Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Mens & Maatschappij » Recht » Arbeidsrecht » Arbeidsrecht-Zuid Holland
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Arbeidsrecht-Zuid Holland en krijg online een antwoord van de specialist in Arbeidsrecht-Zuid Holland

Zelf een vraag over Arbeidsrecht-Zuid Holland? Klik hier.
Meer vragen over Arbeidsrecht-Zuid Holland.
De huidige beheerder van de rubriek Arbeidsrecht-Zuid Holland:
Naam: UwJurist.nl mr. Monique Doomernik
Bedrijf: Uwjurist.nl
Reactiesnelheid: 5 uur
Waardering: 8.0 (van max. 10)
Meer informatie over UwJurist.nl mr. Monique Doomernik vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over Arbeidsrecht-Zuid HollandVragen over Arbeidsrecht-Zuid Holland via RSS. Klik hier.
RSS over Arbeidsrecht-Zuid Holland op jouw website?Vragen over Arbeidsrecht-Zuid Holland op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over Arbeidsrecht-Zuid HollandVragen over Arbeidsrecht-Zuid Holland via E-mail. Klik hier.

In hoeverre is niet verlenging redelijk?

[Gesteld op: 05-02-2018]

Toelichting:
Ik werk in de financiŰle sector en ik heb verschillende WFT diploma's. Mijn werkgever heeft een vreemd beleid en ik ben het hier niet mee eens.
Wij moeten klanten met een buitenlandse IBAN een verzekering weigeren totdat ze een Nederlandse IBAN hebben. We accepteren klanten waarvan we weten dat ze bijvoorbaat al niet aan onze poliswaarden voldoen. Met een clausule sluiten we alle dekkingen uit, bij schade wordt er ook niet uitgekeerd als er niet aan de poliswaarden is voldaan.
We weigeren klanten nadat we al schriftelijk hebben toegezegd deze te accepteren en andersom. Iedere medewerker heeft zijn eigen acceptatiebeleid, ondanks dat er richtlijnen zijn en ik vind de werkwijze niet bepaald integer. Ik heb weleens gevraagd waarom we toezeggingen vaak intrekken en waarom dit acceptabel is. Er wordt aangegeven dat iedereen ruimte heeft om beslissingen te nemen en niemand heeft een vaste behandelaar. Daarnaast is de kans klein dat er juridische stappen worden ondernomen door klanten, vamwege de kosten.
Tot op heden zijn er wel degelijk klanten naar de rechtbank en Kifid geweest. Zelfs de klanten die geen advocaat hadden hebben van ons gewonnen. In totaal neemt er volgens mijn collega maar 1 op de 10.000 juridische stappen, waardoor het financieel draagbaar is.
Nu is mijn contract niet verlengd, omdat ik echt een 'jurist' zou zijn. Er wordt gezegd dat ik niet in het team pas want ik 'ben van de regels', maar we hebben allemaal een eed afgelegd, dus ik vind het niet meer dan logisch. Er wordt vaak gezegd dat er ook geld verdient moet worden. Dat begrijp ik wel, maar een verzekeraar kan toch ook eerlijk zaken doen?

Ik ben het ermee eens dat ik niet in het team pas, maar ik vind het bizzar dat mijn integriteit de reden is dat ik niet in het team pas. Ik werkte hiervoor jarenlang bij de bank en daar moest ook geld gemaakt worden, maar het moest wel op een eerlijke manier.

Ik snap eigenlijk niet waarom we WFT diploma's moeten behalen om de regels vervolgens aan de kant te zetten.
In hoeverre is dit redelijk?
Antwoord:

Beste vraagsteller,
Van kwalijke praktijken zoals u die schetst kunt u uiteraard melding maken bij de autoriteiten, zoals het AFM.
Kijk ook eens op https://huisvoorklokkenluiders.nl.
Een werkgever is nooit verplicht om een tijdelijke arbeidsovereenkomst te verlengen. Dus ook niet in uw geval. Uiteraard mag daarbij geen sprake zijn van discriminatie, maar dat is hier niet aan de orde.
Maar is het arbeidscontract voor 6 maanden of langer? En heeft men dan wel (tijdig) aangezegd? Zo nee, dan kunt u nog geld claimen (maximaal een maandloon). Voldoet een werkgever helemaal niet aan de aanzegplicht, dan moet hij namelijk aan de werknemer een vergoeding betalen, gelijk aan het bedrag van het loon voor één maand. Indien de werkgever die verplichting wel, maar niet op tijd is nagekomen, moet hij aan de werknemer een vergoeding naar rato van het aantal te late dagen betalen.
Let op de vervaltermijn. Als werkgever niet wil betalen, moet een werknemer binnen 3 maanden naar de rechter, te rekenen vanaf de dag waarop de aanspraak is ontstaan. De werknemer dient zijn vordering dus (normaliter) in te stellen binnen twee maanden na de datum waarop de betreffende arbeidsovereenkomst is geëindigd. Doet hij dit niet, dan vervalt zijn recht op de aanzegvergoeding.
Arbeidsrecht / ontslagrecht is mijn specialisatie en ik help u hier graag bij. Bel me gerust even voor vrijblijvend overleg.
Met vriendelijke groet,
UwJurist.nl
mr. Monique Doomernik
www.uwjurist.nl


Voor o.a. Contracten en algemene voorwaarden - Arbeidsrecht - Huurrecht - Franchiserecht - Incasso no cure no pay


Auteur van Kluwer uitgave: Het ontslagrecht vanaf 2016 artikelsgewijs toegelicht. Zie http://www.uwjurist.nl/arbeidsrecht/

Beantwoord door:
UwJurist.nl mr. Monique Doomernik
profielpagina


Gerelateerde vragen aan In hoeverre is niet verlenging redelijk?:

Mijn foto op tv
      [Gesteld in Televisie]
2009-02-10 18:53:50
Mag een foto ongevraagd gepubliceerd worden?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-10 16:44:04
portretrecht ja of nee?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-19 16:48:08
Bedrijf verkopen,maar verhuurder wil niet meewerke
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2012-03-27 21:45:55
Is mijn contractverlenging wel geldig?
      [Gesteld in Arbeidsrecht-Gelderland]
2016-06-08 20:10:34

Gemiddelde score Arbeidsrecht-Zuid Holland: 7.0 (97x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257302
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  168 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+