Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Begin met fitness en wil graag train & eet advies

[Gesteld op: 05-06-2007]

Toelichting:
Ik ben 22 jaar 1.88m en +- 73 kg. Ik begin nu met trainen ( 3 tot 4 x per week) om sterker/zwaarder/mooier te groeien. En zou graag advies krijgen over train en eetschema,s

alvast bedankt.
Antwoord:
Vraag: train je thuis of in een sportschool? Thuis beginnen met trainen is onverstandig omdat er geen deskundige begeleiding is die je kan corrigeren bij fouten. En fouten leiden tot blessures.

TRAIN NOOIT DEZELFDE SPIER(GROEP) OP TWEE OPEENVOLGENDE DAGEN! Zorg dat er dan altijd minstens ÚÚn dag tussen zit! Je spieren reageren namelijk nog zeker de volgende dag op de training, vandaar.

In het begin dus niet te zwaar, ook al vanwege mogelijke spierpijn. Spierpijn is een teken dat er iets beschadigd is, dus probeer dat in ieder geval te voorkomen. Wat niet zeggen wil dat je daags na de training niets mag voelen, maar echte spierpijn die soms dagen aanhoudt is beslist niet goed.

Verder is ook belangrijk te weten of je nu 3, of 4 keer per week traint.
Is dat 3 x per week, dan ziet een schema er zo uit:
EERSTE DAG: BORST
SCHOUDERS
BICEPS
BENEN

TWEEDE DAG: SCHOUDERS
TRICEPS
RUG
BENEN

DERDE DAG: BORST
TRICEPS
RUG
BICEPS

Wordt het toch 4 x per week, dan ziet het er zo uit:
EERSTE EN DERDE DAG: BORST
SCHOUDERS
TRICEPS
TWEEDE EN VIERDE DAG: RUG
BICEPS
BENEN


Doe om te beginnen de volgende oefening voor de genoemde spiergroepen:
Borst:
Bankdrukken
Schuine bankdrukken
Flyes

Schouders:
Nekdrukken
Lateral raises

Triceps:
Latpulley pushdown
Triceps extensions

Rug:
Latpulley breed naar de nek trekken
Idem, naar de borst
Latpulley smal naar de borst trekken

Biceps:
Halter curl
Concentration curl

Benen:
Leg press
Leg curl
Leg extensions

Dit is een beginners schema. Dit zijn ook de belangrijkste en effectiefste oefeningen die eigenlijk steeds zullen blijven terugkomen.
Bouw de gewichten op per week.

Doe alle oefeningen 3 setjes van 10 herhalingen.
Train bij voorkeur niet langer dan een uur.

Na een maand kun je voor de meeste spiergroepen een extra oefening toevoegen, maar vergeet niet om elke paar weken de oefeningen te varieren. Ik geef per groep een paar zodat je kunt kiezen en varieren.
Borst: Pull over, schuine flyes.
Schouders: Front raises, upright row.
Triceps: French press, reversed latpulley pushdown.
Rug: Zagen, low pulley row, T-bar row.
Biceps: Scott curl, hammer curl.
Benen: Kuiten, squatten, lunges.

Bouw langzaam op. Na een week of 6 kun je voluit gaan.
Resultaten kun je pas na een paar maanden zien, dus gun het zijn tijd!

Over eten kan ik kort zijn:
Verstandig en vooral voldoende is de basis. Daarnaast is mijn advies om extra eiwitten toe te voegen: extra vlees, vis of kip, maar ook eiwitshakes zijn aan te raden om elke dag te nemen. Daarnaast zorg je natuurlijk voor extra koolhydraten op de trainingsdagen: die zijn de brandstof die je nodig hebt.

Nog een opmerking:
Zoals gezegd moet je niet langer dan ongeveer een uur trainen. Daarna is je brandstofvoorraad op. Ga je langer door dan gaat je lichaam spierweefsel als brandstof gebruiken, en dat is vast niet de bedoeling.

Succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Begin met fitness en wil graag train & eet advies:

Welk eetschema+supplement kan ik beste gebruiken?
      [Gesteld in Fitness]
2007-05-16 16:23:16
Ik wil graag mijn borst-buiken-armspieren trainen
      [Gesteld in Fitness]
2008-12-19 16:08:28
Opdrukken en Buikspieren
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-03-25 22:44:15
Aantal vragen over training
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-13 22:58:57
17, begonnen met fitnessen/gewichtstraining.
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2010-10-08 20:40:36

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+