Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness » Gewichtstraining & Bodybuilding
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding en krijg online een antwoord van de specialist in Gewichtstraining & Bodybuilding

Zelf een vraag over Gewichtstraining & Bodybuilding? Klik hier.
Meer vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding.

Beheerder worden?

De rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding heeft momenteel nog geen beheerder.

Meld je aan als beheerder voor de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding Klik hier.

RSS over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via RSS. Klik hier.
RSS over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website?Vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via E-mail. Klik hier.

Vragen i.v.m brder worden.

[Gesteld op: 26-05-2007]

Toelichting:
hallo ik ben 16 jaar en 1,68 m en weeg ong 50 a 51 kg. Ik wil breder worden maar wil niet dat het mijn groei beinvloedt. Mij is ook aangeraden om eiwit-mixen te kopen in een sportschool of dergelijke, en dat 2 maal per dag naast mijn gewone voeding te drinken. En hoe vaak kan ik ong fitnessen per week zonder dat het mijn groei beinvloedt? en met welke gewichten ong en hoe lang?
gr, rob
Antwoord:
Hallo Rob!

16 jaar is een mooie leeftijd om te beginnen met deze sport. Je lichaam zit tjokvol met hormonen die je sneller laten groeien, iets wat je later helaas zult moeten ontberen. Je groei zal er echt niet door beinvloedt worden, hoor! Als je lang had moeten worden was je dat nu al wel geweest...

Die eiwitshakes zijn goed, maar hoeveel je nodig hebt hangt geheel af van wat je nog meer eet. Zorg ervoor dat je zeker drie gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht naar binnen werkt per dag, in joujw geval misschien nog wel meer. Bekijk wat je eet en koop een voedingstabel om te bepalen of je wel aan die eiwitten komt. Vul de rest aan met yoghurt, melk, kwark en eiwitshakes.

Ik raad je aan om zeker vier keer per week zwaar te trainen, en zeker niet te vaak cardio te doen. Je bent zo licht dat cardio alleen maar tegenwerkt. Een beetje voor je conditie is okay, maar zeker niet meer!

Welke gewichten? Mmm... neem een gewicht dat past bij het aantal herhalingen dat je doet. Doe je 12 herhalingen, neem dan een gewicht waarmee je er 10 kunt halen en met veel moeite 12. Je spieren moeten overbelast worden om te groeien.

In jouw geval zal ik niet langer dan een uur maximaal trainen. Train zwaar en doe een setje of 10 voor grote spiergroepen (verdeeld over drie oefeningen) en zes sets voor biceps en triceps (twee oefeningen).

Succes!

Robin
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Vragen i.v.m brder worden.:

Eerder stoppen met werken
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:20:27
freelance werken voor werkgever?
      [Gesteld in Belastingen-Groningen]
2009-02-20 09:26:18
Wat is de min afmeting voor een oprit wetelijk
      [Gesteld in Bouwen & Restaureren]
2010-03-15 13:20:53
Beste UFO onderzoekers.this is Burt's ( nieuws)
      [Gesteld in Ufo's]
2011-04-01 14:57:45
Uit relatie stappen.
      [Gesteld in Borderline]
2012-08-03 12:04:07

Gemiddelde score Gewichtstraining & Bodybuilding: 0.0 (0x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+