Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Internet » Internet Marketing
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Internet Marketing en krijg online een antwoord van de specialist in Internet Marketing

Zelf een vraag over Internet Marketing? Klik hier.
Meer vragen over Internet Marketing.
De huidige beheerder van de rubriek Internet Marketing:
Naam: Mark Eurlings
Bedrijf: Opmax online marketing & more
Reactiesnelheid: 47 uur
Waardering: 8.2 (van max. 10)
Meer informatie over Mark Eurlings vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Internet MarketingVragen over Internet Marketing via RSS. Klik hier.
RSS over Internet Marketing op jouw website?Vragen over Internet Marketing op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Internet MarketingVragen over Internet Marketing via E-mail. Klik hier.

internet advertising en horeca-uitzendbureaus

[Gesteld op: 13-06-2008]

Toelichting:
Beste Mark,

Ik wil graag weten in hoeverre internet advertising bruikbaar is voor horeca-uitzendbureaus. Naast dit gegeven probeer ik ook te achterhalen hoe het gebruik van internet advertising onder horeca-uitzendbureaus is.

Bij voorbaat dank!
Antwoord:

Geachte heer/ mevrouw,

Uw vraag kan ik het allerbeste beantwoorden met de eerste van de vier pilaren van het Internet Marketing Model. Deze start met het internetmarketingplan ofwel internetmarketingstrategieplan. Eén van de onderwerpen die hier naar voren komt, is de doelgroepanalyse. In uw situatie kan ik de volgende twee doelgroepen voorstellen.

1. Werving van personeel en 2. Horeca - ondernemingen die op zoek zijn naar vakkundig personeel onder begeleiding van een professionele organisatie die veel of alle administratieve zaken op zich neemt. Als ik het even kort mag omschrijven een fullservice horecabureau.

De tweede pilaar heeft te maken met Usability en Accesibility. Het zgn. Webadvies. Dit heeft veelal te maken met de meest gebruiksvriendelijke site te maken/beheren/bouwen voor de gebruikers. Ik laat dit gedeelte even buiten wege.

Webpromotieadvies is de derde pilaar en waarschijnlijk uw gewenste antwoord op de vraag. Hierin wordt gekeken welke online promotie kanaal of kanalen het meest interessant is.

a. Zoekmachineoptimalisatie (natuurlijke/organische)
b. Zoekmachine adverteren (gesponsorde koppelingen als Google Adwords)
c. Online Adverteren. Het plaatsen van aantrekkelijke links/banners/Advertenties op websites waarin u zeker weet dat uw doelgroep aanwezig is.
d. Emailmarketing.
Er zijn er nog meer maar ik beperk me even tot deze vier.

Ad. a. Ik ken uw website niet en kan niet voorzien of uw website aan alle eisen van Google voldoet om goed en volledig leesbaar te zijn. Kiest u voor deze variant dan kunt u m.b.v. uw bepaalde doelgroepanalyse naar zoekwoorden zoeken die voor u interessant zijn en waar u kunt zien of er daadwerkelijk op gezocht wordt.
Dit is een zeer goede oplossing uitgaande van lange termijn denken (hou rekening met een maand of drie voordat u in de top - 10 terecht komt. Geen garanties overigens. U kunt ook terecht bij www.opmax.nl . Zij bieden zoekoptimalisatie no cure no pay aan. Beginnend met een zoekmachineonderzoek krijgt u inzage of uw site zoekmachinevriendelijk is en waar aanbevelingen te vinden zijn EN u krijgt inzicht in zoekwoorden die haalbaar zijn voor een TOP10 en waar ook op gezocht wordt. Kosten zijn weliswaar 300 euro, maar een goede investering.

Ad b. Hier kunt u wederom op basis van uw gewenste zoekwoorden een campagne inrichten. Op basis van een biedsysteem komt u terecht aan de rechterzijde (rechts) van de resultaten. Hoe meer u biedt des te hoger u komt. U betaalt enkel het bedrag per keer dan op uw advertentie geklikt wordt. Het bedrag is altijd 1 cent meer dan de advertentie onder u. Maar hoeveel dat is, is natuurlijk gissen. Tevens kunt u bij Google Adwords een maximum per dag instellen, zodat uw investering niet zomaar als sneeuw voor de zon verdwijnt. Ook heeft u niet te vrezen, volgens Google, dat concurrentie of kwaadwillende doodleuk een aantal keren op uw advertentie klikken, wat u geld kost. Google heeft hier een filter op gemaakt.
Deze wijze van online advereten is ideaal voor korte termijn campagnes die snel ingericht kunnen worden en u heeft wel garantie dat u bovenaan komt te staan.

Kostenaspect is toch nadelig. Is uw dagbudget op dan komt u niet meer naar voren voor die dag. Tevens klikt 15%-20% aan de rechterzijde en resterend aan de linkerzijde (zie ad a.) wat u niets kost.

Ad. c.

Online adverteren is het plaatsen van een banner/advertorial op drukbezochte websites waar u zeker weet waar uw doelgroep te vinden is. Nadeel is echter de conversie volgens meerdere onderzoeken ogenschijnlijk. Van 1000 views klikt ongeveer 1.5% op uw link en 0,5% - 1,5% neemt contact met u op of vult uw formulier in. Maar bij 100.000 bezoekers bijvoorbeeld zijn dat toch nog 15 per dag. Afhankelijk hoe aantrekkelijk uw advertentie en doelpagina is natuurlijk.
Ander nadeel zijn de veelal hoge kosten die drukbezochte websites vragen voor het plaatsen van een advertentie voor een bepaalde periode. En ook de inzage in bezoekersaantallen wordt veelal aangedikt. Bezint voor u begint.

d. Emailmarketing. Via email/nieuwsbrieven uw bedrijf.vraag/aanbod op de hoogte stellen naar uw doelgroep. Een steed minder populair en voor velen irritante vorm van werven.

Hopende uw vraag beantwoord te hebben,

Met vriendelijke groet,

Mark Eurlings

www.acquiva.nl
www.opmax.nl

 

 

Beantwoord door:
Mark Eurlings
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Internet Marketing:
Affiliate Marketing
Community Marketing
E-Mail Marketing
Online Advertising
Permission Marketing
RSS Marketing
Social Media
Usability
Viral Marketing
Zoekmachine Marketing



Gerelateerde vragen aan internet advertising en horeca-uitzendbureaus:

Wat is het verschil tussen VOIP en VODSL?
      [Gesteld in Voice over ip]
2008-01-18 09:10:29
Internet marketing interessant voor detaillist?
      [Gesteld in Internet Marketing]
2006-11-23 23:12:08
Hoe groot is de kans dat ik mijn kind kwijd raak?
      [Gesteld in NLP]
2012-08-20 07:36:17
internet provider betalen , maar nooit gehad
      [Gesteld in Geschillencommissies]
2012-07-25 23:23:12
Internet Provider helpt niet!
      [Gesteld in Geschillencommissies]
2008-11-08 15:36:23

Gemiddelde score Internet Marketing: 8.2 (11x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257301
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+