Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Huis & Tuin » Consumenteninformatie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Consumenteninformatie en krijg online een antwoord van de specialist in Consumenteninformatie

Zelf een vraag over Consumenteninformatie? Klik hier.
Meer vragen over Consumenteninformatie.
De huidige beheerder van de rubriek Consumenteninformatie:
Naam: Marc van Rosmalen
Bedrijf: Nbii b.v.
Reactiesnelheid: 19 uur
Waardering: 8.6 (van max. 10)
Meer informatie over Marc van Rosmalen vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via RSS. Klik hier.
RSS over Consumenteninformatie op jouw website?Vragen over Consumenteninformatie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via E-mail. Klik hier.

Bedrijfsrisico of niet?

[Gesteld op: 12-04-2017]

Toelichting:
Eind oktober verkochten wij ons huis via een makelaar. Eind december vond de overdracht plaats. Wij ontvingen hiervoor netjes een eindnota van de makelaar en deze is in zijn geheel en zonder vertraging via de notaris bij overdracht betaald.

Deze week ontving ik een email van de makelaar, dat zij per abuis vergeten zijn de Open Dag waaraan wij begin oktober deelnamen te factureren, en dat ze er van uit gaan dat we het bedrag alsnog per omgaande overmaken.

Nou gaat het niet per se om het bedrag zelf (paar tientjes) maar vooral uit principe vinden wij dit verhalen van hun eigen fout op ons als klanten niet correct. Wij hebben geantwoord dat wij als klanten er van uit mogen gaan dat de administratie zodanig op orde is dat een eenmaal verzonden factuur ook daadwerkelijk als eindafrekening gezien mag worden, en dat administratieve fouten een bedrijfsrisico zijn.

Wij vermoeden dat deze discussie hiermee nog niet gesloten zal zijn, en vragen ons daarom af: in hoeverre staan wij in ons recht?
Antwoord:

Om gelijk antwoord op uw vraag te geven: u trekt aan het kortste eind en dient de factuur te voldoen. 

Ja, wanneer u een eindafrekening ontvangt mag u er inderdaad vanuit gaan dat de zaak daarmee is afgehandeld. Het betekent echter niet dat er finale kwijting wordt verleend en geen van de partijen meer ergens op terug mag komen. Omdat het hier gaat om een kleine, menselijke fout waarover geen inhoudelijke discussie bestaat en wat geen nieuwe post vormt (het was u immers bekend dat voor het Open Huis een bedrag in rekening gebracht zou worden), mag de makelaar dit nog nafactureren. 

Met vriendelijke groet,
NBII

Marc van Rosmalen

Beantwoord door:
Marc van Rosmalen
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Consumenteninformatie:
Computers & Internet
Consumentenelektronica
Energie
FinanciŰn
Haarproblemen
Kabel
Kinderen
Milieu
Posterijen
Reizen
Veiligheid


Gerelateerde vragen aan Bedrijfsrisico of niet? :

Online verzekering afsluiten
      [Gesteld in Verzekeringen]
2006-09-01 13:23:46
Ondermaats presterende werknemer
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:33:31
Eerder stoppen met werken
      [Gesteld in Personeelsmanagement]
2006-09-07 20:20:27
Adverteren in Yahoo!?
      [Gesteld in Search Engine Advertising]
2007-03-12 23:23:03
Laptop geeft donker scherm.
      [Gesteld in Laptops]
2006-09-18 16:39:14

Gemiddelde score Consumenteninformatie: 9.2 (15x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+