Antwoord:
Beste Rick,
De cilinderkop wordt in principe alleen gevlakt wanneer deze niet helemaal recht is. Bij het vervangen van de koppakking dient de vlakheid gecontroleerd te worden. Tegenwoordig komt het niet vaak voor dat een cilinderkop krom is. Dat de kop twee keer gevlakt is, klinkt ongeloofwaardig. Om wat voor auto gaat het?
De cilinderkop scheef monteren is in principe niet mogelijk, omdat de kop over pasbussen heen wordt geschoven. Dat de vorige garage de kopbouten niet goed heeft nagetrokken (vaak een combinatie van een aanhaalmoment en een hoekverdraaiing) klinkt meer aannemelijk. Dit is dus ondeskundig gedaan. Is het schroefdraad in het motorblok wel in orde? Zaten de kopbouten niet los omdat het schroefdraad defect is? Dat zou nog een groter probleem zijn.
Hoe heeft de garage geconstateerd dat er bij de beurt een aantal dingen niet gedaan zijn?
Wanneer u een rechtsbijstandverzekering heeft, raad ik u aan deze zaak aan hun voor te leggen. U kunt bewijsstukken overhandigen, wat het geloofwaardig maakt en u hiermee sterk staat. Indien u niet over een rechtsbijstandverzekering beschikt, kunt u bij het juridisch loket terecht.
Met vriendelijke groet,
Marco van Wijk http://www.mvwautotechniek.nll |