Opslaan in favorieten
Uitgebreid zoeken
Nederlandse versie: Gratis Adivseurs Usa version: Advisors 4 Free Version franšaise: Conseils Gratuits Versione italiana: consigligratuiti.it Belgische versie: gratisadviseurs.be Versiˇn espa˝ola : Consejeros Gratis Deutsche Version: Gratis Beraten
U bevindt zich hier:Home » Huis & Tuin » Consumenteninformatie
Adverteren op deze site?

Direct vraag stellen?

Stel online je vraag in de rubriek Consumenteninformatie en krijg online een antwoord van de specialist in Consumenteninformatie

Zelf een vraag over Consumenteninformatie? Klik hier.
Meer vragen over Consumenteninformatie.
De huidige beheerder van de rubriek Consumenteninformatie:
Naam: Marc van Rosmalen
Bedrijf: Nbii b.v.
Reactiesnelheid: 18 uur
Waardering: 8.6 (van max. 10)
Meer informatie over Marc van Rosmalen vind je op de profielpagina.

Beheerder worden?

RSS over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via RSS. Klik hier.
RSS over Consumenteninformatie op jouw website?Vragen over Consumenteninformatie op jouw website? Klik hier.
Blijf op de hoogte via e-mail over ConsumenteninformatieVragen over Consumenteninformatie via E-mail. Klik hier.

Kan ik mijn geld van de optiekzaak terug krijgen

[Gesteld op: 11-04-2017]

Toelichting:
In februari ben ik voor het eerst naar desbetreffende optiekzaak gegaan voor een oogmeting. Hieruit bleek een andere sterkte als die op dat moment in de bril zat. Ik de bril zaten destijds o.a. prisma's. Deze waren volgens deze opticien niet meer nodig en zijn er glazen besteld. Toen de nieuwe glazen in de bril zaten merkte ik dat ik meer moest focussen. Ik dacht eerst dat dit dit een tijd nodig had, maar het werd niet beter en ik had daarnaast ook last van dubbel zien. Ik ben toen terug geweest voor een nieuwe meting. In het filiaal waar ik was geweest konden ze niet alles volledig meten omdat ze hiervoor niet over het juiste apparatuur beschikten. Ik ben toen naar hun hoofdfiliaal gegaan en is de meting nagemeten door een optometrist. Hieruit bleek dus dat ik een duidelijke voorkeur had voor prisma's en vond de optometrist dat dit toch maar weer in de glazen moest worden gezet. Hier moest ik echter wel voor bijbetalen, omdat het duurdere glazen betrof. Dit vond ik jammer, maar als mijn probleem daarmee was opgelost vond ik dit wel te overzien. Toen de nieuwe glazen binnen waren kwam ik er dezelfde dag al achter dat ik niet scherp zag met mijn rechter oog. Ik kon geen nummerborden, ondertitels etc. lezen. Doordat ik steeds met mijn linker oog moest kijken kreeg ik veel hoofdpijn. Ik ben de dag erna meteen terug geweest. Helaas kon ik niet meteen terecht voor een nieuwe meting, maar pas zes dagen later. Omdat de glazen mij erg veel hoofdpijn bezorgden heb ik mijn oude glazen (glazen van de vorige optiekzaak, voordat ik bij deze zaak kwam) erin laten zetten en dat was een enorme verademing en ik zag direct scherp. Nu heb ik helemaal geen vertrouwen meer in de zaak waar ik de nieuwe glazen heb laten aanmeten. Het duurt nu al zo lang en ik heb inmiddels al 400 euro aan glazen uitgegeven. Kan ik mijn geld terug vragen?
Antwoord:

Als ik het goed begrijp, moet u nog terug voor de tweede hermeting door de optometrist. Het is natuurlijk interessant wat daar uit komt, want mijn vraag op dit moment is eigenlijk "had u wel nieuwe glazen nodig?". 

Het punt op dit moment is, dat u een product heeft gekocht (de glazen) dat niet voldoet. Volgens de wet moet de verkoper in de gelegenheid worden gesteld om alsnog een deugdelijk product te leveren. Dat is hem de tweede keer niet gelukt. Blijkbaar probeert de optiek het wel, want ze gaan nu opnieuw een meting doen en mogelijk opnieuw glazen maken. Ik ben van mening dat u hen deze moet geven, maar dat u daarbij wel mag opmerken dat dat ook de laatste kans is die zij krijgen. Het is aan te raden om dat (ook) schriftelijk te doen i.v.m. een eventuele latere bewijslast daarvan die bij u ligt (u zou een brief kunnen schrijven die u persoonlijk overhandigd en door de optiek laat ondertekenen voor ontvangst). 

Moch nou uit de meting blijken dat u eigenlijk helemaal geen nieuwe glazen nodig had, dan ben ik van mening dat u per omgaande uw geld terug moet krijgen en de aankoop van de nieuwe glazen ontbonden moet worden.

IK wens u veel succes! Laat u even weten hoe het afloopt?

Met vriendelijke groet,
NBII

Marc van Rosmalen

Beantwoord door:
Marc van Rosmalen
profielpagina

Subrubrieken binnen de rubriek Consumenteninformatie:
Computers & Internet
Consumentenelektronica
Energie
FinanciŰn
Haarproblemen
Kabel
Kinderen
Milieu
Posterijen
Reizen
Veiligheid


Gerelateerde vragen aan Kan ik mijn geld van de optiekzaak terug krijgen:

wanneer loon na ontslag?
      [Gesteld in Advocaten-Friesland]
2008-07-18 11:00:06
Verrekenen van inkomsten uit arbeid en uitkering
      [Gesteld in Wet Werk en Bijstand]
2009-04-13 17:41:04
Mag een foto ongevraagd gepubliceerd worden?
      [Gesteld in Televisie]
2010-03-10 16:44:04
hulpverlener haakt af
      [Gesteld in schuldadvies & schuldbegeleiding]
2012-08-30 11:14:07
Mag de knvb een belgisch stadionverbod overnemen?
      [Gesteld in Sportrecht]
2014-01-23 02:59:16

Gemiddelde score Consumenteninformatie: 9.2 (15x gestemd)

Wat voor cijfer geeft u dit antwoord?

 
10

 
Versturen via e-mail aan vrienden?
 
Uw Naam:
Uw Email:
Naam bekende:
Email bekende:
+ meer vrienden invoeren
 
Message:
Check:
 



Disclaimer | Sitemap | Archief | Links | 100 laatste vragen | Populair archief

Top 3 adviseurs

  • Ron Jedema
    9.3
  • Anita
    9.0
  • Toors
    9.0
  • Totalen:

    Vragen:  256996
    Beheerders:  1021

    Gemiddelden:

    Reeds beantwoord:  99 %
    Reactiesnelheid:  167 uur
    Waardering:  7.9
Uw banner hier?

Concept & Realisatie Webshop+