Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Huis & Tuin » Consumenteninformatie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Consumenteninformatie en krijg online een antwoord van de specialist in Consumenteninformatie

Zelf een vraag over Consumenteninformatie? Klik hier.
Meer vragen over Consumenteninformatie.
De huidige beheerder van de rubriek Consumenteninformatie:
Naam: Marc van Rosmalen
Bedrijf: Nbii b.v.
Reactiesnelheid: 18 uur
Waardering: 8.6 (van max. 10)
Meer informatie over Marc van Rosmalen vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via RSS. Klik hier.
RSS over Consumenteninformatie op jouw website?Vragen over Consumenteninformatie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via E-mail. Klik hier.

Fitness abonnement niet opzegbaar

[Gesteld op: 16-08-2018]

Toelichting:
Life city wilt mijn abonnement niet opzeggen omdat ik nog een betaling moet verrichten. Het gaat om een abonnement van 3 maanden. Elk onbetaald factuur word direct door de deurwaarder behandelt en bovenop het abo bedrag komt nog een bedrag van 47.50 bij. Ik had Life city bericht dat ik niet meer in Amersfoort werk en niet meer in de gelegenheid ben om daar te trainen. Ik heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van Life city. Maar omdat ik niet betaal blijft het abonnement lopen en uiteraard per factuur komt er deurwaarderskosten bij van 47.50. Hoe kan ik dit stoppen? Is hier een wet voor?
Antwoord:

Goedenavond,

Ondanks dat u een betaalachterstand heeft, mag u altijd een abonnement opzeggen. Let wel, de opzegging gaat in per einde van de looptijd van het abonnement. Een bepaling in de overeenkomst of wellicht algemene voorwaarden die dit belet, is niet rechtsgeldig (het gaat om de zogeheten "zwarte lijst"). 

Voordat een factuur met incassokosten verhoogd mag worden, moet u eerst een brief gestuurd zijn waarin de hoogte van die kosten is aangezegd, en waarin u nog 14 dagen de tijd krijgt om te betalen (ná ontvangst van de brief). Is dit niet gebeurd, dan bent u ook geen incassokosten verschuldigd. 

Mocht deze kwestie escaleren en u heeft bijstand nodig, neemt u dan gerust rechtstreeks contact met mij op.

Met vriendelijke groet,
NBII B.V.

Marc van Rosmalen

Beantwoord door:
Marc van Rosmalen
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Consumenteninformatie:
Computers & Internet
Consumentenelektronica
Energie
FinanciŰn
Haarproblemen
Kabel
Kinderen
Milieu
Posterijen
Reizen
Veiligheid


Gerelateerde vragen aan Fitness abonnement niet opzegbaar:

Mobiel internet?
      [Gesteld in Datacommunicatie]
2007-10-04 13:47:40
Voordelig internet vanuit Spanje
      [Gesteld in Datacommunicatie]
2009-07-11 10:41:59
Mag een contract stilzwijgend verlengt worden
      [Gesteld in Fitness]
2010-08-04 18:50:40
Kan ik mijn fitness abonnement afzeggen?
      [Gesteld in Contractenrecht]
2010-08-21 16:14:54
Fitnessabo aangevraagd, opgezegd en nu dreigbrief
      [Gesteld in Consumenteninformatie]
2013-10-04 06:41:14

Gemiddelde score Consumenteninformatie: 9.2 (15x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  256997
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+