Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Huis & Tuin » Consumenteninformatie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Consumenteninformatie en krijg online een antwoord van de specialist in Consumenteninformatie

Zelf een vraag over Consumenteninformatie? Klik hier.
Meer vragen over Consumenteninformatie.
De huidige beheerder van de rubriek Consumenteninformatie:
Naam: Marc van Rosmalen
Bedrijf: Nbii b.v.
Reactiesnelheid: 19 uur
Waardering: 8.6 (van max. 10)
Meer informatie over Marc van Rosmalen vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via RSS. Klik hier.
RSS over Consumenteninformatie op jouw website?Vragen over Consumenteninformatie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via E-mail. Klik hier.

Heb ik verantwoordelijkheis na tenaamstelling ?

[Gesteld op: 21-04-2017]

Toelichting:
Wij hebben ongeveer 4 weken geleden onze scooter verkocht,deze scooter is nagekeken,er is een varioring ingekomen zodat deze weer de standaard snelheid had.
de scooter is verkocht en overgeschreven op de andere partij hun naam.
kort daarna werden we gebeld dat er speling in het achterwiel zat.
dit hebben wij netjes opgelost.
nu vonden ze hem te langzaam rijden,en hebben ze een draadje doorgeknipt waardoor de scooter sneller rijd.
nu knapte vandaag na ruim 3 weken knapt de v-snaar.
nu willen ze dat wij de kosten van 60 euro gaan betalen,en ze gaan gerechterlijke stappen ondernemen.

nu zou ik graag willen weten hoe het wettelijk zit

bij mijn weten is namelijk de nieuwe eigenaar verantwoordelijk vanaf het moment van de tenaamstelling,maar wie zou mij kunnen vertellen hoe het zit?
zijn wij nog verantwoordelijk of niet
Antwoord:

Bent u particulier of professioneel verkoper? Voor de beantwoording van uw vraag ga ik er even vanuit dat u particulier bent. 

Wanneer ik uw vraag samenvat, is drie weken na de verkoop van de scooter de v-snaar geknapt. Dit is gebeurd nadat de verkoper de scooter heeft opgevoerd. 

Hangt het knappen van de v-snaar samen met het opvoeren? Dan komt de verantwoordelijkheid sowieso voor rekening van de koper. Als het los van elkaar staat, dan wordt het iets ingewikkelder. Dan moet namelijk gekeken worden naar hoe oud de scooter is, hoeveel kilometer, is deze goed onderhouden en wat is daarover bij de verkoop besproken? Ik heb geen verstand van scooters, maar ik neem aan dat zo'n v-snaar net als bij een auto eens in de zoveel tijd moet worden vervangen. En dan nog, die dingen gaan nu eenmaal wel eens kapot, dat hoort er bij. 

Het is dus niet zo dat de verwantwoordelijk van de verkoper voor het gekochte ophoudt op het moment dat iets is verkocht. Wel is het zo dat de gebruikelijke dingen voor rekening van de koper komen (als een lampje vervangen moet worden, dan komt immers ook niet voor rekening van de verkoper).

Met vriendelijke groet,
NBII

Marc van Rosmalen

 
Reactie vraagsteller:
Goedendag

Het gaat inderdaad om particuliere verkoop,mijn partner is zelf scooter monteur en heeftde scooter nog een onderhoudsbeurt gegeven voor de verkoop.
De kopers waren er blij mee en hebben voor de verkoop proef gereden bij ons.Het punt is nu echter dat wij niet benaderd zijn op het moment dat de v snaar knapte.Dat kregen we te horen toen ze belde dat ze het bij de scooterzaak hadden laten repareren.En toen kregen we een enorm grote mond en dreigden ze meteen met juridische stappen.Terwijl wij meteen bereid waren de vsnaar te gaan vervangen als ze ons bericht zouden hebben op moment dat de vsnaar knapte.Nu willen ze dus de kosten van de scooterzaak op ons verhalen en dat vind ik niet reŰel.Ze wisten ons zelfs niet de naam van de scooterzaak op te noemen.Wij weten zelf niet meer zo goed wat we hier mee aan moeten
 
Antwoord Beheerder:

Zelfs al zou het knappen van de v-snaar aan u toe te rekenen zijn, dan nog bent u niet gehouden om de factuur van de reparatie te voldoen. De koper had u namelijk eerst in de gelegenheid moeten stellen om het gebrek op te lossen. Doordat zij dat niet hebben gedaan bent u niet in verzuim gekomen, en heeft de koper geen recht op (vervangende) schadevergoeding.

Met vriendelijke groet,
NBII

Marc van Rosmalen

Beantwoord door:
Marc van Rosmalen
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Consumenteninformatie:
Computers & Internet
Consumentenelektronica
Energie
FinanciŰn
Haarproblemen
Kabel
Kinderen
Milieu
Posterijen
Reizen
Veiligheid


Gerelateerde vragen aan Heb ik verantwoordelijkheis na tenaamstelling ?:

verkeerde naam op de boete
      [Gesteld in Recht-Noord Holland]
2007-09-17 19:57:11
Tenaamstelling hypotheek veranderen?
      [Gesteld in Hypotheken]
2009-04-23 11:03:02
Geldigheid koopovereenkomst.
      [Gesteld in Contractenrecht]
2010-04-03 12:30:25
Is hier sprake van verduisteren?
      [Gesteld in Incasso vorderingen advocaat]
2012-01-29 17:34:09
VOF en keuzevermogen
      [Gesteld in Zakelijke Dienstverlening]
2015-01-15 10:08:48

Gemiddelde score Consumenteninformatie: 9.2 (15x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+