Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version française: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versión española : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Zakelijk & Financieel » Financieel » Accountancy
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Accountancy en krijg online een antwoord van de specialist in Accountancy

Zelf een vraag over Accountancy? Klik hier.
Meer vragen over Accountancy.
De huidige beheerder van de rubriek Accountancy:
Naam: A.P.de Ruyter RA
Bedrijf: A+a voor accountancy & advies
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 7.3 (van max. 10)
Meer informatie over A.P.de Ruyter RA vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over AccountancyVragen over Accountancy via RSS. Klik hier.
RSS over Accountancy op jouw website?Vragen over Accountancy op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over AccountancyVragen over Accountancy via E-mail. Klik hier.

Papier versus actuele eigenaar van een bezit

[Gesteld op: 22-09-2018]

Toelichting:
De Vennoten van een Vof onderneming zijn apart gegaan. De overname van de lease contract van een voertuig van de Vof naam naar deze vennoot door de lease maatschappij niet goedgekeurd. De vennoot heeft wel door gegaan met de zijn Zzp bedrijf maar het voertuig stond voor 5 maanden op de naam van een andere ondernemer die de lease maatschappij deze persoon wel goedgekeurd voor de overname van de lease contract.
Het voertuig werd gebruikt door de actuele eigenaar ondernemer maar de maandelijkse lease kosten is contant betaald aan de collega ondernemer (dus de papier eigenaar) voor een periode van 5 maanden. Daarna heeft hij de lease contract op zijn eigen naam kon regelen.
Ik vraag me af of ik de rentekosten van de lease en de afschrijvingskosten voor de periode die het voertuig op de naam van de collega ondernemer was, wel te mogen inboeken bij de administratie van Zzpér die in praktijk de eigenaar van het voertuig was. Is er een regeling dat oplossing beidt voor declareren van de kosten bij kwesties die een bezit administratief geregistreerd op een andere naam staat en de actuele eigenaar en gebruiker van de bezit iemand anders is.
Alvast bedank ik u voor u advies en graag hoor ik van u,
Met vriendelijke groet
Romit Ashor
Antwoord:

Dit is een vreemde en ongebruikelijke situatie. Nee, u mag niet zomaar de kosten die door een ander zijn betaald in de administratie inboeken. Maar u kunt dit eenvoudig oplossen door die andere persoon de kosten te laten doorbelasten. Hij kan hiervoor een factuur sturen, of een declaratie, en het bedrag moet dan aan hem worden betaald. U kunt dan dit in de administratie verwerken.

Beantwoord door:
A.P.de Ruyter RA
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Accountancy:
Code TabaksblatRA-Accountancy


Gerelateerde vragen aan Papier versus actuele eigenaar van een bezit:

Erfdienstbaarheid bij verkoop
      [Gesteld in Notaris-Gelderland]
2009-07-15 13:16:56
Eigendom door verjaring.
      [Gesteld in Advocaten-Gelderland]
2008-02-29 23:39:24
Erfafscheiding of niet??
      [Gesteld in Tuin]
2010-08-17 14:24:11
Haag verdwenen.
      [Gesteld in Tuin]
2010-08-17 14:26:01
privacy web door sloop van achterliggend pand
      [Gesteld in Privacywetgeving]
2012-06-06 10:25:04

Gemiddelde score Accountancy: 7.0 (940x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  256997
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+