Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Spellen » Kaartspellen » Bridge
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Bridge en krijg online een antwoord van de specialist in Bridge

Zelf een vraag over Bridge? Klik hier.
Meer vragen over Bridge.
De huidige beheerder van de rubriek Bridge:
Naam: Ron Jedema
Bedrijf: Dekker bridge reizen
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 9.3 (van max. 10)
Meer informatie over Ron Jedema vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over BridgeVragen over Bridge via RSS. Klik hier.
RSS over Bridge op jouw website?Vragen over Bridge op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over BridgeVragen over Bridge via E-mail. Klik hier.

Spelregel 42a

[Gesteld op: 06-05-2019]

Toelichting:
Wordt n kaart geacht te zijn gespeeld als die door de speler links van hem wordt gezien maar wordt teruggenomen voordat hij de tafel raakt?
Dank Ron.
Antwoord:

Artikel 42 gaat over de rechten van de blinde. Bedoel je niet 45a?


Voor de leider geldt: zodra de kaart met de beeldzijde naar boven de tafel nagenoeg raakt of als deze kaart wordt gehouden als "gespeeld", dan geldt deze kaart als gespeeld.


Voor de dummy geldt, dat zodra zijn partner de kaart zou kunnen zien (dus ongeacht of deze hem daadwerkelijk zag), geldt de kaart als gespeeld.


Voor de blinde geldt, dat zodra de leider de kaart noemt of aanraakt, geldt deze als gespeeld ongeacht wanneer de dummy de kaart daadwerkelijk neerlegt.


Succes!!

 
Reactie vraagsteller:

Je hebt gelijk Ron. 45a.
Dit houdt dus in dat de speler de kaart uit zijn hand kan nemen,
de beeldzijde zichtbaar maakt maar hem niet op tafel legt, hem dan nog kan terugnemen, want
hij legt hem niet op tafel. Dit lijkt me raar.
Hoor graag wat je er van denkt. Groet.Koos
 
Antwoord Beheerder:

Het gebeurt ook wel, dat een speler de kaart uit de hand neemt en hem bijna rechtop op tafel zet en daarna omgooit, zodat de beeldzijde boven ligt. En heel irritant is het dat die speler de kaart niet omgooit, maar terug neemt. De kaart is dan niet gespeeld, maar de speler handelt in strijd met 74A (veroorzaken van irritatie).


Groetjes, Ron

Beantwoord door:
Ron Jedema
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Spelregel 42a:

Hoe los ik dit probleem op ? vervolg
      [Gesteld in Rechtshulp-Noord Holland]
2008-05-17 17:06:33
Wat is de verhouding letters in het spel Scrabble?
      [Gesteld in Bordspellen]
2009-03-25 12:27:29
verschoven uren of ploegendienst?
      [Gesteld in Personeel & Organisatie-Noord Brabant]
2011-01-18 11:21:08
kan het zijn dat ik een vorm van autisme heb ?
      [Gesteld in Geestelijke Gezondheid]
2012-03-19 21:29:28
Mag opzeggen volgens Wet van Dam op alle manieren?
      [Gesteld in Algemeen overheidsrecht]
2012-11-29 14:23:04

Gemiddelde score Bridge: 9.3 (1133x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257064
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+