyn vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FinancieelVragen over Financieel via RSS. Klik hier.
RSS over Financieel op jouw website?Vragen over Financieel op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FinancieelVragen over Financieel via E-mail. Klik hier.

Moet postadres betalen ipv besteller?

[Gesteld op: 29-03-2009]

Toelichting:
Onze dochter heeft in Portugal via de mail een opdracht geplaatst bij Terwijn in zwolle met als afleveradres in denekamp, daar wij voor verdere verzending zouden zorgen. Nu worden wij gesommeerd vie de deurwaarder om tot betaling over te gaan. Er zijn zelfs 2 factuurs in omloop met de naam van onze dochter en een op onze naam maar met gelijke factuur nummers.
Hieronder het verhaal van onze dochter.
Geachte heer/Mevrouw
Ik deel u mede dat de brieven behorende bij dossier AMY/9064622 niet naar de familie Schutte in Denekamp horen te gaan, maar naar ons, de heer Johannes Luft

Wij zijn degene die de bestelling hebben geplaatst en aangezien het verzenden van de overals door de firma Terwijn naar Portugal zeer duur was en wij toch nog een transport vanuit Nederland naar Portugal zouden krijgen is het afleveradres in Denekamp genomen.

Nu Wachten wij al sinds november op een correcte factuur.
De factuur word iedere keer gestuurd naar de familie Schutte en staat zelfs op hun naam. Dit is absoluut niet correct. Zij hebben hier niets mee te maken.
Wij hebben in november direct na ontvangst van de overals al een email naar de firma Terwijn gestuurd dat de factuur absoluut niet correct was. En dat wij niet eerder gingen betalen dan bij ontvangst van een correcte factuur. Dit is ook de normale gang van zaken. Zonder een correcte factuur hoeft men niet te betalen. Tenzij men zonder factuur iets koopt. Maar dat is hier niet het geval.

Ik heb begin maart het geld via een Portugeze bankrekening overgemaakt, terwijl wij nog steeds geen correcte factuur hebben ontvangen. Het kan voorkomen dat het overmaken van het geld via een buitenlandse rekening langer duurt. Ik neem maandag direct contact op met mijn bank om dit na te laten kijken. Ik vind dat wij hier al correcter hebben gewerkt dan de firma Terwijn. Iets betalen zonder een factuur. Dat doet geen enkel bedrijf. En ja wij zijn een bedrijf.

Maar hierbij eisen wij van U dat U de gegevens van de familie Schutte wist uit het dossier! Deze familie heeft hier niets mee te maken. Zij zijn alleen een afleveradres en worden door de firma Terwijn nu misbruikt! De firma Terwijn is er zelf schuld van dat de betaling zolang op zich laat wachten! De firma Terwijn is in deze zaak absoluut niet correct bezig. Wij krijgen het idee dat de firma Terwijn nu van 2 kanten probeert geld te vangen.

Tevens krijgen wij nooit antwoord op onze emails. U ontvangt hierbij onderaan deze email de orginele bestelling.
Antwoord:
Ik denk dat u zsm met de deurwaarder/incassobureau in gesprek moet gaan om onnodige escalatie te voorkomen. Betwist de factuur. Vraag om een door u getekende opdracht als basis voor de factuur die u gestuurd is. Juridisch gesproken zouden zij dan moeten concluderen dat ze eea verkeerd aanpakken want die hebben ze immers niet. Stel hen ook aansprakelijk voor eventuele schade die u mogelijk door hun foutieve optreden leidt. Doe dit alles schriftelijk. Telefonisch kunt u dan eea recht zetten waarna alles dan waarschijnlijk weer goed komt.
 
Reactie vraagsteller:
Uw opmerkingen heb ik opgepakt, er is een schrijven onderweg naar de deurwaarder. Ik hou u op de hoogte.
Bij voorbaat dank
 
Antwoord Beheerder:
Goed succes.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Financieel:
Accountancy
Administratie
Banken
Bedrijfsfinanciering
Belastingen
Beleggen
Creditkaarten
Electronisch Geld
FinanciŰle Planning
Gouden Handdruk
Hypotheken
Incasso
Kascommissie
Leasen
Leningen
Pensioen
Schulden & Inkomen
Verzekeringen




Gerelateerde vragen aan Moet postadres betalen ipv besteller?:

Wat is een verstandige keuze?
      [Gesteld in Advocaten-Noord Brabant]
2008-03-25 20:30:22
Ik betaal kinderalimentatie aan mn zoon
      [Gesteld in Alimentatie mediation]
2009-01-31 16:49:20
ben ik verantwoordelijk voor de schuld van mijn ex
      [Gesteld in Rechtshulp-Zuid Holland]
2009-03-28 10:52:47
coulance regeling bij de belastingdienst??
      [Gesteld in Belastingen-Flevoland]
2010-01-24 18:16:45
Wat kan ik nog doen?
      [Gesteld in schuldadvies & schuldbegeleiding]
2012-08-16 23:14:05

Gemiddelde score Financieel: 6.5 (280x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+