Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franēaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión espańola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Voeding » Diėtetiek
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Diėtetiek en krijg online een antwoord van de specialist in Diėtetiek

Zelf een vraag over Diėtetiek? Klik hier.
Meer vragen over Diėtetiek.
De huidige beheerder van de rubriek Diėtetiek:
Naam: Bart van Gelder
Bedrijf: Barima sport & welzijn
Reactiesnelheid: 86 uur
Waardering: 6.7 (van max. 10)
Meer informatie over Bart van Gelder vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over DiėtetiekVragen over Diėtetiek via RSS. Klik hier.
RSS over Diėtetiek op jouw website?Vragen over Diėtetiek op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over DiėtetiekVragen over Diėtetiek via E-mail. Klik hier.

Hoe word ik dikker?

[Gesteld op: 25-06-2008]

Toelichting:
Hallo ik ben een meisje van 14jaar. en wil graag iets dikker worden ik ben 1.60 en 42 kilo. Heb hele dunne boven en onder benen, Wat doe ik eraan om ze dikker te laten worden zonder naar een sportschool te gaan of gewichten te tillen? is er niet iets dat ik thuis kan doen oefeningen ofzo? En ik wil ook graag een iets vollere en dikkere ronde kont. Hoe kan ik gaan beginnen met oefeningen?
alvast bedankt
groetjes
Antwoord:
Mager zijn is voor bepaalde mensen een aanleg die moeilijk is te keren. Dikswijls is het mede veroorzaakt door voedingspatronen uit de eerste levensjaren.
Wie tussen 7 en 14 jaar veel met smaak en genoegen heeft gegeten zal over het algemeen steviger gebouwd zijn. Wie in die periode veel tegen zijn zin heeft gegeten, blijft aanleg houden tot magerzucht.
Met beweging of oefeningen kan je wel spieren versterken, maar echt dikker of steviger worden gaat daarmee niet. Wie door "bodybuilding" echt dikker wordt, dankt dat meestal eerder aan genomen pillen dan aan de training.

Gezond dikker worden kan je best via de gewone voeding. Je zou supplementen of medicatie kunnen inzetten, maar dan is het risico op schadelijke neveneffecten zeer reëel. Verdikkingsproducten zijn meestal gebaseerd op Arseen. Je raakt daar aan gewend, gaat dat graag eten (werkt verslavend) en je wordt daar levenslang afhankelijk van. Als je daar ooit mee stopt, verzwakt je gezondheid snel en kan dit zelfs tot de dood leiden.
Gezonde voeding wijkt sterk af van wat we tegenwoordig gewoon zijn. Meer eten betekent niet zomaar meer opname en gewichtwinst. Uw postuur bestaat grofweg uit twee basisgegevens: eiwitten vormen de basis en vetten zorgen voor de opvulling. Als de basis zwak is, is sterke opvulling niet mogelijk. Suikers bepalen eerder de vormen, maar minder de postuur. Suikers zorgen wel voor vitaliteit en vurigheid.
Je zou dus eerst de eiwitbalans moeten optimaliseren.
Het best geschikte eiwit vind je in vruchten, dus niet in vlees. Het komt niet aan op grote hoeveelheden, maar op goede kwaliteit. Te veel eiwitrijke voeding veroorzaakt verrottingen in de darmen en daardoor winderigheid die stinkt naar rotte eieren (H2S). Die verrotting veroorzaakt gifstoffen die uw lichaam nog meer belasten en u mager houden.
Vruchten zijn zowel alle fruitsoorten als noten en granen. Van de granen moet je dan wel volle granen gebruiken, met pel en kiem. Ideaal is Kiesjell, gefermenteerd vol graan (zie www.thylbert.be). Volle granen kan je ook zelf verwerken in vervanging van brood of muesli, maar ook bij warme maaltijden in vervanging van aardappelen. Notenpasta's van Monki (in natuurvoedingszaken) heb je te kies en te keur: hazelnoot met rozijnen, amandel, cashew, carob, maar ook zonnebloem en tahin. Alleen pinda's moet je vermijden.
Daarnaast moet je aandacht geven aan de vetten. Ook daar ben je veel beter met plantaardige vetten dan dierlijke. Ook nu is kwaliteit veel belangrijker dan hoeveelheid. De beste vetkwaliteit vind je in bladgewassen en stengelgewassen: sla, andijvie, waterkers, koolsoorten, venkel, snijbiet, ...
Als je gewoon bent om veel vlees te eten, kan je dat niet zomaar stoppen, maar je kan het best afbouwen. Melk en honing kan je wel best blijven gebruiken.
Mager zijn kan ook samenhangen met gifophoping in je lichaam, verzwakte lever, ontregelingen in de darmen. Daarom kan je best echte kombucha drinken (zie ook www.thylbert.be). Kombucha helpt heel veelzijdig, ook de voedselvertering en opname en dus het rendement dat je uit je voeding haalt. Let op, want de makkelijkst te vinden kombucha (carpe diem) is namaak en totaal ongeschikt.
Wees voorzichtig met huid- en lichaamsverzorging. Zorg voor gezonde, natuurlijke producten. Uw huid neemt ook veel stoffen op uit uw omgeving. Goede stoffen helpen uw lichaamsopbouw, giftige stoffen belasten het lichaam en kunnen doen vermageren. Ook roken kan magerzucht veroorzaken of versterken.
Veel succes.
Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Hoe word ik dikker?:

dunne benen
      [Gesteld in Figuurcorrectie]
2008-04-18 05:30:47
Dikker of dunner?
      [Gesteld in Fitness]
2009-02-19 17:01:15
Ik ben Ramazan. 18 jaar, Ik weeg 55 kilo,1.78 lang
      [Gesteld in Diėtetiek]
2009-05-11 15:15:33
Dikker worden + Bredere/Dikkere Bovenbenen
      [Gesteld in Fitness]
2010-01-23 17:51:49
ik wil dikkere wangen krijgen en dikkere polsen
      [Gesteld in Voeding]
2011-06-13 16:08:38

Gemiddelde score Diėtetiek: 7.4 (44x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Lydia de Hoogh RB
    9.2
  • Anita
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257254
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+