Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Huis & Tuin » Consumenteninformatie » Energie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Energie en krijg online een antwoord van de specialist in Energie

Zelf een vraag over Energie? Klik hier.
Meer vragen over Energie.
De huidige beheerder van de rubriek Energie:
Naam: E. Bosch ing.
Bedrijf: Bosch consultants
Reactiesnelheid: 497 uur
Waardering: 7.9 (van max. 10)
Meer informatie over E. Bosch ing. vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over EnergieVragen over Energie via RSS. Klik hier.
RSS over Energie op jouw website?Vragen over Energie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over EnergieVragen over Energie via E-mail. Klik hier.

over eneco en enrgie direct

[Gesteld op: 05-08-2008]

Toelichting:
verleden jaar hebben ze mijn meter vervangen die was stuk, daar ben ik zelf achter gekomen, heb toen contact gehad met enrgie direct en die hebben er voor gezorgt dat die vervangen werd. nu heb ik mijn jaar afrekening gekregen en moet ik 1600.00 euro bij betalen.. heb weer gebeld met enrgie direct dat dat echt niet kan kloppen, kreeg ik antwoord van eneco wil de cijfers niet aan passen dus ze werken niet mee.. dus u moet betalen.. kan dat zo maar en hoe kan ik hier iets aan doen.. nu is het door gestuurd naar een incasso bureu en zijn de kosten 1800.00 euro geworden. wat kan ik hier allemaal tegen beginnen want dit gaat echt te ver met vriendelijke groet
Antwoord:

Excuus voor de late reactie, ik ben zojuist beheerder geworden van deze rubriek.

Ik betreur deze situatie. Helaas komt dit vaker voor.

Wat u kunt proberen is de gedemonteerde meter op te vragen. Hierop staat een meterstand die u wilt controleren. Op basis van deze meterstand heeft u immers een rekening gekregen, dus u heeft alle recht hiertoe. De meter is natuurlijk niet meer in bezit van het energiebedrijf dus kunnen zij het niet onderbouwen en bewijzen dat de meterstand klopt met het werkelijke verbruik.

Het energiebedrijf is verplicht een geijkte meter te gebruiken zodat uw verbruik op een eerlijke manier gemeten wordt. Omdat de meter defect was (en hiermee niet meer geijkt) kan het energiebedrijf dus niet garanderen dat de meterstand correct is!

Dat u nu moet betalen voor een dergelijk absurd hoog bedrag is niet correct.

Wat ik eerder in deze situatie heb meegemaakt is dat uiteindelijk in alle redelijkheid naar een oplossing gezocht moet worden.

Als u al langer in de woning woont, kan een gemiddeld verbruik berekend worden over de laatste jaren. Dit gemiddelde kan gebruikt worden om het verbruik naar verhouding te berekenen over de periode dat de meter defect is geweest. Tevens kunt u, door middel van de huidige meterstand, het verbruik aantonen vanaf het moment van vervanging van de meter tot nu. Aan de hand van deze gegevens kan berekend worden wat nu de maandelijkse kosten zou moeten zijn. Voor de berekening van het verbruik met de nieuwe meter dient u en het energiebedrijf wel rekening te houden met de periode die hieraan vooraf is gegaan. In de winter verbruikt u immers véél meer dan in de zomer.

Tevens dient u bij uzelf na te gaan of er verbruikende apparaten aangeschaft zijn zoals een waterbed, grote televisie e.d. Dit verklaart niet het gehele bedrag maar hooguit een deel. Verbruikcijfers zijn o.a. weergegeven op  http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=Grote%20energieverbruikers. Stel dat u een waterbed, plasmascherm en een tropisch aquarium heeft aangeschaft in afgelopen periode geeft dit een meerverbruik van ongeveer €150 + €125 + €225 = €500 wat bij lange na niet het hoge bedrag van €1600 verklaart.

Ik adviseer u een uitgebreide brief (aangetekend) te versturen naar het energiebedrijf en het incassobureau met het verzoek een onderzoek in te stellen en een verzoek . Hierbij omschrijft u zoveel mogelijk argumenten bijvoorbeeld zoals hierboven omschreven. Tevens verzoekt u het energiebedrijf het incassobureau te laten wachten met verdere incasso totdat het onderzoek afgelopen is.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest. Mocht u meer vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Beantwoord door:
E. Bosch ing.
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Energie:
Energiebesparing


Gerelateerde vragen aan over eneco en enrgie direct:

hoeveel soorten katten bestaan er
      [Gesteld in Katten]
2008-05-27 21:06:04
Mijn contract wordt niet verlengd wat kan ik doen?
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Zuid Holland]
2009-12-07 12:58:46
in de wsnp en gevraagt directeur te worden
      [Gesteld in Accountancy]
2010-03-03 17:46:02
arbeidscriterium 2008
      [Gesteld in Accountancy]
2010-10-26 21:49:45
Mag de knvb een belgisch stadionverbod overnemen?
      [Gesteld in Sportrecht]
2014-01-23 02:59:16

Gemiddelde score Energie: 8.2 (165x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257128
    Beheerders:  1022

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+