Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Gezondheid » Alternatieve Geneeswijzen » Ayurveda
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Ayurveda en krijg online een antwoord van de specialist in Ayurveda

Zelf een vraag over Ayurveda? Klik hier.
Meer vragen over Ayurveda.
De huidige beheerder van de rubriek Ayurveda:
Naam: Cornelis Peters
Bedrijf: Europa ayurveda centrum
Reactiesnelheid: 27 uur
Waardering: 8.3 (van max. 10)
Meer informatie over Cornelis Peters vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over AyurvedaVragen over Ayurveda via RSS. Klik hier.
RSS over Ayurveda op jouw website?Vragen over Ayurveda op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over AyurvedaVragen over Ayurveda via E-mail. Klik hier.

Ik heb ontwenningsverschijnselen door afbouw

[Gesteld op: 31-05-2017]

Toelichting:
Ik heb ze gekregen omdat ik autisme heb en dus niet omdat ik psychotisch ben. Ik heb ze al lang niet meer nodig (door ayurveda heel stabiel) maar kom niet van die medicijnen af door de ontwenningsverschijnselen. Deze omvatten: heel warm, zweten, prikkelbaar, oververmoeid, niet kunnen slapen, buikpijn, spierspanning, ruzie maken en bij te hoge mindering paniek en veel stress etc. Ik bouw af met 0,1mg per twee weken en na 4 dagen begint het. Het is zo zwaar om er doorheen te komen. Ik ben ten einde raad. Welke ayurvedische ondersteuning kan ik krijgen? Kruiden/massageolie/voeding. Ik ben u zeer, zeer dankbaar.
Antwoord:

Beste vragensteller,


Ik kan niet lezen wat u aan het afbouwen bent. Wilt u dat nog even voor mij opschrijven.


Dan kan ik u gerichter beantwoorden.


Met vriendelijke groet,


Cornelis Peters

 
Reactie vraagsteller:
O sorry, het middel heet risperidon
 
Antwoord Beheerder:

Risperidon heeft een sterke antiserotoninerge en antidopaminerge activiteit. Om uw middel af te bouwen dient er een kruid gevonden te worden met dezelfde werking maar dan zonder de bijwerkingen. Ik denk dan aan sint janskruid of mucuna pruriens of manasamitra vatika. In dat laatste zitten 61 kruiden. Gezien uw gevoeligheid is het raadzaam om bij u in de buurt een ayurveda arts te raadplegen die met u samen een behandelplan kan opstellen waarbij het geneesmiddel afgebouwd wordt en de kruiden langzaam opgebouwd worden. Uw reacties zijn daarbij leidend wat betreft tijdsduur en intensiteit.


Met vriendelijke groet,


Cornelis Peters

Beantwoord door:
Cornelis Peters
profielpagina


Gerelateerde vragen aan Ik heb ontwenningsverschijnselen door afbouw :

Hoe afbouwen citalopram?
      [Gesteld in Depressie]
2010-10-22 18:19:53
Kan afbouwpakket opgenomen worden bij de hypotheek
      [Gesteld in Hypotheken-Limburg]
2012-03-20 11:45:01
Afbouwen Lorazepam na 25 jaar. 3x 2 1/2 mg
      [Gesteld in Psychiatrie]
2017-01-26 11:30:24
mirtazapine, slaapmiddel?
      [Gesteld in Depressie]
2010-05-12 23:50:36
Is er een afbouwschema voor fluoxetine?
      [Gesteld in Psychiatrie]
2012-07-11 15:23:24

Gemiddelde score Ayurveda: 8.3 (104x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  257070
    Beheerders:  1023

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+