Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

goed fitness en cardioschema voor mtb-er

[Gesteld op: 01-10-2008]

Toelichting:
Ik wil in de winterperiode mijn kracht verbeteren, conditie op peil houden of verbeteren en als het kan wat gewicht verliezen.
Mijn sport is mountainbiken en in de winter train ik veel in de sportschool. Daar kan ik fitnessapparatuur gebruiken (ook powerplate) en cardioapparatuur. Ik ga zo'n 3 tot 4 keer per week trainen en natuurlijk ook fietsen. Tevens heb ik de beschikking over een tacx-fietstrainer.
Mijn leeftijd is 41 jaar, ik ben man,1.80m lang en weeg nu 90 kg. Vetpercentage 25%.
Antwoord:
Om kracht op te bouwen gebruik je als basis het gewone fitnessschema. De oefeningen echter voer je als volgt uit:
Set 1: 10 herhalingen met je gebruikelijke gewicht(en)
Set 2:  8  herhalingen met 1kilo (kleine spieren: biceps, triceps, schouders) of 2½ kilo (grote spieren/spiergroepen: borst, rug, benen)
Set 3: 6 herhalingen met weer 1 kilo, respectievelijk 2½ kilo erbij
Set 4: 4 herhalingen met weer 1 kilo, respectievelijk 2½ kilo erbij

Doe dit zeker 2 keer per week, maar nooit twee dagen achter elkaar! Dit om je spieren de gelegenheid te geven te kunnen herstellen.

De andere keer doe je een cardioschema.
Ook hier als basis het standaard schema, maar nu voer je alle gewichten uit met de helft van wat je normaal gebruikt en doet bij elke oefening 4 sets van 25 herhalingen, liefst met hele korte of geen pauzes.

Mijn advies is om op maandag en vrijdag het kracht deel van mijn antwoord te doen, op woensdag het cardio deel.

Opmerking: je valt ook af door de krachttrainingen. De cardio is meer gericht op conditie, en tevens om af te vallen.

Ga je een vierde keer, beperk je dan tot de fiets en de trilplaat. Eventueel kun je ook de stepmachine er aan toevoegen.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan goed fitness en cardioschema voor mtb-er:

Moet ik de kosten voor fitness betalen aan werkgev
      [Gesteld in Contractenrecht]
2009-11-21 19:51:00
Is fitness slecht voor de groei bij kinderen?
      [Gesteld in Fitness]
2011-11-20 12:23:35
Fitness+Afvallen in het gezicht..
      [Gesteld in Fitness]
2009-06-30 03:33:13
zoek supplement cardio
      [Gesteld in Fitness]
2009-02-10 11:23:26
hoe moet ik mijn kont vermageren??
      [Gesteld in Kickboksen]
2009-05-30 14:19:28

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257264
    Beheerders:  1024

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+