Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Heej hier kees weer

[Gesteld op: 19-01-2009]

Toelichting:
ik ben 14 jaar oud ben1.50 lang en weeg 49 kilo
Maar de vraag is of ik elke dat zou kunnen trainen als k wil?? maar hebbt u misschien nog een trainings schema voor mijn maar dan zonder toestellen!! voor thuis dus geen gewischten maar gwoon dinge die k kan doen zonder gewichten en banken en alles
Antwoord:
Nooit elke dag dezelfde spieren trainen! je spieren moeten de dag na de training rust hebben om te kunnen herstellen en als reactie op de training te kunnen groeien.

Borst:
Opdrukken.

Houdt je handen vlak voor je borst tegen elkaar. Draai één hand om zodat je vingers naar je toe wijzen. Nu zitten de onderarmen als het ware tegenover elkaar. Druk nu zo hard als je kunt je handen tegen elkaar. Houdt dat 15 seconden vol. Doe dit in totaal 5 á 6 keer.

Laat je handen nu zakken tot navelhoogte en doe hetzelfde nog eens 5 a 6 keer.

Schouders:
Doe hetzelfde, maar nu met je handen ter hoogte van je voorhoofd.
Nogmaals, maar nu met je handen boven je hoofd.
Houdt je handen ter hoogte van je navel en haak je handen nu in elkaar. Trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel af door dan de ene hand boven te houden, vervolgens de andere.

Biceps en triceps:
Houdt je ene hand voor je buik alsof er iets op die hand ligt.
Leg je andere hand erop.
Duw nu met de boven liggende hand de andere naar beneden, maar probeer die hand tegen te houden. Je drukt dus beide handen zo hard mogelijk op elkaar. Hou die druk vast en beweeg beide handen nu op en neer, zo ver als je kunt. Doe dit 30 keer.
Vervolgens draai je je handen om en doe hetzelfde nog eens.
op deze manier pak je je biceps, maar, ook belangrijk voor steviger bovenarmen, je triceps.

Rug:
Haak je nu je handen voor je borst in elkaar en trek zo hard als je kunt aan je handen. Wissel eventueel je handen om.

Telkens geldt: houdt dat 15 seconden vol. Doe dit in totaal 5 á 6 keer.

Benen:
1. Kniebuigen.
Sta met je voeten 30 cm uitelkaar. Buig nu je knieën tot je knieën ongeveer een hoek maken van 90° en kom weer rustig omhoog.

2. Uitstappen.
Leg op ongeveer een meter van je af iets op de vloer. Jijzelf staat rechtop. Nu stap je met één been nar voren en doet net of je gaat knielen, maar raak de vloer niet met je knie! Nu gebruik je het been dat naar voren is gegaan en nu gebogen is om jezelf weer terug omhoog te duwen zodat je je voeten weer naast elkaar kunt zetten. De achterste voet komt dus niet van zijn plaats! Doe dit om en om met het linker- en rechterbeen.

Doe beide oefeningen tot 100 keer, maar begin maar eerst eens met 30 keer zodat je niet teveel spierpijn krijgt.

En ook belangrijk:

De buik:
1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet
zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in
je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de
grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet
loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat
je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Doe dit één tot drie
keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe
zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.


Nogmaals: train om de dag, nooit twee dagen achterelkaar!
En bedenk dat je echt geduld moet hebben.

Succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Heej hier kees weer:

kan u iets over de brandweerauto vertellen
      [Gesteld in Brandweer]
2009-11-08 14:10:21
Weerstand baby verhogen deze periode?
      [Gesteld in Homeopathie]
2009-11-24 10:54:28
Trainingsschema?
      [Gesteld in Fitness]
2009-01-08 15:17:05
Terug naar knipperlicht-ex?
      [Gesteld in Relaties]
2012-09-14 09:55:38
Mijn bouvier hangt verschrikkelijk aan mij.
      [Gesteld in Hondengedrag]
2011-11-25 15:49:31

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • kunst expertise
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257467
    Beheerders:  1025

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+