Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Spellen » Kaartspellen » Bridge
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Bridge en krijg online een antwoord van de specialist in Bridge

Zelf een vraag over Bridge? Klik hier.
Meer vragen over Bridge.
De huidige beheerder van de rubriek Bridge:
Naam: Ron Jedema
Bedrijf: Dekker bridge reizen
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 9.3 (van max. 10)
Meer informatie over Ron Jedema vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over BridgeVragen over Bridge via RSS. Klik hier.
RSS over Bridge op jouw website?Vragen over Bridge op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over BridgeVragen over Bridge via E-mail. Klik hier.

verandering van genoemde kaart

[Gesteld op: 05-10-2018]

Toelichting:
Dag Ron,
Heden avond gebeurde aan een tafel hetzelfde als enkele dagen geleden bij hetzelfde bridge paar.
De leider speelt uit de hand een kleine ruiten en links wordt ru 6 bijgespeeld--op tafel ligt Ru heer-9+8--Leider zegt de Heer--ziet dan dat op tafel de 6 ligt en wil dit herstellen door de 8 bij te spelen--ze zegt dat kan want ik ben de leider.
Vandaag hetzelfde met Sch als troef- De leider speelt een kleine Ha richting Aas-Boer-8-6- Oost troeft met Sch 10 en de leider zegt speel de Aas--Ook nu wil ze dit weer herstellen.
Volgens mij kan dit niet--De leider heeft m.i. dezelfde rechten als elke andere speler--alleen kent/krijgt hij geen strafkaart.
Gaarne verneem ik met dank.
Zonnige groet---Wilma
Antwoord:

Hoi Wilma,


Als een speler een kaart noemt, geldt deze kaart definitief als gespeeld en mag niet meer teruggenomen worden. Dus dat geldt ook voor de leider. Er is wel een uitzondering, genoemd in artikel 45C4b, maar dat is hoogst zelden van toepassing.


En hier is ook geen uitzondering voor de leider. Als de leider een verkeerde kaart noemt en dat zou een verzaking betekenen, dan (en alleen dan) mag de leider straffeloos de juiste kaart alsnog noemen. Maar hier is geen sprake van een verzaking en dan geldt: gezegd is gespeeld, leider of niet.


Als mevrouw toch van mening is, dat de leider altijd mag veranderen, dan zal ze jou dat toch wel kunnen aanwijzen in de spelregels? Of heeft ze een eigen spelregelboekje?


Succes!!

 
Reactie vraagsteller:
Dank Ron,
Voor mij een tevreden antwoord en denk ook dat het betreffende paar dit zal zijn.

Zonnige groet--Wilma


 
Antwoord Beheerder:

Zonnige, Griekse groet terug.
Ron.

Beantwoord door:
Ron Jedema
profielpagina


Gerelateerde vragen aan verandering van genoemde kaart:

Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
moet men een gezien kaart door opps nemen?
      [Gesteld in Bridge]
2016-03-18 13:16:31
voorber. klaveren, hoe bieden?
      [Gesteld in Bridge]
2009-03-12 07:03:14
Waar komt de naam voorbereidend klaveren vandaan
      [Gesteld in Bridge]
2015-11-28 14:23:22
Mag de knvb een belgisch stadionverbod overnemen?
      [Gesteld in Sportrecht]
2014-01-23 02:59:16

Gemiddelde score Bridge: 9.3 (1116x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Marco Rupert
    9.0
  • Bob Klip
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  256669
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+