Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Sport » Fitness
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fitness en krijg online een antwoord van de specialist in Fitness

Zelf een vraag over Fitness? Klik hier.
Meer vragen over Fitness.
De huidige beheerder van de rubriek Fitness:
Naam: Jos Vermeer
Bedrijf: Bflex health fitness
Reactiesnelheid: 32 uur
Waardering: 6.9 (van max. 10)
Meer informatie over Jos Vermeer vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FitnessVragen over Fitness via RSS. Klik hier.
RSS over Fitness op jouw website?Vragen over Fitness op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FitnessVragen over Fitness via E-mail. Klik hier.

Zijn er meerdere oefeningen voor schuine drukbank?

[Gesteld op: 13-06-2008]

Toelichting:
Enkele dagen geleden heb ik een schuine drukbank 2ehands gekocht en ik vroeg mij af of er meerdere oefeningen mogelijk zijn met deze bank? (Gezien dat ik 6 á 7 dagen per week wil trainen is het natuurlijk belangrijk om variatie te hebben).

Nog een ander vraagje dat ik graag beantwoord zou zien is wat een goede manier zou zijn om elke dag genoeg eiwitten binnen te krijgen zonder het eventuele gebruik van eiwitshakes en wat nu eigenlijk een goede hoevelheid zou zijn per dag?

Bij voorbaat dank,

Tommy
Antwoord:
Om te beginnen wil ik je er op wijzen dat je best 6 a 7 keer per week mag trainen, echter onder voorwaarde dat je niet twee opeenvolgende dagen dezelfde spier(en) of spiergroep(en) traint. Dus ook niet de ene dag gewone bankdrukken en de dag erna schuine bankdrukken, want dan ben je toch weer met dezelfde spiergroep bezig. Spieren hebben minimaal een dag nodig om te herstellen en te groeien.
Verder, wat de mogelijkheden met de schuine bank betreft:
Uiteraard kun je er op schuine bankdrukken.
Maar ook de schuine flyes: twee dumbells met licht gebogen armen recht omhoog houden en dan zijwaarts (niet achterwaarts!) laten zakken, en weer terug omhoog.
Triceps kun je zo doen: een dumbell met beide handen vasthouden. Strek je armen in het verlengde van je lichaam, dat is dus schuin naar achteren toe. Laat nu het gewicht zakken door je ellebgen te buigen. Let erop dat je bovenarmen niet bewegen! Vervolgens beweeg je de dumbell weer omhoog tot je armen weer gestrekt zijn. Nog steeds mag je je bovenarmen niet bewegen!
Tenslotte de biceps: laat je armen recht naar beneden hangen met in elke hand een dumbell. Buig nu je armen zodat de gewichten omhoog gaan, maar let er goed op dat je bovenarmen de hele tijd recht naar beneden blijven wijzen! Je kunt dan met de gewichten niet helemaal tot bij je schouders komen, maar dat hoeft ook helemaal niet. Dit is een pittige oefening, en ik zie vaak de oefening de mist in gaan doordat men te zware gewichten neemt. Let dus heel goed op je bovenarmen!
Schouders: ga op je buik op het bankje liggen. In iedere hand een niet te zwaar gewicht. Laat je armen naar beneden hangen met licht gebogen ellebogen. Zwaai nu langzaam je armen zijwaarts en recht omhoog tot je niet verder kunt. Je armen zullen dan bijna horizontaal zijn. Let op dat het ook echt zijwaarts is en niet naar voren of achteren, en let vooral op dat je ellebogen altijd licht gebogen blijven!
Je ziet dat er best wel wat mogelijkheden zijn met je schuine bankje!

Genoeg eiwitten kun je eventueel ook uit vlees en peulvruchten halen, maar dan moet je daar behoorlijk veel van eten. Of je omgeving dat gaat waarderen waag ik te betwijfelen! Eiwitpoeder voor shakes is een goedkoper en makkelijker alternatief.
Dagelijks 30 tot 40 gram extra  eiwit in zuiver vorm is voldoende, te verdelen over twee shakes: een 's morgens en een ongeveer een half uur voor de training.

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl

Subrubrieken binnen de rubriek Fitness:
Afvallen
Gewichtstraining & Bodybuilding
Krachtsport
Personal Training
Pilates Methode
Sauna



Gerelateerde vragen aan Zijn er meerdere oefeningen voor schuine drukbank?:

Dikke bovenbenen + Dikke Bovenarmen
      [Gesteld in Afvallen]
2007-05-11 01:12:03
meerderen voor de mouwen
      [Gesteld in Breien]
2009-12-11 00:01:59
Hoe meer resultaat krijgen?
      [Gesteld in Fitness]
2009-12-31 14:44:53
Hulp nodig wat betreft spiergroei.
      [Gesteld in Fitness]
2010-01-19 22:31:24
Trainingschema
      [Gesteld in Gewichtstraining & Bodybuilding]
2011-01-14 18:24:35

Gemiddelde score Fitness: 6.9 (22x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+