Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

hoe train je de schouders?

[Gesteld op: 10-10-2008]

Toelichting:
Ik wil graag mijn schouders trainen ik heb eigenlijk alleen:
ÚÚn gewicht van energetics ( 2x 0,5kg, 8x 1,0kg een handvat van 2kg en draaiknoppen van samen 0,5kg 11,5kg in totaal) en ik heb daar dus maar 1 van heb je hier ook oefeningen voor????
Antwoord:
De volgende oefeningen zijn bedoeld om met twee gewichten te doen, maar je kunt natuurlijk ook je schouders een voor een doen:

Lateral raises is een lastige oefening bedoelt voor de buitenkant van de schouders.
Pak twee gewichten. Ga rechtop staan en buig je armen tot je ellebogen een hoek maken van ongeveer 100° terwijl je bovenarmen langs je lichaam naar beneden wijzen. Zwaai nu je gebogen armen zijdelings omhoog WAARBIJ JE ZORGT DAT JE HANDEN ONDER HET NIVEAU VAN JE ELLEBOGEN BLIJVEN! Zie boven. Je onderarmen wijzen dus een klein beetje naar beneden. Zo zorg je ervoor dat niet de voorkant, maar de buitenkant van je schouders het meeste werk moeten doen. Begin dan ook met niet teveel gewicht want deze oefening is ook behoorlijk zwaar. Teveel gewicht doet je onderarm omhoog draaien omdat de voorkant mee wil helpen. VOORKOM DAT DUS, en hou de stand van je onderarm onder controle!

Front raises zijn een stuk eenvoudiger. Je houdt twee gewichten vast en hebt je armen weer licht gebogen. Laat de gewichten tegen de voorkant van je benen hangen. Beweeg nu om en om de linker en rechter arm omhoog tot bijna boven je hoofd. Als je het gewicht weer hebt laten zakken gaat de andere pas omhoog.

Upright row doe je met een stang met gewicht. Houdt de stang met twee handen vast waarbij de handen tegen elkaar aanzitten, dus in het midden van de stang. Trek nu de stang omhoog. Daarbij gaan je bovenarmen naarbuiten en omhoog. De bedoeling is nu dat je je bovenarmen zo hoog mogelijk naar boven door trekt. Het is dus absoluut NIET de bedoeling de stang zo hoog mogelijk te krijgen! Die komt op zijn hoogst ergens onder je kin uit. (Hier kun je dan de dumbell voor nemen.)
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan hoe train je de schouders?:

17, begonnen met fitnessen/gewichtstraining.
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2010-10-08 20:40:36
Vragen over hoe ik echt wat breder kan worden.
      [Gesteld in Fitness]
2007-05-25 23:13:34
hoe krijg ik veel en veel meer spieren.
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2008-11-23 02:32:27
Is het goed om 5 dagen in een week te trainen?
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2009-10-13 11:17:23
Opdrukken en Buikspieren
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-03-25 22:44:15

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257249
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+