Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

training met home gym

[Gesteld op: 26-10-2008]

Toelichting:
heb ook net een home gym gekocht en heb geen trainingsschema.kan jij mij helpen? mijn home gym bevat 14 gewichten van 5 kilo. ik kan er 4 verschillende dingen mee doen o.a. 1)een stang boven mij naar beneden trekken 2) 2 stangen met men armen naar binnen duwen 3) met men benen gewicht omhoog duwen 4) een stang van beneden naar boven trekken. zou u mij misschien een trainingsschema kunnen geven? vriendelijke groeten synthia maes
Antwoord:
1) Dit heet een latpulley en je kunt er rug en triceps mee trainen.
2) Dit heet pecdeck en is voor je borst.
3) Dit heet legpress.
4) Hiermee kun je schouders en biceps mee trainen.

Dit apparaat biedt erg weinig mogelijkheden. Je zou er echt minimaal een set instelbare dumbells bij moeten kopen.

Je begint met 2). Borst.
Kijk eens goed of je die stangen ook vast kunt zetten zodat je ze van je af kunt duwen? In ieder geval moet je hiermee in totaal (dus naar binnen en/of van je af) 9 sets doen van 10 herhalingen. Bij van je af duwen gebruik je in het begin maximaal 15 kg. Bij het naar elkaar toe bewegen mag dat wel 20 kg zijn.

Dan 4). Pak de stang vast in het midden en trek die langs je lichaam omhoog. Daarbij moet je je ellebogen zo hoog mogelijk houden tijdens de hele oefening. Dit doe je 6 x 10 keer.

Dan 1). Triceps.
Pak de stang terwijl je staat. Ga er ongeveer 50cm vanaf staan. Strek je armen zodat je handen tegen je bovenbenen aan zitten. Kijk waar je ellebogen zich bevinden. Buig nu je armen, maar houdt je ellebogen steeds op dezelfde plaats: je bovenarmen bewegen dus niet. Duw vervolgens de stang weer naar beneden door je armen te strekken. Let op dat je ellebogen NIET van hun plaats af komen.

Dan nog een keer 1). Rug.
Ga onder de stang zitten en pak hem zp breed mogelijk vast (dit moet wel een lange stang zijn). Trek de stang nu naar je nek. Doe dit 3x10 keer.
Ga een beetje achterover zitten en hou de stang nog steeds breed vast. Trek de stnag nu naar je borst en niet lager. Doe dit 3x10 keer.
Pak nu de stang smal vast, maar nu met de handpalmen naar je toe (duimen naar buiten dus). Trek de stang nogmaals 3x10 keer naar de borst.

Dan 4). Biceps.
Ga staan, pak de stang, strek je armen naar beneden en vervolgens buig je je armen tot je de stang vlakbij je schouders hebt.
Doe dit 6x10 keer.

Dan 3). Benen.
Ga zitten en duw met je voeten zodat het gewicht omhoog komt. STREK JE BENEN NIET HELEMAAL. Doe dit 6x10 keer.

Algemeen.
Begin met weinig gewicht. Zorg dat je biceps en triceps met maximaal 10 kg belast. De schouders met 10 kg. De borst met maximaal respectievelijk met 10 of 20 kg (afhankelijk van hoe je de stangen beweegt), de rug met maximaal 20 kg en de benen met 10 kg (als het een beweging is waarbij je je benen omhoog moet bewegen) dan wel met 60 kilo (als je met je benen iets van je af moet duwen).
Bouw langzaam op.

Verder kun je als opwarming je buik trainen:

1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet
zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in
je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de
grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet
loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat
je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Doe dit één tot drie
keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe
zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.

Doe alles om de dag.

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan training met home gym:

Zijn alle middelen betrouwbaar?
      [Gesteld in Homeopathie]
2010-07-17 11:00:21
wilt u mij helpen met deze vragen
      [Gesteld in Natuurgeneeskunde]
2009-06-17 16:14:57
holteproblemen/ gebitsproblemen?
      [Gesteld in Homeopathie]
2012-05-16 08:15:57
Nog even een reactie op uw laatste antwoord...
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2011-07-08 16:25:31
homeopathie een wetenschappelijk aanvaarde methode
      [Gesteld in Homeopathie]
2011-09-22 20:41:15

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257264
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+