Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Spellen » Kaartspellen » Bridge
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Bridge en krijg online een antwoord van de specialist in Bridge

Zelf een vraag over Bridge? Klik hier.
Meer vragen over Bridge.
De huidige beheerder van de rubriek Bridge:
Naam: Ron Jedema
Bedrijf: Dekker bridge reizen
Reactiesnelheid: 13 uur
Waardering: 9.3 (van max. 10)
Meer informatie over Ron Jedema vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over BridgeVragen over Bridge via RSS. Klik hier.
RSS over Bridge op jouw website?Vragen over Bridge op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over BridgeVragen over Bridge via E-mail. Klik hier.

moet dit gealerteerd worden

[Gesteld op: 14-06-2017]

Toelichting:
als mijn p opent en de opps bied doublet, enkel om punten aan te geven?
opps hoeft niet kort te zijn in kleur openaar, geeft enkel opening aan.
dacht dat alles gealerteerd moest worden, waar men een andere betekenis aan geeft.
Antwoord:

Over het algemeen mogen doubletten niet gealerteerd worden. Dan is de enige uitweg nog de hoofdregel: als je kunt verwachten dat de tegenstanders het bod anders opvatten dan de bedoeling is, moet gealerteerd worden.


Maar is dat zo anders? Stel je hebt 18 punten en een SA verdeling. Nadat rechts opent geef je een doublet, links past, partner biedt iets en jij bied SA. Daarmee geef je aan dat je een sterke hand hebt die sterker is dan een 1SA volgbod. Moet je, omdat het ook een sterke hand met een andere verdeling kan zijn nu ineens elk doublet alerteren? Nee. In beide gevallen vraagt het aan partner zijn beste kleur te laten weten.


Als je een conventie als DONT speelt is het heel anders. Na een 1SA opening geef je een doublet, waarmee je aan partner aangeeft dat je over een zeskaart beschikt. En dat is natuurlijk heel wat anders dan een SA opening met verdeelde hand. Zo'n DONT doublet moet dus wel worden gealerteerd. Partner weet immers veel meer over jouw kaart dan de tegenstanders.


Ik hoop dat ik het een beetje duidelijker heb gemaakt.


Succes!!

Beantwoord door:
Ron Jedema
profielpagina


Gerelateerde vragen aan moet dit gealerteerd worden:

speel de Montreal conventie.
      [Gesteld in Bridge]
2009-07-30 11:07:10
alerteren
      [Gesteld in Bridge]
2012-01-10 10:15:18
Brozel vergeten
      [Gesteld in Bridge]
2012-04-16 03:27:44
allerteren vergeten
      [Gesteld in Bridge]
2012-05-15 11:15:16
Informatiedoublet met 10 pnt.
      [Gesteld in Bridge]
2013-02-16 17:58:01

Gemiddelde score Bridge: 9.3 (1163x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+