Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Training/Dieet schema voor 6 maanden

[Gesteld op: 22-12-2008]

Toelichting:
Ik ben een tiener van 17 jaar. Ik ben van plan om vanaf 1 Januari, 2009 te gaan trainen/dieeten om op 3 Juni, 2009 (mijn verjaardag) in topconditie te zijn. Het liefst natuurlijk ook met een toplichaam.

Ik heb al nagevraagd bij mijn lokale sportschool, of er iemand is die me kon helpen bij het opstellen van een schema, dat ik als uitgangspunt kan gebruiken tijdens het sporten/eten. Helaas doen ze daar niet aan, en stellen ze alleen hun fitness apparaten ter beschikking.

Hier zijn wat gegevens over mijzelf:
Lengte: 1.95m
Gewicht: 87 Kg
Leeftijd: 17
BMI: 22.61

Mijn onderlichaam is wat groter dan mijn bovenlichaam. Vooral mijn kuiten zijn op zich al aardig gespierd (Ik fiets veel naar school enz.). Ik ben nog niet tevreden over:

-Bovenbenen: Vooral als ik zit zie je het vet zich naar de zijkanten verspreiden.
-Buik: Ik loop over het algemeen met ingehouden buik. Maar als ik mijn buik ontspan schrik ik toch wel van de hoeveelheid vet dat daar zit.
-Borst: Ik vind mijn borst aan de magere kant. Ik zie ook al beginselen van de alom gevreesde manboobs.
-Schouders: Ik vind mijn schouders erg klein. Ze staan redelijk ver uit elkaar, dus als ik met ingehouden buik loop ziet het eruit alsof ik toch redelijk breed ben, maar in ontspannen toestand vind ik ze veel te klein.
-Armen: Mijn armen zijn ook redelijk klein. Heel licht gespierd, maar lang niet genoeg om ook maar een klein beetje indruk te maken.

Kortom, er is nog aardig wat te doen. Ik heb in het verleden aan basketbal gedaan, en ik heb kort daarvoor ook nog even gefitnessed. Helaas werd basketbal erg tijdvergend, en fitness werd een saaie routine klus. Behalve gym op school en het heen en weer fietsen, heb ik dus praktisch niets gedaan aan enige vorm van sport voor het afgelopen jaar.
Ik rook niet, en ik drink zelden.
Doordeweeks heb ik vrije tijd van 2-4 uur s'middags tot 8 uur s'avonds. Ik heb namelijk naast school ook nog een bijbaantje in de avond. Ik woon vlak bij een Albert Heijn en een paar honderd meter verderop is een groot meer met ongeveer 5km in omtrek. Heel soms jog ik een rondje om het meer. Dit duurt iets minder dan 20 minuten.

Zou iemand hier wat mee kunnen en een ruw schema opstellen? Ik wil vooral weten welke oefeningen qua cardio/fitness ik dagelijks moet uitvoeren, en wat ik het best kan eten qua ontbijt en diner. Mijn doel is dus eigenlijk om over 6 maanden een lichaam te hebben waar ik trots op kan zijn. Als u meer informatie nodig hebt, vraag het gerust.
Antwoord:
Trainen en dieten? Slechte combinatie! Want je wilt toch groeien? Bovendien is 6 maanden erg kort om echte resultaten te boeken, al zul je zeker wel kunnen zien dat je traint.
Laat ik met het eten beginnen.
Normaal en gezond eten met wat meer eiwitten is voldoende. Je hebt ongeveer 2 á 3 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag nodig om, in combinatie met trainen, je spieren van bouwstoffen te voorzien. Ruwweg moet je dan tussen de 100 en 150 gram extra eiwitten innemen omdat je gemiddeld rond de 100 gram met je gewone voeding binnen krijgt.
De makkelijkste manier is om dat te doen met eiwitshakes. Een goede sportschool verkoopt het daarvoor benodigde poeder. Maar je kunt ook, via mijn website, bij MDY terecht. Je maakt er even een account aan, bestelt wat je nodig hebt en geeft daarbij de code TM0306 op. Dan krijg je 5% korting en betaalt geen verzendkosten.
Een speciaal dieet is alleen nodig als je je aan het voorbereiden bent op een wedstrijd.

Dan je buik:
1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet
zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in
je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de
grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet
loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat
je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Doe dit één tot drie
keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe
zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

* Zo trek je niet aan je hoofd.

Een goed trainingschema is het volgende:

BORST:               ;            Bankdrukken

               ;                        Schuine bankdrukken

               ;                        Flies (of Pec-Deck)

               ;                        Pull over

==============================================

SCHOUDERS:                 Nekdrukken/Dumbell drukken

               ;                        Front raises

                                       Lateral raises

                                       Upright row

==============================================

TRICEPS:               ;           Latpulley pushdown

               ;                          Idem, met klosjes

               ;                          Triceps extension

==============================================

RUG:               ;                  Latpulley breed naar de nek

               ;                          Latpulley breed naar de borst

               ;                          Latpulley smal naar de borst

               ;                          Hyperextension

==============================================

BICEPS:                     ;     Scott curl

               ;                         Halter curl

                                       Concentration curl

==============================================

BENEN:               ;         Leg extension

               ;                      Leg curl

               ;                      Leg press

                                    Kuiten

               ;                      Squatt

Doe het in het begin rustig aan, bouw het in een maand á 6 weken op en ga dan pas voluit. Spierpijn is niet leuk en ook helemaal niet goed. Voer de oefeningen ook correct uit, dat scheelt in de kans op blessures.

Voer elke oefening 3 x 10 keer uit.

En train nóóit twee dagen achtereen dezelfde spieren of spiergroepen!
Je spieren moeten namelijk de gelegenheid hebben te reageren op de training en doen dat de dag ná de training.

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Training/Dieet schema voor 6 maanden:

waneer heb ik recht op ww-uitkering in belgie
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Belgie]
2007-10-07 12:04:46
Hoe vaak trainen?
      [Gesteld in Krachtsport]
2007-12-14 09:28:46
Kan contract veranderd worden? (Arts-assistent)
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Noord Brabant]
2009-05-31 00:56:57
Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
Eenmanszaak en uitkering
      [Gesteld in UWV Uitkeringen]
2014-01-26 13:21:48

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+