Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franÁaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiůn espaŮola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Voeding » DiŽtetiek
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek DiŽtetiek en krijg online een antwoord van de specialist in DiŽtetiek

Zelf een vraag over DiŽtetiek? Klik hier.
Meer vragen over DiŽtetiek.
De huidige beheerder van de rubriek DiŽtetiek:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via RSS. Klik hier.
RSS over DiŽtetiek op jouw website?Vragen over DiŽtetiek op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DiŽtetiekVragen over DiŽtetiek via E-mail. Klik hier.

Voedingsschema aankomen in korte periode.

[Gesteld op: 06-03-2009]

Toelichting:
Goedendag,

Na het zoeken in de rubriek vond ik geen passend antwoord op eerder gestelde vragen, vandaar ik mijn vraag direct aan u stel.

Ik ben een jonge man van 22 jaar ik ben 1.94 en weeg maar liefst 69 kilo. Mijn voeding bestaat uit s'morgens 4 boterhammen met kipfilet en boter. Tussendoortjes (bananen liga's) in de middag 4 tot 6 broodjes met pindakaas/kipfilet. En als avond eten veel witte rijst met kipfilet of pasta met saus en gehakt. Nu lukt het mij maar niet om aan te komen. Ik heb duidelijk last van ondergewicht. En gezien mijn sollicitatie bij de Landmacht. Is het voor mij noodzakelijk hier binnen 3 maanden verandering in te brengen.
Antwoord:
Na een inleiding, specifiek gericht op jouw situatie, vind je algemeen voedingsadvies en op het einde verwijs ik naar enkele goede hulpmiddelen.

Op een gezonde manier kan je op 3 maanden moeilijk sterk in gewicht toenemen. In je voedingspatroon vind ik weinig variatie. Wat je aan voeding beschrijft mist ook heel wat essentiële voedingsbestanddelen. Je kan met dit patroon verder, maar zal dan enkele goede supplementen nodig hebben, ofwel moet je heel wat aanpassen.
Witte rijst en pasta brengen een overtal aan laagwaardige koolhydraten aan, maar zijn verder zeer arm. Het zou mij niet verwonderen dat dit heel wat winderigheid veroorzaakt. Je eet behoorlijk veel lijkt me. Maar te veel en te eenzijdig voedsel levert meer last dan bouwstenen. Ook pinda, boter, gehakt en saus zijn behoorlijk eenzijdig rijk aan laagwaardig vet. Altijd maar kipfilet is dan weer een overtal aan laagwaardig eiwit.
Je kan niet alles tegelijk veranderen. Je spijsvertering moet zich langzaam kunnen aanpassen. Wat je daar allemaal bij drinkt weet ik niet, maar kan ook nadelig werken.
In het algemeen voedingsadvies beschrijf ik wat de voornaamste bronnen zijn van hoogwaardige mineralen, koolhydraten, eiwitten en vetten.

Te mager zijn kan ook wijzen op verstoring van bepaalde evenwichten in mineralen en stofwisselingsproducten. Met goede voeding kan je heel veel bereiken. Dagelijks een portie levende fermenten (goede probiotische voeding, zie achteraan) is echter ook noodzakelijk.

Je constitutie hangt natuurlijk samen met je voedingspatroon. Als je op een natuurlijke wijze je gewichtsaanleg sterk wenst te veranderen, kan dat alleen door drastisch je voedingspatroon aan te passen.
Een goede gewoonte is om met een stevig granenontbijt te starten (ideaal is "Kiesjell" zie verder) en het warm eten 's middags te nemen. Als dat niet kan, zou je best na de warme maaltijd een goede "kombucha" drinken (zie ook verder) om de maaltijd te helpen verteren en de opname te verbeteren.
Veel eten kan overbelastend zijn en doen vermageren. Evenwichtige gezonde voeding en hulpmiddelen voor de vertering en opname kan dit voorkomen.

Eerst volgt wat algemeen voedingsadvies.
Mager zijn is voor bepaalde mensen een aanleg die moeilijk is te keren. Dikswijls is het mede veroorzaakt door voedingspatronen uit de eerste levensjaren.
Wie tussen 7 en 14 jaar veel met smaak en genoegen heeft gegeten zal over het algemeen steviger gebouwd zijn. Wie in die periode veel tegen zijn zin heeft gegeten, blijft aanleg houden tot magerzucht.
Gezond dikker worden kan je best via de gewone voeding. Je zou supplementen of medicatie kunnen inzetten, maar dan is het risico op schadelijke neveneffecten zeer reëel. Verdikkingsproducten zijn meestal gebaseerd op Arseen. Je raakt daar aan gewend, gaat dat graag eten (werkt verslavend) en je wordt daar levenslang afhankelijk van. Als je daar ooit mee stopt, verzwakt je gezondheid snel en kan dit zelfs tot de dood leiden. Vele mensen die ooit supplementen namen, specifiek om dikker te worden, zijn later gaan lijden aan een "geheimzinnige" longziekte. Daar is niets geheimzinnig aan. Dat is puur een arseenvergiftiging.
Gezonde voeding wijkt sterk af van wat we tegenwoordig gewoon zijn. Meer eten betekent niet zomaar meer opname en gewichtswinst. Je postuur bestaat grofweg uit twee basisgegevens: eiwitten vormen de basis en vetten zorgen voor de opvulling. Als de basis zwak is, is sterke opvulling niet mogelijk. Suikers bepalen eerder de vormen, maar minder de postuur. Suikers zorgen wel voor vitaliteit en vurigheid.
Je zou dus eerst de eiwitbalans moeten optimaliseren.
Het best geschikte eiwit vind je in vruchten, dus niet in vlees. Het komt niet aan op grote hoeveelheden, maar op goede kwaliteit. Te veel eiwitrijke voeding veroorzaakt een verrottingsproces in de darmen en daardoor winderigheid die stinkt naar rotte eieren (H2S). Die verrotting veroorzaakt gifstoffen die je lichaam nog meer belasten en je mager houden.
Vruchten zijn zowel alle fruitsoorten als noten en granen. Van de granen moet je dan wel volle granen gebruiken, met pel en kiem. Ideaal is Kiesjell, gefermenteerd vol graan (zie www.thylbert.be). Volle granen kan je ook zelf verwerken in vervanging van brood of muesli, maar ook bij warme maaltijden in vervanging van aardappelen. Notenpasta's van Monki (in natuurvoedingszaken) heb je te kies en te keur: hazelnoot met rozijnen, amandel, cashew, carob, maar ook zonnebloem en tahin. Alleen pinda's moet je vermijden (te zware vetten).
Daarnaast moet je aandacht geven aan de vetten. Ook daar ben je veel beter met plantaardige vetten dan dierlijke. Ook nu is kwaliteit veel belangrijker dan hoeveelheid. De beste vetkwaliteit vind je in bladgewassen en stengelgewassen: sla, andijvie, waterkers, koolsoorten, venkel, snijbiet, ...
Als je gewoon bent om veel vlees te eten, kan je dat niet zomaar stoppen, maar je kan het best afbouwen. Melk en honing kan je wel best blijven gebruiken.

Ondersteunende middelen:
Zelf produceer ik een aantal veelzijdig bruikbare ondersteunende middelen.
Je kunt zeer lang zoeken naar wat je precies zo mager houdt. Met lede ogen aanzie ik hoe patiënten fortuinen hebben uitgegeven aan tal van supplementen zonder uiteindelijk resultaat of met schadelijke nevenwerkingen. Zelf heb ik enkele totaal veilige breedspectrum supplementen uit de natuur geselecteerd. Voor een paar euro per dag kan je het hele gamma gebruiken.

Voor mineralen is er zeewier. Dit bevat alle mineralen in natuurlijke verhoudingen en allen organisch gebonden. Dat laatste is belangrijk voor de opneembaarheid. Die is bij zeewier veel beter dan bij zeezout of zeewater. Je kunt dit rechtstreeks bestellen bij info@thylbert.be Bij interesse mail je en bezorg ik vrijblijvend extra informatie en prijzen.
Voor de stofwisselingsproducten geldt hetzelfde principe. Daar heb ik persvocht gebruikt van kombuchaferment. In de levende natuur vinden we van eencelligen tot en met de mens bijna allemaal dezelfde stofwisselingsproducten. In mijn preparaat zitten die dus ook allemaal en gaan op een soort homeopatische wijze je lichaam aansporen om gestoorde processen te herstellen. Ook dit kan je rechtstreeks bestellen. Hiermee heb ik al tal van patiënten kunnen helpen. Kombucha drank (maar dan echte!) kan voor jou ook erg werkzaam zijn, gezien het de vertering sterk verbetert, daardoor de opname van bouwstoffen stimuleert en ophoping van gif uit verrottingen en vergistingen in de darmen voorkomt.

Mager zijn kan ook samenhangen met gifophoping in je lichaam, verzwakte lever, ontregelingen in de darmen. Daarom kan je best echte kombucha drinken (zie ook www.thylbert.be). Kombucha helpt heel veelzijdig, ook de voedselvertering en opname en dus het rendement dat je uit je voeding haalt. Let op, want de makkelijkst te vinden kombucha (carpe diem) is namaak en totaal ongeschikt.

Wees voorzichtig met huid- en lichaamsverzorging. Zorg voor gezonde, natuurlijke producten. Jouw huid neemt ook veel stoffen op uit de omgeving. Goede stoffen helpen je lichaamsopbouw, giftige stoffen belasten het lichaam en kunnen doen vermageren. Ook roken kan magerzucht veroorzaken of versterken.

Al mijn producten (zie www.thylbert.be) zijn levend gefermenteerde probiotica. Uit dat gamma kan ik op eenvoudige vraag (info@thylbert.be) één of ander vrijblijvend adviseren aan de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Veel succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Voedingsschema aankomen in korte periode.:

uitbetaling salaris veranderd
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Gelderland]
2014-09-12 11:30:54
vragen over de nieuwe berekening per jaar ivm Aanp
      [Gesteld in UWV Uitkeringen]
2016-05-12 21:20:50
IK BEGRIJP NIETS VAN JULLIE ANTWOORD, GRAAG UITLEG
      [Gesteld in UWV Uitkeringen]
2016-05-20 10:57:02
nieuwe relatie met jonge kinderen.
      [Gesteld in NLP]
2013-02-13 16:26:09
Ik wil graag weten of ik verlatingsangst heb..
      [Gesteld in Psychologie]
2009-02-17 09:52:59

Gemiddelde score DiŽtetiek: 7.4 (44x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+