Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Beginnen met fitness, welke oefeningen

[Gesteld op: 11-08-2008]

Toelichting:
Gegevens: Carl, man, 28jaar, 1.65m, 69kg. Ik heb geen sportachtergrond, maar fiets geregeld.

Vraag: Ik fitness sinds kort, 3x per week met een dag rust ertussen. Ik wil weten welke oefeningen handig voor mij zijn.

Doel: betere conditie opbouwen en wat dunner in de benen, bil. Ook een zwemband is nu zichtbaar, iets waar ik nooit eerder last van had. Buik strakker dus. En daarnaast: in een jaar 8kg aangekomen door weinig bewegen. Ik heb nu een overgewicht. Daar wil ik zeker vanaf!

Ik eet met regelmaat en probeer dat gezond te doen (elke maaltijd uit elke voedingsschijf). Verder snoep ik niet veel en rook en drink ik niet. Verder voel ik me gezond, ben vrijwel nooit ziek en heb ik ondanks mijn overgewicht geen klachten.

Fitness: Meestal fiets ik 15-30min en vervolgens loop (crosstrainer) of roei ik 15-30 min. MEestal met een hartslag van 150 of 160. Verder weet ik dat ik niet langer dan 1-1,25 uur bezig moet zijn.

Ik heb tot nu dus alleen cardio gedaan, geen krachtoefeningen met apparaten/gewichten. Dat helpt volgens mij niet voor mijn doel.

Kunt u mij adviseren wat ik voor schema kan aanhouden en oefeningen ik kan doen?
Antwoord:
Overgewicht is meestal het gevolg van meer energie (voeding) binnenkrijgen dan verbruiken.
Qua lichaamsbeweging kom je niets te kort, dat is zeker, dus moet het bijna zeker in de hoeveelheid energie zitten die je binnen krijgt en niet verbruikt.
Daarom is mijn advies: eet 15 tot 20% minder vergeleken met wat je nu eet.
Daarnaast zou je ook je buik kunnen trainen om die strakker te krijgen (en je verbruikt er ook nog eens meer energie door).
Je zou eventueel een eenvoudig standaard fitnessschema kunnen doen, dat heeft men zeker in het fitnesscentrum, waarbij je achtereenvolgens borst, schouders, triceps rug, biceps en benen doet. Dat zou je dan 1 x per week i.p.v. cardio kunnen doen. Gebruik dan lichte gewichten en doe de oefenmingen 3 x 15 tot 20 keer (3 sets van 15 tot 20 herhalingen). Dit zxorgt ervoor dat spieren behouden blijven en ook wat sterker worden. Bovendien verbruiken spieren altijd energie, en dat is mooi meegenomen.

Doe voor je buik de volgende oefeningen:

1. Crunches: ga plat op je rug liggen. Buig je benen en zet je voet
zo dicht mogelijk bij je achterwerk. Doe je handen op je borst, of in
je nek (niet achter je hoofd*). Til nu je schouders een stukje van de
grond waarbij je onderrug op de mat moet blijven. Je voeten mogen niet
loskomen van de grond. Kom in 3 tellen omhoog en in 1 a 2 tellen laat
je je weer zakken. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.

2. Schuine buikspieren: Ga weer liggen zoals boven. Nu echter til
je je voeten van de grond, trek je knieën naar je toe en doe je knieën
wijd uit elkaar. Doe de vingers van beide handen achter de oren. Dus
niet de handen achter het hoofd!* Til één schouder in een
omhoogdraaiende beweging van de grond maar laat de andere liggen. Tik
met je elleboog tegen de knie aan de andere kant. Doe dit één tot drie
keer zovaak als je kunt halen. Hoe verder je ellebogen uit elkaar, hoe
zwaarder de oefening.

3. Onderste buikspieren: Ga liggen met je benen gestrekt. Leg je
armen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd en schouders op zodat je
alleen nog met je onderrug op de grond ligt. Steun op je handen en til
je benen op en beweeg ze omhoog. Doe dit één tot drie keer zo vaak als je halen kunt.
En doe dit om te beginnen 2 x per week en bouw op naar om de andere dag.


* Zo voorkom je dat je aan je hoofd trekt.

Succes!


Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan Beginnen met fitness, welke oefeningen:

is mijn fitness schema goed genoeg
      [Gesteld in Fitness]
2009-03-19 14:32:23
Hoe meer resultaat krijgen?
      [Gesteld in Fitness]
2009-12-31 14:44:53
Hulp nodig wat betreft spiergroei.
      [Gesteld in Fitness]
2010-01-19 22:31:24
Fitnesskrachttraining i.c.m. kickboksen
      [Gesteld in Kickboksen]
2010-11-11 13:33:37
Trainingschema
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2011-01-14 18:24:35

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+