Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Effectief trainen

[Gesteld op: 24-03-2009]

Toelichting:
Train nu ongeveer een anderhalfjaar (1x tot 2x p.w) waarvan de laatste 4 maanden 4x per week train. Ik ben 1.77 en weeg 73,5kg Heb altijd mijn spiergroepen ingedeeld als volgend: dag 1 & 3: Borst, triceps, buik. dag 2 & 4: Schouders, biceps, rug, buik. Ik pak altijd 12, 10, 8 herhalingen en een gewicht waarbij ik de laatste (2) er uit moet persen om te halen (sommige oefeningen met hulp) Ook doe ik 3x in de week hardlopen wanneer ik mij het beste voel, meestal 45-60 minuten dit vooral omdat ik nog een buikje heb. Nou ben ik op een punt gekomen dat ik in mijn ogen vrij langzaam vooruitgang boek zowel in spieropbouw als vetverlies. Ik gebruik geen creatine of proteine shakes. Nou had ik de vraag wat ik het beste kan gaan aanpassen in mijn schema om op beide fronten vooruitgang te boeken, het liefste zou ik dit puur natuur willen doen...maar als het veel zou schelen zou ik hulpmiddelen (niets illegaals/schadelijks) kunnen overwegen. Vriendelijke Groet
Antwoord:
Je doet twee tegengestelde dingen: aan de ene kant train je om meer spiermassa te krijgen, aan de andere kant loop je relatief veel hard. Door het hardlopen zal je lichaam minder snel spiermassa opbouwen: het verzet zich daar tegen want het zal die extra kilo's mee moeten slepen. Een mogelijkheid is dan om minder vaak en minder lang hard te lopen, maar dat moet je natuurlijk wel willen.

Wat het trainen betreft zie ik geen problemen, dit kun je best blijven doen. Alleen mis ik trainingen voor je schouderpartij. Is dit met een speciale reden? Zo niet, dan zou ik die zeker ook trainen.

Wat je buik betreft: ik weet niet wat je er voor doet, maar je zou dit eens kunnen proberen:

1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet
zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in
je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de
grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet
loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat
je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Doe dit één tot drie
keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe
zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan Effectief trainen:

Is het goed om 5 dagen in een week te trainen?
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2009-10-13 11:17:23
17, begonnen met fitnessen/gewichtstraining.
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2010-10-08 20:40:36
Hary Vissersboot
      [Gesteld in Boksen]
2007-12-11 15:15:00
Aantal vragen over training
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-13 22:58:57
help me help me help me
      [Gesteld in Fitness]
2009-02-03 23:45:18

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257264
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+