Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franēaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión espańola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Voeding » Diėtetiek
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Diėtetiek en krijg online een antwoord van de specialist in Diėtetiek

Zelf een vraag over Diėtetiek? Klik hier.
Meer vragen over Diėtetiek.
De huidige beheerder van de rubriek Diėtetiek:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DiėtetiekVragen over Diėtetiek via RSS. Klik hier.
RSS over Diėtetiek op jouw website?Vragen over Diėtetiek op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DiėtetiekVragen over Diėtetiek via E-mail. Klik hier.

aankomen

[Gesteld op: 23-10-2008]

Toelichting:
ik kom best wel snel aan..als ik met regelmaat eet en veel ik ben 1.80 en weeg 75 kilo als ik naar anderen kijk van 75 kilo dan zien ze er best wel vol uit..terwijl ik juist best wel mager ben..komt waarschijnlijk omdat ik zware botten heb..maar mijn vraag is dus,met welke producten kom ik het snelst aan ik heb ook een weight gainer ik heb het paar dagen gebruikt plus op verschillende tijden eten en was 2 kilo aangekomen.maar had de mentaliteit niet om door te gaan...dus met wat kan ik bijvoorbeeld de shakes combineren? ik doe nu bananen en ijs
en kunt u een voedingschema voor me maken om welke tijden ik moet eten en wat ik het best kan eten..de reden dat ik wil aankomen is ook omdat ik me gezicht beetje te mager vind dus ik wil het wat voller en groter.
Antwoord:
Te mager zijn kan wijzen op verstoring van bepaalde evenwichten in mineralen en stofwisselingsproducten. Met goede voeding kan je heel veel bereiken. Dagelijks een portie levende fermenten is echter ook noodzakelijk. Een goed voedingsschema is sterk afhankelijk van je constitutie en levensstijl. Als je gezond eet, is je hongergevoel een veel meer betrouwbare gids dan eens welk dieetvoorstel. Bovendien is de hoeveelheid voedingsstoffen in gezonde verse voeding zeer wisselend. De ene appel kan dubbel zoveel suikers of eiwitten/kg bevatten dan de andere. Alleen in ongezonde synthetische voeding is het aantal voedingsstoffen altijd gelijk, maar de ene mens haalt daar dan weer meer uit dan de andere. Dergelijke berekeningen kosten je veel geld en geven je totaal onbruikbare informatie.

Let op met de weight gainers! Meestal zijn die gebaseerd op Arseen en dat kan verslavend en gevaarlijk zijn (zie verder). Shakes met ijs zijn best lekker, maar de combinatie van geraffineerde suiker en eiwit veroorzaakt rottingen en gistingen in de darmen (zie ook verder). Beter is een shake met fruit (banaan is prima!) en kiesjell (nog niet op de Nederlandse markt, maar per post bij mij te bestellen, zie productinfo op www.thylbert.be, kiesjell staat nog niet in de webwinkel, bij interesse, mail info@thylbert.be).

Je kunt zeer lang zoeken naar wat precies fout gaat. Met lede ogen aanzie ik hoe patiënten fortuinen hebben uitgegeven aan tal van supplementen zonder uiteindelijk resultaat. Daarom heb ik zelf enkele breedspectrum supplementen uitgewerkt.
Het principe is heel eenvoudig. De natuur biedt ons het nodige.
Voor mineralen is er zeewier. Dit bevat alle mineralen in natuurlijke verhoudingen en allen organisch gebonden. Dat laatste is belangrijk voor de opneembaarheid. Die is bij zeewier veel beter dan bij zeezout of zeewater. Je kunt dit rechtstreeks bestellen via info@thylbert.be Bij interesse mail je en bezorg ik vrijblijvend extra informatie en prijzen.
Voor de stofwisselingsproducten geldt hetzelfde principe. Daar heb ik persvocht gebruikt van kombuchaferment. In de levende natuur vinden we van eencelligen tot en met de mens bijna allemaal dezelfde stofwisselingsproducten. In mijn preparaat zitten die dus ook allemaal en gaan op een soort homeopatische wijze je lichaam aansporen om gestoorde processen te herstellen. Ook dit kan je rechtstreeks bestellen. Hiermee heb ik al tal van patiënten kunnen helpen.
Alle producten die ik maak (zie www.thylbert.be) zijn levend gefermenteerde probiotica. Uit dat gamma kan ik op eenvoudige vraag één of ander vrijblijvend adviseren aan de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Hierna geef ik nog wat algemeen voedingsadvies. Veel eten kan overbelastend zijn en doen vermageren. Evenwichtige gezonde voeding kan dit voorkomen.
Mager zijn is voor bepaalde mensen een aanleg die moeilijk is te keren. Dikswijls is het mede veroorzaakt door voedingspatronen uit de eerste levensjaren.
Wie tussen 7 en 14 jaar veel met smaak en genoegen heeft gegeten zal over het algemeen steviger gebouwd zijn. Wie in die periode veel tegen zijn zin heeft gegeten, blijft aanleg houden tot magerzucht.
Gezond dikker worden kan je best via de gewone voeding. Je zou supplementen of medicatie kunnen inzetten, maar dan is het risico op schadelijke neveneffecten zeer reëel. Verdikkingsproducten zijn meestal gebaseerd op Arseen. Je raakt daar aan gewend, gaat dat graag eten (werkt verslavend) en je wordt daar levenslang afhankelijk van. Als je daar ooit mee stopt, verzwakt je gezondheid snel en kan dit zelfs tot de dood leiden.
Gezonde voeding wijkt sterk af van wat we tegenwoordig gewoon zijn. Meer eten betekent niet zomaar meer opname en gewichtswinst. Je postuur bestaat grofweg uit twee basisgegevens: eiwitten vormen de basis en vetten zorgen voor de opvulling. Als de basis zwak is, is sterke opvulling niet mogelijk. Suikers bepalen eerder de vormen, maar minder de postuur. Suikers zorgen wel voor vitaliteit en vurigheid.
Je zou dus eerst de eiwitbalans moeten optimaliseren.
Het best geschikte eiwit vind je in vruchten, dus niet in vlees. Het komt niet aan op grote hoeveelheden, maar op goede kwaliteit. Te veel eiwitrijke voeding veroorzaakt een verrottingsproces in de darmen en daardoor winderigheid die stinkt naar rotte eieren (H2S). Die verrotting veroorzaakt gifstoffen die je lichaam nog meer belasten en je mager houden.
Vruchten zijn zowel alle fruitsoorten als noten en granen. Van de granen moet je dan wel volle granen gebruiken, met pel en kiem. Ideaal is Kiesjell, gefermenteerd vol graan (zie www.thylbert.be). Volle granen kan je ook zelf verwerken in vervanging van brood of muesli, maar ook bij warme maaltijden in vervanging van aardappelen. Notenpasta's van Monki (in natuurvoedingszaken) heb je te kies en te keur: hazelnoot met rozijnen, amandel, cashew, carob, maar ook zonnebloem en tahin. Alleen pinda's moet je vermijden (te zware vetten).
Daarnaast moet je aandacht geven aan de vetten. Ook daar ben je veel beter met plantaardige vetten dan dierlijke. Ook nu is kwaliteit veel belangrijker dan hoeveelheid. De beste vetkwaliteit vind je in bladgewassen en stengelgewassen: sla, andijvie, waterkers, koolsoorten, venkel, snijbiet, ...
Als je gewoon bent om veel vlees te eten, kan je dat niet zomaar stoppen, maar je kan het best afbouwen. Melk en honing kan je wel best blijven gebruiken.
Mager zijn kan ook samenhangen met gifophoping in je lichaam, verzwakte lever, ontregelingen in de darmen. Daarom kan je best echte kombucha drinken (zie ook www.thylbert.be). Kombucha helpt heel veelzijdig, ook de voedselvertering en opname en dus het rendement dat je uit je voeding haalt. Let op, want de makkelijkst te vinden kombucha (carpe diem) is namaak en totaal ongeschikt.
Wees voorzichtig met huid- en lichaamsverzorging. Zorg voor gezonde, natuurlijke producten. Jouw huid neemt ook veel stoffen op uit de omgeving. Goede stoffen helpen je lichaamsopbouw, giftige stoffen belasten het lichaam en kunnen doen vermageren. Ook roken kan magerzucht veroorzaken of versterken.
Veel succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan aankomen:

Hoe kan ik aankomen?
      [Gesteld in Diėtetiek]
2010-09-12 22:49:34
aankomen in korte tijd mogelijk?
      [Gesteld in Diėtetiek]
2010-11-12 12:33:50
Ik heb een aankomstlijst van 0,5 k per week nodig?
      [Gesteld in Diėtetiek]
2012-01-28 14:19:56
hoe kan ik aankomen
      [Gesteld in Diėtetiek]
2012-02-06 23:45:12
eten en bewegen
      [Gesteld in Diėtetiek]
2014-02-26 23:55:26

Gemiddelde score Diėtetiek: 7.4 (44x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Ad Appel
    9.0
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  258135
    Beheerders:  1029

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  172 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+