Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness » Gewichtstraining & Bodybuilding
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding en krijg online een antwoord van de specialist in Gewichtstraining & Bodybuilding

Zelf een vraag over Gewichtstraining & Bodybuilding? Klik hier.
Meer vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding.
De huidige beheerder van de rubriek Gewichtstraining & Bodybuilding:
Naam: Joy
Bedrijf: Njoyfitness
Reactiesnelheid: 48 uur
Waardering: 8.9 (van max. 10)
Meer informatie over Joy vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via RSS. Klik hier.
RSS over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website?Vragen over Gewichtstraining & Bodybuilding op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Gewichtstraining & BodybuildingVragen over Gewichtstraining & Bodybuilding via E-mail. Klik hier.

hoe krijg ik veel en veel meer spieren.

[Gesteld op: 23-11-2008]

Toelichting:
hey ik ben marco - lengte 1,85 - gewicht 65kg - m - en 20 jaar oud.
ik train al vanaf me 12de dus ik heb al veel spieren :D
aleen ik wil nog veel en veel meer spieren.
ik probeer een beetje de vorm van -Michael Clarke Duncan- te krijgen, ik weet dat u gaat zeggen dat ik niet elke dag moet trainen maar ik train elke dag met een gewicht van 30kg soms doe ik elke 10 minuten me arme trainen de hele dag door 10 keer op en neer.
ik heb veel vrije tijd en stop me tijd in me spieren.
heeft u nog tips om sneller grotere spieren te krijgen ?
ik wil vooral armen en borsten groter, alvast bedankt.
Antwoord:
Inderdaad. Je mag best elke dag trainen, één keer welteverstaan, maar nooit twee dagen achter elkaar dezelfde spieren of spiergroepen. Ook moet je echt nooit meerdere keren per dag trainen. Spieren hebben namelijk rust nodig, want spieren moeten wel de gelegenheid krijgen op een training te kunnen reageren en ervan te herstellen. Tijdens die rust groeien je spieren dus!

Je zult meer structuur in je training moeten aanbrengen. Ik zal je onderaan een schema geven.
Over het gewicht waarmee je traint het volgende:
30 kg voor de grootste spiergroepen is veel te weinig. Borst en rug vragen echt om minstens het dubbele, 60 kg dus. Voor je schouders (shoulder press) is het net voldoende, al zul je ook voor die groep best meer mogen hebben.
Voor je benen is het net genoeg, maar de legpress vraagt om 3 tot 6 maal zoveel gewicht!
Voor je armen is het vooreerst voldoende.

In het algemeen moet je altijd trainen met gewichten die je net aan kunt.
Met jouw lichaamsbouw is het ook van belang dat je zorgvuldig traint en zuinig omspringt met je energievoorraad. Spieren vragen om te groeien namelijk ook veel energie. Verbruik je die helemaal met de training dan zullen je spieren minder makkelijk groeien. Voer daarom oefeningen uit in maximaal 3 sets van 8 herhalingen.
Eet veel en zorg dat het ook gezond eten is. Verhoog het aandeel eiwitten.

Of je er ook in slaagt een beetje op Duncan te gaan lijken betwijfel ik. Het lijkt mij dat hij niet helemaal volgens de Olympische regels heeft getraind. ;-)

Hieronder dan het schema:


BORST:               ;            Bankdrukken

               ;                        Schuine bankdrukken

               ;                        Flies (of Pec-Deck)

==============================================

SCHOUDERS:                 Nekdrukken/Dumbell drukken

               ;                        Front raises/Side laterals

==============================================

TRICEPS:               ;           Latpulley pushdown

               ;                          Idem, met klosjes

==============================================

RUG:               ;                  Latpulley breed naar de nek

               ;                          Latpulley breed naar de borst

               ;                          Latpulley smal naar de borst

               ;                          Hyperextension

==============================================

BICEPS:                     ;     Scott curl

               ;                         Halter curl

==============================================

BENEN:               ;         Leg extension

               ;                      Leg curl

               ;                      Leg press

                                    Kuiten


Je traint nu elke dag, dat kan, mits je het zo indeelt:

Dag 1: borst, schouders, triceps.

Dag 2: rug, biceps, benen.

Dag 3: als dag 1.

Dag 4: als dag 2.

Enzovoorts.

Zo krijgen je spieren tenminste de kans ook te groeien.

Je voert de oefeningen uit in 3 sets van 8 herhalingen, niet meer, en je gebruikt gewichten die je net aan kunt.

Wat eten betreft:
Het enige wat je extra nodig hebt is extra eiwitten. Gemiddeld heb je 3 gram per kilo lichaamsgewicht nodig. Omdat je met de gewone voeding al ongeveer 100 gram binnenkrijgt moet je dus ongeveer 100 gram per dag extra innemen.
Dit is het makkelijkste met eiwitshakes. Die maak je met behulp van eiwitpoeder dat bij elke sportschool of -zaak wel te koop is. Maar je kunt het ook via mijn website bij MDY bestellen. Als je dan de code TM0306 gebruikt krijg je 5% korting op de prijs en hoef je geen verzendkosten te betalen.

Tot slot nog dit:
Alleen je borst trainen en je rug verwaarlozen zorgt voor een dikke borst, maar niet voor breedte. Bovendien verstoor je daarmee de balans in je lichaam: de sterkere borstspieren trekken je schouders naar voren en trekt je lichaam krom op den duur. Train daarom altijd voor- en achterkant, of dat nu borst/rug, biceps/triceps of quadriceps/hamstrings is.

Succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan hoe krijg ik veel en veel meer spieren.:

Hoe worden mijn borstspieren groter?
      [Gesteld in Fitness]
2007-02-12 09:57:23
buikspieren
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-01-15 18:26:14
Buikspieren trainen.
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-01-30 16:04:21
Opdrukken en Buikspieren
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-03-25 22:44:15
hoe krijg ik dunne benen en een patte buik ?
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-06-25 17:35:32

Gemiddelde score Gewichtstraining & Bodybuilding: 8.9 (102x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257114
    Beheerders:  1022

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+