Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Ton
Bedrijf: Bodyview
Reactiesnelheid: 121 uur
Waardering: 5.7 (van max. 10)
Meer informatie over Ton vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Sportspecifiek fitnessschema voor voetballer

[Gesteld op: 01-10-2008]

Toelichting:
Hallo,

ik heb 1x per week voetbaltrianing, loop 1x per week hard (interval) en train min. 1x per week in de sportschool. Mijn doel is om mijn algehele voetbalconditie en sterkte op te vijzelen. Ik zou daarom graag een voetbalgericht fitnessschema willen. Kunt u mij hieraan helpen?

Bij voorbaat dan voor uw snelle reactie.

Met vriendelijke groet,
007
Antwoord:
Om te beginnen is ook voor voetballers belangrijk om het hele lichaam te trainen. Doe dat dan ook.
Verder is, uiteraard, het trainen van de benen belangrijk. Met name de achterkant van de bovenbenen, de hamstrings, zijn daarbij belangrijk. Die moet je zeker belasten met 60 tot 75% van de belasting van de voorkant.
Als je dan verder nog de lunges (naar voren uitstappen) en squats (kniebuigen) bij de gewone training doet ben je er al bijna.
Daarnaast kun je deze nog doen:
Plaats je voeten ongeveer een meter uit elkaar. Gebruik in het begin geen gewicht.
Zak nu door één been naar beneden en houdt je lichaam zoveel mogelijk rechtop zodat het gewicht ook echt op die kant komt. Kom weer omhoog en zak aan de andere kant door je andere been. Dit doe je in het begin 30 keer (aan één kant geteld), langzaam opbouwend naar 60 keer. Om de oefening zwaarder te maken kun je in beide handen een handgewicht nemen. Begin dan met lichte gewichten, 2 van 4 kilo, en bouw het gewicht langzaam op.
Als je de fitnesstraining minimaal 2 maal per week doet heb je er eerder en meer profijt van

Succes!
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Personal Training
Pilates Methode



Gerelateerde vragen aan Sportspecifiek fitnessschema voor voetballer:

Zou u willen antwoorden op de volgende vragen?
      [Gesteld in Economie]
2007-02-25 13:00:02
wat moet ik doen!!!
      [Gesteld in Dromen]
2009-01-14 15:14:35
hoeveel sporters in vlaanderen beoefenen voetbal?
      [Gesteld in Voetbal]
2009-12-14 17:56:30
Fitnessschema voor voetballers
      [Gesteld in Fitness]
2008-05-23 14:09:33
Waar letten scouts op
      [Gesteld in Professioneel Voetbal]
2013-06-30 09:57:38

Gemiddelde score Fitness: 5.7 (20x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+