Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Paramedisch » Fysiotherapie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Fysiotherapie en krijg online een antwoord van de specialist in Fysiotherapie

Zelf een vraag over Fysiotherapie? Klik hier.
Meer vragen over Fysiotherapie.
De huidige beheerder van de rubriek Fysiotherapie:
Naam: Vincent wijburg
Bedrijf: Fysiotherapie en orthopedische manuele therapie
Reactiesnelheid: 15 uur
Waardering: 7.9 (van max. 10)
Meer informatie over Vincent wijburg vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over FysiotherapieVragen over Fysiotherapie via RSS. Klik hier.
RSS over Fysiotherapie op jouw website?Vragen over Fysiotherapie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over FysiotherapieVragen over Fysiotherapie via E-mail. Klik hier.

Vraag over bekkenbodemtraining

[Gesteld op: 12-06-2008]

Toelichting:
Ik ben op zoek naar oefeningen om de bekkenbodemspieren weer soepel te maken.
Kunt u mij enkele simpele oefeningen geven.
De gynaecoloog had het over masseren van deze spieren.

Alvast bedankt.

groet van Ingrid
Antwoord:

Bij training van de bekkenbodem spieren is het van belang dat er net zoveel aandacht uitgaat naar het aanspannen als het ontspannen van de bekkenbodem spieren.

Masseren zou wel kunnen maar wordt niet zo heel veel gedaan omdat het veel effectiever is om de spieren bewust te eren ontspannen.

De volgende oefening is er een die je in heel veel variaties kunt toepassen en is heel effectief. Het wordt de liftoefening genoemd.

Stel je de bekkenbodem voor in tredes of etages. Je begint met het volledig aanspannen van de spieren. (dat doe je door je voor te stellen dat je heel nodig moet plassen en je het nog even flink moet ophouden). Dan laat je de spieren weer bewust los.

Vervolgens doe je dit in 2 stapjes (1e en 2e atage), ook het weer loslaten van de spieren doe je in 2 stapjes. dit kun je net zover uitbereiden als je zelf wilt. Hoe meer je oefent hoe meer stapjes je kunt doen.

Doe het niet te lang achter elkaar maar wel heel vaak (tot zo'n 100 keer per dag) In het begin moet je er echt voor gaan zitten ofliggen omhet goed te  kunnen voelen. Daarna kun je de oefening altijd en overal doen. (als je er niet te moeilijk bij kijkt dan ziet niemand het) Sluit altijd af met de bekkenbodem spieren weer lichtjes aan te spannen zodat je een goede basisspanning krijgt.

 

Hartelijke groet,

Esmeralda Snoek

Beantwoord door:
Gratis Adviseurs
www.gratisadviseurs.nl


Gerelateerde vragen aan Vraag over bekkenbodemtraining:

Online verzekering afsluiten
      [Gesteld in Verzekeringen]
2006-09-01 13:23:46
Ondermaats presterende werknemer
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:33:31
Eerder stoppen met werken
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:20:27
Adverteren in Yahoo!?
      [Gesteld in Search Engine Advertising]
2007-03-12 23:23:03
Laptop geeft donker scherm.
      [Gesteld in Laptops]
2006-09-18 16:39:14

Gemiddelde score Fysiotherapie: 7.9 (200x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+