Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 7.1 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Thuis trainen met halters, gewichten EN bankje.

[Gesteld op: 02-01-2009]

Toelichting:
Hey,
Ik heb toch besloten om halters, gewichten en een bankje te kopen. Naar een sportschool ga ik niet, want ik heb erop gezeten, en ik ben eraf gegaan ivm te weinig tijd.. En het kost me wat te veel..
Dus ik koop 1 halter, gewichten en een verstelbaar bankje.
Welke oefeningen kan ik daarmee doen? Bedankt voor het vorige antwoord, je hebt oefeningen getypt, alleen ik ken die oefeningen niet.. Dus kan je ze uitleggen? :p

Grt
Antwoord:
O.K. dan. Dan gebruik ik het schemaatje uit mijn vorige antwoord als basis:

Borst:
Bankdrukken (bankje vereist)

Je gaat liggen op het (platte) bankje. Zet je voeten ook op het bankje zodat je rug plat blijft en niet hol gaat staan als je kracht zet. Pak de stang op 90 tot 100 cm breedte vast, afhankelijk van je eigen lengte, houdt de stang hoog boven je borst en laat hem zakken naar je borst (Niet naar je keel! Dit kan levensgevaarlijk zijn!) waar de stang heel even je tepels raakt en vervolgens duw je de stang weer omhoog. Tijdens het krachtzetten (omhoog duwen adem je uit) En zo vervolgens. Doe de oefening 4 x 10 keer.

Schuine bankdrukken (verstelbaar bankje vereist!)

Zet het bankje in een hoek van ongeveer 45°, ga erop zitten, pak de stang weer op de breedte als boven, houdt de stang RECHT boven je borst (dus niet naar voren!) en laat hem zakken. Even aantikken net onder je sleutelbeen en vervolgens weer omhoog duwen. Uitademen weer als je kracht zet. Dit geldt overigens voor alle oefeningen. Doe ook deze oefening 4 x 10 keer.

Schouders:
Nekdrukken

Pak de stang weer op de juiste breedte, ga nu staan, leg de stang op je schouders en druk de stang recht omhoog. Doe deze oefening 4 x 10 keer.

Upright row

Pak de stang met beide handen in het midden vast. Laat de stang voor je lichaam naar beneden hangen. Trek vervolgens de stang omhoog, maar zorg dat je ellebogen steeds zo hoog mogelijk zijn. Vervolgens weer laten zakken en zo verder. Doe deze oefening 4 x 10 keer.

Rug:
Bentover row (een in principe risicovolle oefening wanneer de houding verkeerd is)

Zoals gezegd: de houding is vreselijk belangrijk!
Pak de stang op de eerder genoemde breedte vast. Ga voorover staan en laat het gewicht naar beneden hangen. Trek nu, in voorovergebogen stand, de stang omhoog tot tegen de borst en laat weer zakken. En zo verder. Doe dit 8 x 10 keer.
Wat is nu de goede houding?
Oefen dat eerst goed voor je begint!

Ga voorover staan en trek je rug hol. Je benen zijn een beetje gebogen. Als het goed is dan heb je je rug zoals een gorilla. Dit is echt heel belangrijk, want door de holle rug compenseer je het gewicht waarmee je traint en voorkom je ernstige rugblesures! Dus je moet deze houding echt eerst onder de knie hebben voor je met de oefening met gewicht begint!

Triceps:
Triceps extension

Pak de stang op schouderbreedte vast, steek de stang recht omhoog en laat de stang vervolgens, door je ellebogen te buigen, achter je hoofd zakken. Vervolgens strek je je armen, maar let er op dat je bovenarmen recht omhoog blijven wijzen en niet bewegen! Hou ook je ellebogen zo smal mogelijk! Vervolgens weer laten zakken, enzovoort. Doe dit 8 x 10 keer.

Biceps:
Biceps curl

Pak de stang op schouderbreedte vast, laat de stang voor je lichaam naar beneden hangen. Vervolgens beweeg je de stang omhoog naar je schouders door je armen te buigen. Dan weer zakken tot je armen helemaal gestrekt zijn, en zo vervolgens verder. Doe deze oefening 8 x 10 keer.

Benen:
Kniebuigen

Leg de stang op je schouders. Plaats je voeten ongeveer 30 cm uitelkaar. Buig nu je benen, zak naar beneden tot je knieën ongeveer een hoek maken van 90°. Let er hierbij goed op dat je niet voorover buigt! Houd je lichaam dus zoveel mogelijk rechtop! Doe dit 4 x 10 keer.

Uitstappen

Leg weer de stang op je schouders. Maak met je ene been een stap-naar-voren-beweging, maar laat de andere voet op zijn plaats staan. Zak naar beneden tot je knie bijna de grond raakt. De knie komt uit net achter de naar voren geplaatste voet. Vervolgens kom je weer overeind en plaatst de voet weer naast de achterste. Doe hetzelfde met je andere been. Dit alles doe je 4 x 10 keer.

Ik hoop dat alles duidelijk is.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan Thuis trainen met halters, gewichten EN bankje.:

Geschikt schema.
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-02 14:53:39
ADVIES jongen, bijna 15 jaar, TRAINEN GEWICHTEN
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-12 16:59:25
Armen trainen dmv halters en breder worden.
      [Gesteld in Fitness]
2010-03-18 17:25:46
Hoe kun je 't beste buik & borst spieren trainen?
      [Gesteld in Fitness]
2010-12-22 15:37:35
arm,rug en schouderspieren trainen.
      [Gesteld in Fitness]
2011-01-10 15:03:55

Gemiddelde score Fitness: 7.1 (21x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Volgjezelf
    9.2
  • Ron Jedema
    9.2
  • A.W. Wijnhold
    9.1
  • Totalen:

    Vragen:  236649
    Beheerders:  981

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  98 %
    Reactiesnelheid:  174 uur
    Waardering:  8.0
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+