Antwoord:
BKR registratie gaat lang niet altijd goed. U kunt opvragen wie en waarom u geregistreerd bent. Het zou mij niet verbazen dat de registratie een andere oorzaak heeft bv. vanwege een verleden met een telecombedrijf. Neem vervolgens contact op met de partij die uw registratie heeft veroorzaakt om dit terug te draaien. Willen ze dat niet dan is er een klachtenprocedure. Onder dit stuk staat beschreven hoe kunt handelen zie ook www.bkr.nl. Ver der een opmerking over het huis. Zorg er voor dat u altijd een financieringsvoorbehoud in uw koopcontract staat want anders hebt u een groot probleem wanneer u geen hypotheek krijgt. U kunt uw gegevens opvragen via iedere bank in Nederland, ook als u hier geen klant bent. Het opvragen van uw gegevens doet u als volgt: - Bij iedere bank in Nederland ligt een consumentenbrochure 'Wat doet BKR voor mij?' Aan deze brochure is een aanvraagformulier gehecht. Dit aanvraagformulier vult u in.
- U overhandigt het ingevulde formulier aan de bankmedewerker en identificeert zich met een geldig identiteitsbewijs.
- U betaalt de bankmedewerker € 4,50. Dit zijn de kosten voor het doen van een inzage.
De bank stuurt het ingevulde aanvraagformulier naar BKR. Normaal gesproken ontvangt u binnen zeven werkdagen het gevraagde overzicht op het opgegeven adres (op het moment heeft de afdeling Inlichtingen & Inzage te maken met achterstanden, het kan dus zijn dat het wat langer duurt voordat u uw gegevensoverzicht ontvangt). Bent u van mening dat de gegevens die u heb ingezien onjuist zijn? Dan kunt een verzoek tot correctie indienen bij de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld of bij BKR. Uw gegevens worden gewijzigd als deze inderdaad onjuist zijn. Wij kunnen uw gegevens alleen wijzigen in opdracht van de deelnemer die uw gegevens heeft aangemeld.
Als het conflict blijft bestaan, kunt u uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie BKR. Komt de Geschillencommissie tot een uitspraak dan is deze bindend. Dit betekent dat de deelnemer, BKR en u zich moeten neerleggen bij de uitspraak. Voor meer informatie over het indienen van uw bezwaar kunt u terecht bij de afdeling Inlichtingen & Inzage van BKR, postbus 6080, 4000 HB, Tiel. Op werkdagen is deze bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via 0900 - 257 84 35 (€ 0,15 per minuut).
|