Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Zakelijke Dienstverlening
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Zakelijke Dienstverlening en krijg online een antwoord van de specialist in Zakelijke Dienstverlening

Zelf een vraag over Zakelijke Dienstverlening? Klik hier.
Meer vragen over Zakelijke Dienstverlening.
De huidige beheerder van de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via RSS. Klik hier.
RSS over Zakelijke Dienstverlening op jouw website?Vragen over Zakelijke Dienstverlening op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Zakelijke DienstverleningVragen over Zakelijke Dienstverlening via E-mail. Klik hier.

Ontevreden klant

[Gesteld op: 05-03-2009]

Toelichting:
Mijn man is ZZP'er en heeft in november/december 2008 een badkamer bij een klant gemaakt. Er was een afspraak gepland om de laatste kleine dingetjes te doen, maar een week voor de afspraak kregen we een brief van de klant met een annulering. Ze was niet tevreden en had een 3e partij ingeschakeld. Deze zou 12 januari 2009 komen kijken en zijn oordeel geven. Zeer vreemd, want de klant was erg tevreden en de badkamer ziet er ook erg mooi uit want mijn man heeft hier foto's van gemaakt dus ik heb hem gezien. Na 12 januari zou de klant contact met ons opnemen over hoe we verder gaan. We hebben tot op heden niets meer gehoord. De rekening is nog niet voldaan, de klant moet nog een bedrag van ongeveer 2000 euro betalen. Volgens ons wil of kan de klant niet betalen en heeft alles verzonnen. Kan dit zo maar? Ook al zou er iets niet goed zijn, dan nog moet je als bedrijf toch de kans krijgen dingen te herstellen? Natuurlijk kunnen we de klant bellen of aanschrijven, maar we willen eerst weten wat onze rechten zijn.
Antwoord:

Uw man heeft opdracht gekregen om een badkamer te maken, en hij heeft dit ook gedaan. Hij moet dus worden betaald voor zijn werk. Als uw man leveringsvoorwaarden hanteert, en deze ook heeft overhandigt aan de client bij de opdrachtverlening, dan staat daar precies in wanneer er moet worden betaald. Betaalt de client te laat, dan kunt u direct wettelijke rente in rekening brengen, en een incassobureau inschakelen.

Als er nog problemen zijn met de badkamer dan mag dat namelijk geen reden zijn om de badkamer niet te betalen. Uw man moet in de gelegenheid worden gesteld om kennis te nemen van de gebreken, en deze binnen een redelijke tijd te verhelpen. Als uw man weigert om de gebreken te verhelpen, dan kunnen de kosten van reparatie door een derde wel worden verhaald op uw man.

Als ik uw verhaal lees, dan bent u te aardig geweest, wachten totdat er wordt betaald is niet meer van deze tijd, omdat er altijd mensen zijn die dit uitbuiten. De klant zou kunnen beredeneren dat zolang hij niets van zich laat horen, hij ook niet zal hoeven te betalen. Ik raad u dus aan om eerst telefonisch contact op te nemen om te vragen of er nog gebreken zijn geconstateerd, en dan direct een afspraak te maken om dat et verhelpen. In hetzelfde gesprek raad ik u aan om een afspraak te maken over de betaling. Ik raad u vervolgens aan beide afspraken op papier te zetten, en hem dit toe te zenden. Houdt hij zich vervolgens niet aan de afspraken, dan kunt u een incassobureau inschakelen, of eventueel een advocaat.

Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Zakelijke Dienstverlening:
Administratieve Diensten
Bedrijfsautomatisering
Bedrijfsfusie
Bedrijfsoverdracht
Bedrijfsovername
Bedrijfstransacties
Bedrijfsverhuizing
Bedrijfsvoering
Conflictbemiddeling
Cursussen & Opleidingen
Debiteurenbeheer
Entertainment
Evenementenorganisatie
Financieel
Flora & Fauna
Fusies & Overnames
Gezondheidszorg
Juridisch
Juridische Splitsingen
Kinderopvang
Marketing
Mediation
Ondernemingsrecht
Onroerend Goed
Ontwerp
Secretarieel
Trainingsacteurs
Vennootschapsstructuren
Vertalen


Gerelateerde vragen aan Ontevreden klant:

In hoeverre aansprakelijk tegen over de "klant"?
      [Gesteld in Bedrijfsformules]
2010-01-27 19:54:11
Hoe regel ik zoiets, wel .. hoe.. waar..wie..hoeve
      [Gesteld in Prostitutie]
2010-05-12 00:07:18
Verleggen van factuur naar andere opdrachtgever.
      [Gesteld in Incasso]
2010-08-21 16:27:37
Kopen op afstand: Klant ontevreden totaal retour?
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2010-10-28 10:18:14
Rechten en plichten boekhouder
      [Gesteld in Administratie]
2014-05-01 15:57:06

Gemiddelde score Zakelijke Dienstverlening: 9.0 (900x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+